• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۱۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

حسینی کاشانی ؛ کتاب آثار ارسالی به جشنواره شمس تالیف شود

روتیتر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با بیان اینکه باید اقدامات لازم برای به چاپ رسیدن کتاب آثار ارسالی به جشنواره شمس آل احمد انجام شود، گفت: این آثار ماندگار در قالب کتاب به خوبی حفظ و ماندگار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر,سیدموسی حسینی‌کاشانی در مراسم اختتامیه جشنواره داستان کوتاه شمس آل احمد که عصر روز شنبه، در محل اداره کل ارشاد البرز با حضور جمعی از نویسندگان مطرح برگزار شد، با اشاره به اینکه داستان یک قالب ادبی است که در نهایت زیبایی پیام خود را به خواننده منتقل می‌کند، اظهار داشت: متاسفانه به سبب برخی مشکلات فاصله بین اعلام فراخوان این جشنواره تا فرا رسیدن مراسم اختتامیه بیش از حد معمول بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت خوب اعضای برگزار کننده جشنواره سبب شد نگاه سایر استان‌های کشور به برگزاری و شرکت در این جشنواره خوب و قابل توجه باشد، افزود: این امر نشان دهنده موفقیت جشنواره داستان کوتاه شمس آل‌احمد است.

مدیرکل ارشاد البرز با تاکید بر اینکه باید سعی کرد نهال این جشنواره پربار و با طراوات شود، خاطرنشان کرد: امید است با حمایت کلیه مسئولان در سال‌های آتی نیز شاهد برگزاری این جشنواره در سطح استان البرز باشیم.

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های البرز برای برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: این قبیل جشنواره‌ها نقش موثری در آینده نویسندگان دارد.

حسینی‌کاشانی با بیان اینکه امید است هر چه زودتر کتاب آثار برگزیده و ارسالی به این جشنواره به چاپ برسد و اقدامات لازم برای انجام این مهم صورت گیرد، یادآور شد: در صورتی که کلیه انجمن‌ها فعال باشند خروجی خوبی از آن حاصل می‌شود.

وی کتاب را اثر ماندگاری عنوان کرد که می‌توان در قالب آن آثار مختلفی را حفاظت کرد، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای فعالان در این بخش نیز آثار و پیامدهای موثری را به همراه خواهد داشت که امید است بخش های مربوطه در این زمینه همت گمارند.

ارسال ۲۰۴ اثر از نویسندگان البرزی

دبیر جشنواره داستان کوتاه شمس آل احمد نیز در سخنانی، تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره را ۹۸۲ اثر ذکر کرد که سهم البرز از این میان ۲۰۴ اثر بوده است.

محمدعلی خبیر با اشاره به اینکه در سال ۹۱ قراردادی در رابطه با برگزاری این جشنواره با اداره کل ارشاد البرز و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منعقد شد، اظهار داشت: در این راستا انجمن نویسندگان به عنوان شورای سیاست‌گذاری علمی جشنواره فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان جشنواره ۱۵ خرداد ماه سال ۹۲ اعلام شد، افزود: در این بین ۹۸۲ اثر در بخش داستان پیامکی و داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.

دبیر جشنواره داستان کوتاه شمس آل‌احمد با اشاره به اینکه پس از داوری ۱۰۶ داستان پیامکی، ۱۷۹ داستان کوتاه کوتاه و ۲۰۱ داستان کوتاه به مرحله نیمه‌نهایی دست پیدا کردند، خاطرنشان کرد: از مجموع آثار ارسال شده سهم استان البرز ۲۰۴ اثر و سایر آثار مربوط به سایر استان‌های کشور نظیر تهران، خوزستان، قم، قزوین و فارس بوده است.

وی با بیان اینکه در پایان ۱۶ اثر در بخش داستان پیامکی، ۳۵ داستان کوتاه کوتاه و ۳۸ داستان کوتاه در این جشنواره جزء آثار برگزیده معرفی شدند، تصریح کرد: امید است برگزاری چنین جشنواره‌هایی بیش از گذشته مورد حمایت مسئولان قرار گیرد.

گفتنی است در این رقابت ادبی که داوری مرحله نخست و نیمه نهایی آن را آقایان خسرو عباسی خودلان و محمدعلی خبیر و داوری مرحله پایانی آن را محمدرضا بایرامی، حسن محمودی و ناهید طباطبایی به عهده داشتند، عادله سادات ارشادی مقدم از همکاران پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، رتبه دوم بخش داستان های پیامکی جشنواره را به خود اختصاص داد.

آثار برگزیده این جشنواره به شرح زیر است:

آثار برگزیده در بخش داستان کوتاه:

بیداری؛ اثر صبا سلمان زاده
بالش ها بوی تن ات را می دهند، قاسم؛ اثر سارا صارمی زاده
زنی به نام هاتف؛ اثر سحر دهقانی
برگزیده بخش مهمان داستان کوتاه: اثر همین حوالی؛ نوشته زهرا احمدنژاد از تهران

آثار برگزیده در بخش داستان کوتاه کوتاه:

ناظر؛ اثر آزاده اسلامی
آه بی بی؛ اثر زهره شعبانی
کسی به فکر سرورها نیست؛ اثر معصومه صادقی
برگزیده بخش مهمان داستان کوتاه کوتاه: بوفالو؛ اثر فاطیما فاطری از کاشان

آثار برگزیده در بخش داستان پیامکی:

شیرینی زندگی؛ اثر رضوان کریمی
وقتی به فرشته ها شک می کنیم؛ اثر عادله سادات ارشادی مقدم
مرد من احساس ندارد؛ اثر ساناز تاروت
برگزیده بخش مهمان داستان پیامکی: مناره های شاه عباسی اثر افرا سرنایه از ایلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *