• خرداد ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

توسعه مشاغل خانگی کمک حال توسعه اقتصاد کشور

Byrotit

اکتبر 4, 2021

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز  توسعه مشاغل خانگی را کمکی برای توسعه اقتصاد کشور دانست و گفت: مشاغل خانگی یک دهه است که به صورت جدی در عرصه قانونگذاری کشور وارد شده است و اقدامات و زیرساخت هایی که در این زمینه در حال انجام است می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور و معیشت فعالان این حوزه کمک کند.

احمد رضا فیروزی روز یکشنبه ۱۱ مهرماه در حاشیه افتتاح مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی  البرز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: با اجرای این طرح تلاش شده تا  اتصال ۲۵۰۰ نفر فعال حوزه مشاغل خانگی به بازار صورت بگیرد.

وی افزود:  از ابتدا با نگاه کلان به این موضوع در صدد ایجاد مدلی برای شبکه سازی پایدار در زمینه مشاغل خانگی بودیم و با سازمان‌های مرتبط با مشاغل خانگی ارتباط گرفته و همکاری خوبی با شهرداری انجام و ساختمان مرکز ساماندهی مشاغل خانگی به عنوان مرکز ثقل مشاغل خانگی در نظر گرفته شد.

فیروزی با اشاره به تشکیل حدود ۹ کمیته در حوزه‌های مختلف تصریح کرد:  این کمیته‌ها با حضور فعالان  مشاغل خانگی و پیشران‌ها و فعالان صاحب سبک  در حوزه صنعت،  کشاورزی،  صنایع دستی و… شکل گرفته که فعالیت فعالان مشاغل خانگی را به صورت جدی‌تری پیگیری و رصد کنند.

وی ادامه داد:  درکنار پیشران‌ها دو فضای خوب برای فعالیت نمایشگاهی داریم. بخشی مربوط به حوزه کشاورزی و  ۲۴ غرفه نمایشگاهی  که به صورت چرخشی بین فعالان مشاغل مختلف می‌گردد.  ۱۲ غرفه ثابت برای فعالیت  فعالان و دفتر کارگزاری و مشاوره تخصصی در نظر گرفته شده است. کارگزاران به عنوان رابطی بین مشاغل خانگی و صنعت و بازار فعالیت می‌کنند.

وی از مهمترین اقدامات مورد نظر را نهاد سازی برشمرد و گفت: به این ترتیب بخش خصوصی در حوزه مشاغل خانگی می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند و بتوانند مدیریت خوبی در حوزه فعالیت‌هایشان داشته باشند.

گفتنی است در این مراسم اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور در البرز با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور و معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی کشور افتتاح شد.

در این مراسم عیسی منصوری از غرفه‌های مختلف  از جمله صنایع دستی، محصولات خانگی،  فرش دستباف و… بازدید کرد و فعالان و پیشرانان حوزه مشاغل خانگی به ارائه توضیح درباره فعالیت و همچنین  مشکلات خود در حوزه مشاغل خانگی پرداختند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *