• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

صدرنژاد: ۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه ۶ شهرداری کرج تخریب شد

روتیتر: مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج گفت: با دستور ویژه معاون دادستان مرکز استان و اخذ حکم قضایی، ۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده جاده برغان تخریب شدند.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،عزیز صدرنژاد
عنوان کرد: پس از برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور مسئولان واحدهای مختلف منطقه ۶ شهرداری کرج و با اخذ حکم قضایی از معاون دادستان این شهرستان، ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در حریم این منطقه در محدوده جاده برغان تخریب شدند.

این مسئول شهری اظهار کرد: با توجه به دستور ویژه شهردار کرج مبنی بر کنترل ساخت وسازهای غیرمجاز در سطح مناطق ۱۲ گانه این کلانشهر، هماهنگی های لازم برای تخریب و رفع آثار بناهای احداثی فاقد پروانه ساخت در محدوده جاده برغان به عمل آمد و پس از اخذ حکم قضایی، این بناها در حضور عوامل قضایی و انتظامی تخریب شدند.

صدرنژاد با تاکید بر اینکه احداث بناهای فاقد کیفیت و استحکام موجب تهدید امنیت جانی شهروندان می شود، افزود: در محدوده جاده برغان برخی افراد بدون داشتن مجوزهای قانونی اقدام به دیوار کشی و ساخت بنا کرده بودند که با دستور قضایی معاون داستان کرج تخریب شدند.

وی در ادامه ساخت و ساز غیر مجاز را از پرحاشیه ترین مباحث شهری خواند و افزود: ساخت و سازهای شهری به صورت غیر قانونی و بدون نظارت کارشناسانه نه تنها موجب آسیب زدن به سیما و منظر شهری می شوند بلکه چهره شهر، مبلمان شهری و روند شهرسازی را نیز با مشکل مواجه می کند.

این مسئول بیان کرد: پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز به عنوان اولویت مهم در دستور کار حوزه کنترل و نظارت منطقه ۶ شهرداری کرج قرار دارد که هدف از انجام آن علاوه بر مسائل عنوان شده، پیشگیری از تبعات منفی ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز به لحاظ فنی می باشد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج در پایان یادآور شد: باید به موازاتِ سختگیری و اقدامات پیشگیرانه، فرهنگسازی و استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی و گروهی را در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم با زوایای پنهان ساخت و سازهای غیر مجاز و تاثیر مخرب آن بر سلامت جسمی و روانی شهروندان، منابع آبی، محیط زیست و منابع طبیعی و… در نظر بگیریم؛ چرا که در نهایت خریداران حرف اول را در تشویق یا بازدارندگی سازندگان به نحوه ساخت بناها می زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *