• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۹:۰۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

بازدید اکبریان از منطقه ۱۱؛ مدیریت یکپارچه شهری از حوزه سخنرانی و شعار وارد فاز اجرایی شود

روتیتر: نماینده مردم کرج در خانه ملت اظهار داشت: «مدیریت یکپارچه شهری» از حوزه سخنرانی و شعار وارد فاز اجرایی شود و حقیقتا زمان آن رسیده که دولت با تغییر رویکرد در قبال شوراها، این نهاد مردمی را به معنی واقعه کلمه در صدر اداره شهرها قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، عزیز اکبریان این مطالبه را در جریان بازدید از پروژه ها و طرح های خدماتی و عمرانی منطقه ۱۱ شهرداری این کلانشهر و در حضور حمیدرضا ابوالحسنی عضو شورای شهر و مهدی فاطمی مدیر منطقه بیان کرد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه اداره کارآمد، هوشمند و علمی کلانشهرها بدون رویکرد حمایتی قوای سه گانه و تحقق “مدیریت یکپارچه شهری” شدنی نیست، گفت: برغم آنکه قرار گرفتن شوراهای اسلامی و شهرداریها در راس اداره امور شهرها در فصل هایی از قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته و دلتمردان نیز نسبت به تحقق آن قول های مساعدی داده اند اما در عمل و با گذشت سالها هنوز خبری از ایجاد یکپارچگی در مدیریت شهرها نیست و با تعدد نهادهای تصمیم گیر، موازی کاری ها و افزایش سرسام آور هزینه های جاری روبه رو هستیم.

اکبریان عنوان کرد: بسیاری از کشورهای جهان با تکیه بر این اصل در شهرهای بزرگ خود گام‌های بزرگی در عرصه خدمت رسانی به شهروندان برداشته‌اند و ضمن کاهش چشمگیر هزینه‌های جاری، رضایت شهروندان نیز را جلب کرده اند.

یادآور می شود در این بازدید نیمروزه، از املاک واقع در طرح تعریض ۷۶ متری جاده مخصوص بازدید شد که مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج در این رابطه بیان کرد: با توجه به اهمیت این پروژه و بر اساس مصوبات شورا، مقرر شده است مالکان املاک واقع در محدوده اجرای پروژه در صورت همکاری ویژه با مدیریت شهری، از مشوق های قانونی بهره مند شوند که تا به امروز روند پروژه رضایت بخش بوده و امید می رود در مدت زمانی کوتاهی تملکات به طور کل اجرایی شود.

بررسی اقدامات صورت گرفته در پارک جهان نما بخشی دیگر از این بازدید بود که مهدی فاطمی مدیر منطقه در توضیح بیشتر گفت: پارک ۱۱۴ هکتاری مذکور به مدت ۳۰ سال از سوی وزارت راه و شهرسازی در اختیار شهرداری کرج قرار گرفته که تا به امروز با تخصیص هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان و با همت سازمان پارک ها و فضای سبز رونق چشمگیری داشته است.

به گفته وی، سازمان پارک ها و فضای سبز در نظر دارد با جانمایی و احداث امکانات رفاهی و اقامتی در پارک جهان نما، مکان مذکور را به یک قطب گردشگری در کرج تبدیل نماید و از سویی دیگر نیز زمینه غنی سازی اوقات فراغت و گردش مناسبی را برای شهروندان و مسافران ایجاد کند.

حضور در محل ساخت مجتمع رفاهی بین راهی واقع در خط ۴ حصار از دیگر برنامه های این بازدید بود که مدیر منطقه در رابطه با این پروژه ۱۱ هزار متری گفت: مقرر شده با همکاری سازمان پایانه های بار و مسافر در مکان مذکور پایانه مسافربری احداث گردد که این موضوع در حال پیگیری است.

بازدید از روند عملیات ایمن سازی و دیوار کشی حاشیه اتوبان قبل از شهرک خاتم که با توجه به بارندگی اخیر به دلیل اختلاف سطح با زمین و نرم شدن ماسه ها ریزش کرده، از دیگر برنامه های این بازدید بود.

در پایان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اقدامات عمرانی و خدماتی صورت گرفته در سطح منطقه ۱۱ شهرداری کرج را مطلوب ارزیابی کرد و از مدیر و مسئولان اجرایی این منطقه قدردانی نمود و خواستار خدمات رسانی هر چه گسترده تر به شهروندان این منطقه شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *