• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

برگزاری هفته تجلیل از خبرنگار در مازندران

روتیتر:معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از برگزاری هفته تجلیل از رسانه و پاسداشت مقام خبرنگار از ۱۴-۲۰مرداد ماه جاری در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،عباس زارع، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران امروز(۱۰مرداد) در نشست مطبوعاتی ویژه روز خبرنگار در سالن کنفرانس این اداره کل، با اشاره به جایگاه رسانه و اصحاب قلم اظهار داشت: امسال برای اولین بار با ابتکار اداره کل ارشاد اسلامی، روابط عمومی استانداری، انجمن رسانه های مجازی، بسیج رسانه سپاه و خانه مطبوعات مازندران، هفته تجلیل از رسانه و پاسداشت مقام خبرنگار از ۱۴-۲۰مرداد ماه جاری در این استان برگزار می شود.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته تجلیل از رسانه و پاسداشت مقام خبرنگار، گفت: چهارشنبه۱۴مرداد آغازین روز این هفته با عنوان رسانه، ولایت همدلی و همزبانی نامگذاری شده و دیدار اصحاب رسانه با نمایده ولی فقیه، ائمه جمعه در شهرستان ها و برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان های آمل، بهشهر و رامسر از برنامه های این روز محسوب می شود.

زارع با اشاره به روز دوم هفته تجلیل از رسانه با عنوان رسانه، دولت همدلی و همزبانی، تصریح کرد: در روز پنج شنبه ۱۵مرداد اصحاب رسانه با استاندار مازندران و فرمانداران شهرستان های استان دیدار می کنند.

وی با اشاره به انتخاب شهید سیف الله تبری کوهی خیل به عنوان شهید شاخص رسانه این استان، از دیدار با خانواده این شهید والامقام و غابارروبی و عطرافشانی مزار شهید تبریزی همزمان با ۱۵مرداد ماه جاری خبر داد.

زارع با بیان اینکه روز جمعه۱۶مرداد به روز رسانه و پویایی نامگذاری شده، گفت: برگزاری مراسم تجلیل از اهالی رسانه استان مازندران باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن هلال احمر مرکز استان(ساری) و حضور در نمازجمعه و تجلیل از خبرنگاران فعال در این عرصه از جمله برنامه های این روز است.

وی از نامگذاری روز شنبه۱۷مرداد به عنوان رسانه و مسئولیت پذیری خبر داد و اظهار داشت: بازدید از دفاتر نشریات و خبرگزاری ها، تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان های سوادکوه، ساری، نکا، بابل و بندپی، بابلسر، چالوس، تنکابن و عباس آباد از برنامه های تدارک دیده شده چهارمین روز از هفته تجلیل از خبرنگار در این استان است.

زارع با اشاره به اینکه ۱۸مردادروز رسانه و نشاط، تندرستی نام گرفته، گفت: بازدید از دفاتر خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، برپایی اردوی ورزشی کوهنوردی با همکاری هیئت کوهنوردی استان و برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان های قائم شهر، جویبار و میاندرود در این روز صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه دوشنبه ۱۹مرداد روز رسانه و امیدآفرینی منظور شده است، اظهار داشت: در این روز بازدید خبرنگاران از پروژه های استانی توسط دستگاه های اجرایی در قالب تور رسانه ای و مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان های محمودآباد و نور انجام می شود.

زارع با اشاره به اینکه همزمان با آخرین روز هفته تجلیل از رسانه و پاسداشت مقام خبرنگار، استان مازندران میزبان ۳۰شهید غواص و خط شکن است، گفت: به همین جهت ۲۰مرداد به روز رسانه، ایثار و شهادت نامگذاری و خبرنگاران مازنی با حضور در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای غواص بار دیگر با آرمان های شهدا و امام شهیدان امام خمینی(رحمت الله علیه) تجدید بیعت می نمایند.

وی با بیان اینکه روز شمار هفته تجلیل از رسانه و پاسداشت مقام خبرنگار برای اولین بار و به ابتکار استان مازندران در حال پیگیری و برگزاری است، اظهار داشت: طی مکاتبات با معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این روز شمار به صورت پایلوت از سال آینده در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

زارع با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد اعضای خانه مطبوعات مازندران از اصحاب رسانه نیستند، گفت: تاکنون واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ۳۷۰نفر از خبرنگاران این استان را ساماندهی و آماده تحویل به خانه مطبوعات جهت انجام مراحل بعدی ساماندهی دیگر اعضای این خانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *