• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

فیروزگاه: نام شهدای البرز را بلندآوازه کنیم

روتیتر: چهل و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج به ریاست سعید فیروزگاه در سالن شورا برگزار شد و ضمن آن با حضور تعدادی از مسئولان سپاه استان، موضوع برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان البرز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، این کنگره که طبق برنامه باید در سال ۹۵ به اجرا در آید به بزرگداشت چهار هزار و ۶۰۰ شهید استان البرز می پردازد. بر همین اساس، سرهنگ دانشیار به تهیه مقدمات برپایی کنگره و اهدافی که برای نهادینه سازی فرهنگ جهاد و شهادت پس از این اقدام در نظر گرفته شده است، پرداخت و گفت: این اقدامات از چهار سال پیش آغاز شده و با اذعان به اهمیت موضوع ایثار و شهادت، معتقدیم کار اصلی ما پس از برپایی اجلاس و کنگره آغاز خواهد شد.

به گفته دانشیار، جمع آوری آثار و زندگینامه شهداء به عنوان گنجینه ای برای شهر و استان، تهیه اطلس شهداء، تهیه آثار مکتوب، مستند، داستانی، فیلم و سریال در خصوص شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس متناسب با روحیات اقشار مختلف جامعه و اقداماتی نظیر این را از جمله اهدافی عنوان کرد که در قالب برپایی این کنگره به آن پرداخته خواهد شد.

آمار دقیقی از شهدای استان در دست نیست

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای انجام تدابیر و برنامه های فوق را پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و اذعان داشت: اولین اقدام ما تهیه آمار جامعی از شهدای استان است که متاسفانه این آمار در استان موجود نیست و بنیاد شهید با توجه به جمعیت شناور در منطقه، آمار دقیقی از شهداء در اختیار ندارد.

این مسئول سپاه استان البرز با بیان اینکه مسئولیت شورای سیاستگذاری برگزاری کنگره به عهده امام جمعه است، از اعضای شورای اسلامی شهر خواست با اختصاص اعتباراتی به این بخش، استان را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم یاری دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز پس از طرح و بیان برخی پرسش ها و سوالات از سوی اعضای کمیسیون که محور آن حول پرسش تنها آزاده شورای شهر مصطفی سعیدی، در خصوص خروجی ها و هدف گذاری های برپایی این کنگره می چرخید، حساسیت ویژه تک تک اعضای شورای اسلامی شهر بخصوص کمیسیون فرهنگی به موضوع ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد.

شهدای استان البرز مظلوم واقع شده اند

سعید فیروزگاه سپس پرداختن به شهدای استان البرز بویژه سرداران این منطقه را به عنوان یک اصل مغفول مانده در استان ارزیابی و خاطرنشان کرد: متاسفانه شهر کرج و استان البرز به رغم بهره مندی از بهترین و بزرگترین سرداران و شهدایی همچون شهید کیانپور و شهید کلهر، نتوانسته حق مطلب را نسبت به این شهداء به جا بیاورد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که می توان به این منظور صورت داد نامگذاری پایگاه ها و حوزه های بسیج و سپاه در استان به نام شهدای استانی و شهرستانی است که در این زمینه شهرداری کرج کوشیده است نام شهدای شهر را زنده نگه دارد.

فیروزگاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امامزاده محمد(ع) که محل خاکسپاری تعداد زیادی از شهدای جنگ تحمیلی است اشاره کرد و وضعیت نامطلوب این امامزاده را موجب نارضایتی مردم و خانواده های شهدا دانست.

این عضو شورای اسلامی شهر تاکید کرد: در صورت توافق بین بنیاد شهید و اداره اوقاف، مدیریت شهری کرج تمامی تلاش خود را برای اجرای طرح های عمرانی در امامزاده محمد (ع) که دومین گلزار شهدای کشور به شمار می آید، به کار خواهد بست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *