• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۳۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

باغستانی:رسالت “دیده بان های راستین ملت” انعکاس واقعی اخبار و بی طرفی است

روتیتر: در آستانه فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت صارمی و روز خبرنگار، دکتر محمدصادق باغستانی عضو شورای اسلامی شهر کرج با تحریر یادداشتی، ضمن تبریک این مناسبت، رسالت دیده بان های راستین ملت را انعکاس واقعی اخبار و بی طرفی دانست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،در این یادداشت که نسخه ای از آن در اختیار خبرنگار ما قرار گرفت، آمده است:

“بسمه تعالی”
هفدهم مرداد ماه سالگرد شهادت شهید صارمی به نام روز خبرنگار نامیده شده است تا نشان دهنده اهمیت و رسالت واقعی دفاع از حق و حقوق مردم نجیب و مومن باشد.
این روز، یادآور حماسه آفرینی های آن هایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و با خون خود بر برگه های اعلام نوشتند.

خبرنگاران در تهیه اخبار صحیح و تحلیل و جمع آوری سوابق و تنظیم و نحوه صحیح پیام رسانی و چاپ و توزیع، تمام سختی ها را به جان می خرند تا نگارش خبر با صحت و صراحت انجام و منتج به آگاهی مردم و ارتقاء سطح فرهنگی و رفاه اجتماعی گردد.

“دیده بان های راستین ملت” سعی در انعکاس واقعی اخبار و حفظ بی طرفی دارند. نقد واقعی وقتی ظهور می کند که انسانهای آگاه؛ وارسته و شجاع بدون وابستگی سیاسی؛ اجتماعی و اقتصادی دل در گرو پیشرفت و توسعه کشور داشته باشند.

امروزه بیش از هر زمانی نیاز به صارمی ها و رهبر آفرینی ها داریم. اگر چه آنان در تقابل با دشمنِ ظاهری جان باختند و به شهادت رسیدند اما امروز باید چهره منافقینی که ظاهر موجه و مقبول نشان می دهند ولی به دنبال منافع خود هستند توسط خبرنگاران متعهد و زحمتکش نشان داده شود تا همان اجر شهداء برایشان در نظر گرفته شود.

حفظ و برگرداندن اعتماد به جامعه و تلاش جهت عمق بخشیدن به نشاط و شادابی و حفظ حقوق شهروندی و هزاران وظیفه خطیر جز با امانتداری قلم و نگارش میسر نیست.

این روز شکوهمند را که روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم است به همه خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم در عرصه اطلاع رسانی است تبریک و تهنیت عرض می نمایم و امید است تا با توجه بیشتر و حفظ شأن و جایگاه والای اهل قلم و رسانه پشتیبان راستینی برایشان باشیم و کرامت آنان را در عمل پاس  بداریم تا جامعه ای سربلند داشته باشیم.

به امید آن روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *