• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۳:۱۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

این صنوف همچنان تعطیل هستند

Byrotit

آگوست 23, 2021

روتیتر: رئیس اتاق اصناف البرز گفت: تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و باغ وحش‌ها، پاساژها و بازارهای سربسته(به جز پاساژهای تخصصی)، سالن‌های سینما و تئاتر و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی جزو صنوفی هستند که تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند.

به گزارش روتیتر: بهروز حصاری با اشاره به دلیل تشنجات اخیر بازار سیمان اظهار کرد: بخشی از کمبود و گرانی‌های اخیر سیمان ناشی از مشکلات قطع برق و تعطیلی اجباری کارخانجات تولید سیمان بود.

وی توضیح داد: علاوه بر این، سیاستگذاری نادرست در خصوص عرضه سیمان در بورس نیز از دیگر دلایل گرانی و کمبود سیمان است.

وی اضافه کرد: قبلاً سیمان توسط اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی مصالح فروشان توزیع می‌شد ولی به یکباره تصمیماتی در خصوص عرضه آن در بورس گرفته شد.

وی توضیح داد: این اتفاق باعث شد برخی صاحبان سرمایه که تخصصی در این حوزه ندارند، سیمان را در حجم زیاد خرید و با واسطه و با قیمت بیشتر به فروش برسانند.

حصاری ابراز کرد: بدیهی است وقتی بین توزیع کننده و مصرف کننده واقعی فاصله بیفتد و واسطه‌ها حلقه اتصال آنها باشند، قیمت کالا افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتاق اصناف البرز در ادامه با اشاره به اینکه طبق ابلاغ ستاد ملی کرونا از دیروز فعالیت صنوف به جز هفت مورد مشاغل پرخطر از سرگرفته شده است، ادامه داد: تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و باغ وحش‌ها، پاساژها و بازارهای سربسته(به جز پاساژهای تخصصی)، سالن‌های سینما و تئاتر و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی جزو صنوفی هستند که تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند.

وی ادامه داد: البته رستوران‌ها و سالن‌های پذیرایی نیز در این ایام صرفا به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند و امکان ارائه سرویس در فصای داخلی خود را ندارند.

حصاری گفت: هرچند اتاق اصناف ایران در ابلاغیه خود پاساژها را ملزم به تعطیلی کرده ولی با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا به ستادهای استانی قدرت تصمیم گیری داده، در این خصوص منتظر ابلاغ ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم.

وی ابراز کرد: پاساژها اغلب به صورت هیات مدیره‌ای اداره می‌شوند و تنها نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی مستقر در آنها با اتاق اصناف است.

این مسئول اضافه کرد: در استان البرز تنها یک پاساژ تخصصی لوازم یدکی اتومبیل وجود دارد و در باقی پاساژها صنوف مختلف فعالیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *