• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۱۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

قابلیت های مدیریت شهری باید در خدمت اقتصاد مقاومتی قرار گیرد

روتیتر: قائم مقام شهردار کرج اظهار داشت: قابلیت های مدیریت شهری باید در خدمت اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمدرضا رضاپور افزود: در شرایط کنونی که شهرداریها به دلیل کاهش عرضه و تقاضا در بازار مسکن با رکود درآمدی روبه رو شده اند، صرفه جویی در هزینه ها و پرهیز از هرگونه هزینه کرد غیرضروری اصلی بسیار مهم به شمار می رود و از این رو، کلیه معاونت ها، مناطق و سازمان های تابعه مدیریت شهری کرج ملزم به حساسیت و دقت مضاعف نسبت به درآمدها و هزینه کردها شده اند.

این مدیر ادامه داد: در شرایطی که طی سالهای اخیر و به دلیل تحریم های اقتصادی، اقتصاد ملی با مشکلات کمبود نقدینگی مواجه شده بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیچیدن نسخه ای شفابخش به منظور رونق بخش های تولیدی و صنعتی، بسته سیاستی، نظارتی «اقتصاد مقاومتی» را به مجمع تشخیص و قوای سه گانه ابلاغ کردند و خواستار اعمال راهکارهایی به منظور صرفه جویی در هزینه ها و افزایش بهره وری از بودجه و امکانات فعلی شدند.رضاپور گفت: موضوع خدمت رسانی در شهرداریها که از قبل از تولد تا پس از مرگ با شهروندان سر و کار دارند، قابل توقف نیست و با رشد روز افزون جمعیت و گستردگی نیازهای شهری، نیاز به تعریف و اجرای پروژه های فرهنگی، عمرانی، خدماتی، ورزشی و… به شدت احساس می شود که در صورت صرفه جویی در هزینه های جاری و استفاده از تکنولوژی های جدید در امر خدمت رسانی به شهر و شهروندان، قطعا شاهد تسریع در تکمیل پروژه ها خواهیم بود.

این مسئول شهری در ادامه تصریح کرد: مدیران شهری باید با استفاده از راهکارهای کارشناسی و تشویقی نیروهای انسانی تحت مدیریت خویش را ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی مورد نیاز کنند تا به دنبال انجام این مهم، ضعف ها و کاستی‌های موجود در ارائه خدمات با حداقل هزینه مرتفع و در نهایت نیز رضایت حداکثری شهروندان تأمین شود.
وی، شناسایی کاستی های مهارتی کارکنان و نیازهای آموزشی آنان را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه انجام این مهم باید به عنوان یک دغدغه جدی برای مدیران مطرح باشد، خاطر نشان کرد: آموزش ضمن خدمت یکی از مؤثرترین ابزارهای مدیران برای مقابله با تغییرات محیطی بوده و ضامن ارائه خدمات مناسب در شهرداریها می‌باشد. در شهرداری کرج نیز با توجه به کارآمدی این رویکرد، برنامه های آموزشی با مباحث متنوع و مرتبط با امور سازمانی و در سطوح  مختلف اجرایی می شود.
قائم مقام شهردار کرج در ادامه با بیان اینکه آموزش کارمندان باید هدفمند و منطبق با نیازهای واقعی سازمانی باشد، عنوان کرد: آموزش و مباحث آموزشی می‌بایست منظم، هدفمند و در راستای نیاز واقعی سازمان و کارکنان تدوین و اجرایی شود. در این صورت می توان به کارآمدی و نتیجه مطلوب و اثرگذار آن مطمئن شد.
به گفته رضاپور، انجام این مهم نه تنها عملکرد کارکنان و سازمان را بالا می‌برد بلکه بهبود مهارت های مدیران و افزایش رضایت کارکنان و شهروندان را به همراه خواهد داشت. به طور قطع با حاصل شدن توامان این دو موضوع ارائه خدمات توسط شهرداری با کیفیت بیشتری صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *