• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ایلیات: دولت، شهرداریها و بخش خصوصی زنجیره های مهم تحقق توسعه پایدار هستند

روتیتر: معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج اظهار داشت: دولت، شهرداریها و بخش خصوصی زنجیره های مهم تحقق توسعه پایدار هستند و اساسا بدون همکاری های فرابخشی نمی توان به آبادانی و عمران شهری امیدوار بود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، فرج الله ایلیات ادامه داد: تعاریف متعددی برای «توسعه پایدار» ذکر شده و کارشناسان از زوایای گوناگون به بحث و بررسی پیرامون راهکارهای تحقق این مفهوم توسعه ای در شهرها و کلانشهرها پرداخته اند. در مجموع معنا و مفهوم اصلی توسعه پایدار تامین نیازها و مطالبات شهروندان بدون خدشه دار شدن حقوق نسل های آینده و هدررفت منابع و سرمایه های مادی و معنوی موجود است.

این معاون با تاکید بر اینکه مرکز البرز از فقر زیر ساخت ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک رنج می برد، گفت: در همین راستا و به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه ملی مترو شاهد انتشار اوراق مشارکت از طریق بانک شهر هستیم که همشهریان گرامی با خرید این اوراق بی نام و معاف از مالیات می توانند دوشادوش مدیریت شهری برای رفع معضل ترافیک و جلوگیری از تخریب محیط زیست تلاش کنند.

ایلیات عنوان کرد: عوامل متعددی رسیدن به توسعه پایدار شهری را ممکن می سازد که از جمله آنها داشتن درآمدهای منطقی و مستمر است؛ مدیریت شهری کرج نیز با آگاهی از میزان تاثیرگذاری این مهم در صدد فراهم آوردن زمینه های دسترسی به درآمدهای پایدار و بهره مندی از آن است.

وی، برنامه ریزی به منظور تأمین نیازهای مالی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعریف مکانیزم های مختلف درون و برون سازمانی که برای شهرداری آورده مالی داشته باشد از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ در نظام مالی و درآمدی آنچه اهمیت دارد، کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج در پایان گفت: تنها در صورتی که زمینه دستیابی به درآمدهای پایدار شهری فراهم باشد، می توان انتظار توسعه برنامه ریزی شده در سطح شهر را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *