• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۰۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مجتبی اسکندری: کمیته “تشخیص و تعیین دقیق منابع درآمدی زود بازده” اعلام موجودیت کرد

روتیتر: مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج از تشکیل کمیته “تشخیص و تعیین دقیق منابع درآمدی زود بازده” به منظور جذب منابع مالی مورد نیاز به منظور تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و خدماتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،مجتبی اسکندری در حاشیه جلسه کمیته درآمدی که ظهر روز گذشته با حضور جمعی از معاونین و مدیران و کارشناسان این مجموعه در محل دفتر مدیر منطقه برگزار شد، عنوان کرد: خدمت‌رسانی به مردم و توسعه خدمات شهری از مهم‌ترین وظایف شهرداریها محسوب می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج خاطر نشان کرد: با تشکیل کمیته «تشخیص و تعیین دقیق منابع درآمدی زود بازده» و تعیین و  شناسایی منابع درآمدی پایدار می توانیم به راهکارهای افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و پرداخت به موقع بدهی ها با توجه به بودجه مصوب منطقه دست پیدا کنیم.

اسکندری بیان کرد: با همکاری تمامی مسئولان منطقه بر آنیم که در فرصت ۷ ماه باقیمانده از سال جاری با افزایش درآمدها، کاهش هزینه های جاری و بررسی امکان استفاده از اعتبارات موجود برای اجرای پروژه ها و استفاده از تمامی ظرفیت ها در راستای جذب منابع مالی و سرمایه گذاری به منظور گذر از بحران مالی فعلی شهرداری قدم برداریم.

این مسئول گفت: از جمله راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی، بازبینی ممیزی شهر در ارتباط با تغییر کاربریها، پایان کارها و ساخت و سازهای بدون مجوز می باشد که به منظور افزایش درآمد و وصول مطالبات معوق شهرداری، بررسی و شناسایی املاک و اماکن و دیگر دارائیها برای استفاده بهینه از آنها در جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان و پرداخت بدهی های شهرداری صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: استفاده از تهاتر ارضی و املاک، افزایش درآمد شهرداری در حوزه تغییر کاربری از طریق ایجاد ارتباط تعاملی و استفاده از تجارب کمیسیون ماده ۵، تعیین میزان مطالبات و تشکیل کمیته وصول مطالبات در منطقه، بررسی سریع راهکارهای نحوه وصول مطالبات با ارائه ابزارهای تشویقی از دیگر راهکار های افزایش درآمد شهرداری ها می باشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی بستر ساز رشد و ارتقای کیفی ساختارهای تشکیل دهنده شهر است، ‌افزود: پروژه‌های عمرانی با هدف تأمین نیازهای به حق زندگی شهروندی تعریف و تدوین می‌شود که با توجه به این موضوع، این مهم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیران مناطق می باشد.

اسکندری با اشاره به اجرای برخی طرح‌های عمرانی در سطح کلانشهر کرج، عنوان کرد: اجرای تقاطعات غیر همسطح در کرج از جمله طرح‌های مهم و موفقی است که مجموعه مدیریت شهری کرج اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج نسبت به انجام آن اقدامات ویژه ای را انجام داده اند تا مشکلات شهری را به این وسیله مرتفع سازند.

وی در پایان یادآور شد: مسئولان باید در کنار اجرای طرح‌های شهری، اجرای طرح‌هایی با عنوان طرح‌های توسعه‌ای را نیز مدنظر خود قرار دهند تا از این طریق به سمت آبادانی هر چه بیشتر شهرمان پیش رویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *