• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۰۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تجلیل شایسته و تکریم بدون حاشیه شهرداری و شورای کرج از خبرنگاران/متنی بدون حاشیه

روتیتر:  برخلاف سایر دستگاه ها برگزار کننده روز خبرنگارا شهرداری کرج برای دومین سال پیاپی با همراهی شورای شهر کرج اقدام به برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران و روزنامه نگاران بدون حواشی معمول کرد.

چراکه اکثر دستگاه ها در مراسم های برگزار شده اقدام به نقد و بعضا تخریب خبرنگاران در چند روز گذشته و در ایام سالهای قبل می کردند اما شورای شهر و شهرداری کجر بر خلاف این بدعت نا میمون اقدام به برگزاری جشنی تمام عیار و فاخر برای قدردانی از یک سال فعالیت اهالی رسانه کرد.

جشنی که هیچ حاشیه ای نداشته و هر چه بود همه متن بود . در ضیافت صاحبان اندیشه و قلم خبری از گفتن و نوشتن نبود و مسئولان شهری عزم و اراده خود را برای رقم خوردن روزی خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای اصحاب رسانه جزم کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، در مراسم امروز قبل از آنکه اصحاب رسانه و خبر خود را به مراسم بزرگداشت از مقام والای خودشان برسانند، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، شهردار و قائم مقام وی، جمعی از مدیران مناطق ۱۲ گانه و مدیران ستادی با حضور در محل برگزاری مراسم، به صاحبان اندیشه و قلم خوشامدگویی کردند و در گپ و گفتی صمیمانه با ایشان، پای درد دل و دغدغه های این قشر زحمتکش نشستند.

دکتر علی ترکاشوند شهردار کلانشهر کرج که در آغازین دقایق مراسم با همراهی سعید زارع مدیرکل امور پشتیبانی در سالن پذیرایی مجتمع رفاهی میلاد حضور یافته بود، ضمن استماع و اطلاع از روند تقدیر و تشکر از اصحاب و رسانه از زبان وحید آقاشریفی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل، خواستار تکریمی به رنگ تجلیل شد و تاکید کرد که خبرنگاران باید ساعاتی پرنشاط و مفرح را سپری کنند و با لبخند رضایت مراسم را ترک کنند.
محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج با ورود به محل برگزاری مراسم مورد استقبال گرم و ویژه اهالی رسانه قرار گرفت و خبرنگاران برای گرفتن عکس های یادگاری دور او حلقه زده بودند. دادگو جزو مسئولانی است که همواره خواستار حمایت مادی و معنوی از اصحاب رسانه می باشد و تا حد امکان از منافع این قشر زحمتکش دفاع و صیانت کرده است. گرچه در این مراسم خبری از سخنرانی مسئولان و مقامات نبود اما لبخند لحظه ای از چهره رئیس شورای شهر گم نشد.
سعید فیروزگاه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج نیز با حضور گرم و صمیمی در بین اهالی رسانه و خبر، ضمن دیدار چهره به چهره با آنها، فرارسیدن سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را به فعالان این عرصه خطیر تبریک گفت و همچنین بر اهتمام مدیریت شهری به منظور ارتقای کمی و کیفی جریان اطلاع رسانی شهری تاکید کرد. فیروزگاه نیز دقایقی جهت گرفتن عکس های یادگاری با خبرنگاران در محاصره اصحاب رسانه بود و به درخواست های آنها با لبخند رضایت پاسخ مثبت داد. حمایت های بی بدیل وی و اعضای کمیسیون فرهنگی از عملکرد رسانه ها در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در کرج تاثیر و نقش بسزایی داشته است.
فاطمه اسکندری و فاطمه آجرلو از اعضای شورای اسلامی شهر کرج نیز با حضور در جمع اصحاب رسانه و خبر، روز خبرنگار را به یکایک حاضرین در مراسم تبریک و شادباش گفتند و خواستار آگاهی بخشی و خبررسانی بر اساس اصول و موازین حرفه ای و اخلاقی شدند. آنها همچنین حضور فعالانه خبرنگاران جهت انعکاس اخبار و عملکرد مدیریت شهری را ستودند و آن را نشانگر دغدغه مندی اصحاب رسانه به منظور داشتن و ساختن شهری ایمن و سالم خواندند. بانوان خبرنگار حاضر در مراسم گپ و گفت صمیمانه ای با اسکندری و آجرلو داشتند.
حجت اله غلامرضایی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج نیز در حالی وارد محل برگزاری مراسم شد که ابتدا به کارکنان حوزه ارتباطات و امور بین الملل خداقوت گفت و سپس به جمع اهالی رسانه پیوست. وی در دیدار چهره به چهره با خبرنگاران خواستار اهتمام بیشتر رسانه ها جهت انعکاس نقاط قوت و ضعف عملکرد مدیریت شهری شد و تاکید کرد که پارلمان شهری از نقد سازنده و سالم استقبال می کند.
علی حاج کاظم، غفور قاسم پور، روح الله کیان، بهنام محمودی، محمد علی بخشی، حمیدرضا ابوالحسنی، سعید مصطفایی، رضا شریفی، مصطفی سعیدی، مجید کاویانی و محمدصادق باغستانی از اعضای پارلمان شهری کرج نیز با حضور در مراسم، مراتب تقدیر و تشکر خود از عملکرد رسانه های مکتوب و مجازی استان البرز را اعلام کردند و در فضایی صمیمانه و دوستانه، تصاویر زیبایی از همدلی و همزبانی بین مسئولان و اهالی رسانه را به ثبت و ضبط رساندند.
آری؛ ظهر امروز مراسمی بدون گفتن و نوشتن برای مشعل داران آگاهی رقم خورد و شاهد تجلیلی به رنگِ تکریم بودیم.  در مراسم امروز چیزی به نام میزبان و مهمان معنایی نداشت و همه آمده بودند تا در برابر مقامِ بالای «قلم» و شان عظیم آیه شریفه ی «ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ» قیام کنند و به مردان و زنان سختکوشی که وارثانِ قلم و طلایه داران جبهه آگاهی هستند، خدا قوت گویند.
البته مسئولان شهری نیز از مواهب روز خبرنگار بی نصیب نماندند و هنگام خروج اعضای شورای شهر و سایر مسئولان از مراسم، شاخه گلی به آنان تقدیم شد که نشانه ای برای آغازِ فصل جدید همکاریها بین مدیریت شهری کرج و رسانه ها بر مبنای صداقت و امانتداری قلمداد می شد؛ گرچه پیش از این نیز همین طور بوده است.
مراسم روز خبرنگار بهانه ای برای تازه کردن دیدارها و دیده بوسی گرم خبرنگاران با یکدیگر و همچنین مدیران شهری بود و آنان دست در دست یکدیگر دور میزها قدم می زدند و مشغول گپ و گفت صمیمانه بودند.
مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری کرج بازتاب گسترده ای نیز بین رسانه های استان داشت و همکاران عزیز و سختکوش در دیگر سنگرهای اطلاع رسانی به جهت قدرشناسی همیشگی خود، با ارسال پیامک مراتب رضایتمندی خود را از کوشش شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج برای برگزاری آبرومندانه مراسم ابراز داشتند. آنان با بزرگواری بر کاستی های مراسم چشم پوشی کردند تا نشان دهند که قدرشناسی و بزرگواری سرلوحه کار دست اندرکاران عرصه خبر و اطلاع رسانی است.
حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع رسانی در کرج در مراسم روز خبرنگار بر شکوهِ آن افزوده بود و نسل های جوان ترِ خبر با حلقه زدن دور قدیمی ترها از تجربه ها و پندهای خیر خواهانه آنان بهره مند شدند. مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان نیز خود را در این ضیافت صمیمی شریک و سهیم کرده و همراه با خبرنگاران زحمتکش، شریک لحظه های شادی آنها شدند.
جای خالی همکاران و اساتیدی همچون احمد آرمون، شیما خاکدامن، سعید جهانیان و مهدی انصاری نصب در بین همکاران رسانه ای احساس می شد و اصحاب رسانه و خبر با ذکر خاطراتی از آن بزرگواران، رسم معرفت و ادب و احترام را به جا آوردند.

علی ترکاشوند شهردار کرج در بدو ورود به مراسم با تشویق حضار مورد استقبال قرار گرفت و سپس به جای استقرار در جایگاه خود، بر سر تمامی میزها حضور یافت و با جملاتی غیر رسمی و محبت آمیز از زحماتِ خبرنگاران دلجویی کرد؛ این بخش از مراسم به شدت مورد توجه همکاران خبرنگار قرار گرفت.

تلاش مدیریت شهری کرج حفظ شان و تکریم مقام اصحاب رسانه و ارج نهادن به یک سال زحمتِ بی وقفه ایشان بود و از همین رو، خبری از سخنرانی و خودنمایی و تعارفات معمول نبود و مراسم روز خبرنگار در کرج بدون گفتن و نوشتن رقم خورد تا هم قلم و هم جسم و روح همکاران گرامی برای ساعاتی هر چند کوتاه در استراحت مطلق باشد.
مراسمِ امروز از جمله معدود جلساتی بود که مهمانان بدون تاخیر در آن حضور یافتند و هنگامِ خروج نیز آثار خستگی در چهره شان نمایان نبود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *