• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۳۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دکتر ترکاشوند:توسعه پایدار در گرو استفاده از توانایی های جوانان است

روتیتر: شهردار کلانشهر کرج در جمع اعضای گروه مشاوران جوان، توسعه پایدار و پیشرفت حقیقی میهن اسلامی را در گرو استفاده از ظرفیت ها و توانایی های فکری و عملی جوانان و نخبگان دانست.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،دکتر علی ترکاشوند عصر روز گذشته در دیدار با اعضای گروه مشاوران جوان که در محل سالن شهدای این نهاد خدمت رسان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت جایگاه مشورت نزد بزرگان دینی بیان کرد: جامعه بدون مشورت در انجام کارها به قهقرا می رود و قادر به تامین نیازها و مطالبات واقعی اقشار مختلف مردم نخواهد بود؛ چرا که این موضوع تربیتی اخلاقی میراث بزرگ خاندان امامت و نبوت علیهم السلام است و امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه ای بر آن داشته و دارند.

وی ادامه داد: نگاه به گروه مشاوران جوان در نهادها نباید مصنوعی و خالی از روح اراده برای بکارگیری اندیشه ها و تفکرات ایشان باشد؛ بلکه باید جوانان را از عمق وجود باور کرد و به دغدغه ها و مطالبات ایشان احترام گذاشت. جوانان آینده سازان فردای این مرز و بوم هستند و ستون پیشرفت و توسعه روز افزون کشور تلقی می شوند.

این مسئول ارشد شهری، ولایتمداری، شجاعت، فداکاری، غیرت و آزادگی را ویژگی های ایده آل نسل جوان برشمرد و گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی که رژیم بعثی عراق کشور را آماج حملات ناجوانمردانه خویش قرار داده بود، بسیاری از جوانان با ترک تحصیل و کار و خانواده، به فرمان امام امت لبیک گفتند و با حضور در صف مقدم جبهه ها، دشمن را تا پشت مرزها عقب راندند و برغم تحمل سختی ها و شکنجه ها و مشکلات فراوان اما یک وجب از خاک میهن اسلامی را تقدیم اجنبی نکردند.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: از گروه مشاوران جوان انتظار می رود با روحیه تخصص و تعهد، نسبت به احصاء مشکلات و کاستی های موجود در روند خدمت رسانی شهرداری کرج به شهروندان اقدام کنند و با ارایه راهکارهای منطقی و علمی، در مسیر اداره کارآمدتر و بهتر شهرمان گام بردارند. کمک به تحقق دولت الکترونیک، شهروند مداری، ایجاد فضای سلامت اداری و کاهش هزینه های جاری محور موضوعاتی است که نخبگان و جوانان می توانند پیرامون آنها طرح و پیشنهاد ارایه کنند.

به گفته کلیددار ایران کوچک، میدان دادن به جوانان و ایجاد بستر مناسب به منظور شکوفایی استعدادها و توانمندیهای ایشان از مطالبات و منویات مقام معظم رهبری نیز به شمار می رود و همه مسئولان موظف به تلاش در جهت تحقق آن هستند؛ چرا که سکان هدایت جامعه در نهایت به دست جوانان سپرده خواهد شد و آنان سمت و سوی حرکت جمهوری اسلامی را رقم خواهند زد.

در ادامه صحبت های شهردار مرکز البرز، هر یک از حاضرین در جمع به بیان دیدگاه های خویش در حوزه های مرتبط با عملکرد مدیریت شهری پرداختند و خواستار توجه بیشتر مسئولان نسبت به دغدغه های گروه مشاوران جوان شدند.

آنان ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری جلسات مستمر با حضور شهردار و معاونین وی، اظهار امیدواری کردند؛ با تداوم این حمایت ها شاهد به ثمر نشستن دغدغه ها و ایده هایی باشیم که نیت از طرح ها آنها صرفا اعتلای کمی و کیفی خدمت رسانی به شهر و شهروندان کرجی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *