• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۰۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مریم قهرمانی: پروژه های عمرانی شهرداری کرج با سرعت بیشتری در مدار افتتاح قرار گیرند

Byrotit

سپتامبر 19, 2015

روتیتر: نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج خواستار تسریع در روند اجرای پروژه های نیمه تمام عمرانی شد و بر نظارت بیشتر بر عملکرد پیمانکاران و مجریان طرح ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر، مریم قهرمانی در حاشیه بازدید از روند احداث سه پروژه پل مکمل حصارک، تونل مهر ویلا و تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره)  گفت: به حمد الهی در سایه همدلی و همزبانی موجود فی مابین مردم و مسئولان شهری شاهد قرار گرفتن مرکز استان روی ریل عمران و آبادانی هستیم و پروژه های کلان عمرانی با تزریق نقدینگی یکی پس از دیگری مورد بهره برداری قرار می گیرند و تقدیم شهر و شهروندان می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که علت تمرکز اصلی مدیریت شهری کرج بر احداث تقاطع های غیرهمسطح چیست، بیان داشت: حدود ۲۰ درصد از مجموع ترافیک و راهبندان های کشور در البرز و کرج جریان دارد و با گذر این معضل از مرز بحران و هشدار، شاهد وقوع مشکلات و چالش های حاد زیست محیطی هستیم که غلبه بر این مشکل نیازمند ایجاد تغییراتی در شبکه معابر درون شهری می باشد و بنا داریم با افزایش تعداد تقاطعات روگذر و زیرگذر کنونی به بیش از ۵۰ مورد، بستر مناسب را برای روان سازی ترافیک به عنوان یک اولویت مهم و ملی فراهم آوریم. همچنین آغاز عملیات اجرایی احداث کمربندی جنوبی و بزرگراه شمالی نیز با جدیت دنبال می شود و امید است تا پایان سال جاری به ثمر بنشیند.
این مسئول افزود: هر ۳ پروژه پل مکمل حصارک، تونل مهر ویلا و تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) از ابعاد مختلف حائز اهمیت می باشند و در رفع گره های ترافیکی نقش بسزایی ایفا خواهند کرد. مدیریت شهری کرج برای طراحی و ساخت آنها افزون بر ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که پل رو گذر حضرت امام (ره) در آینده ای نزدیک و چند ماه زودتر از موعد به بهره برداری خواهد رسید.
عضو پارلمان شهری کرج خاطر نشان کرد: البته نکته ای که طی این بازدیدها به دغدغه ای برای بنده تبدیل شد و البته آن را به مسئولان شهرداری کرج به خصوص معاونت فنی عمرانی منعکس خواهم کرد، بحث سرعت انجام کارها می باشد که شاید در نگاه نخست مطلوب به نظر برسد اما بعضاً با میزان حمایت ها و همراهی های صورت گرفته از سوی نمایندگان مردم همخوانی ندارد و توقع بیشتری داریم.
قهرمانی در بخش دیگری از سخنانش خواستار نظارت اصولی بر عملکرد شرکت های مشاور تهیه طرح ها و همکاری با مجموعه های توانمندتر شد و گفت: بعضاً ارقامی که در برآورده های اولیه اعلام می شود با هزینه تمام شده پروژه اصلا همخوانی ندارد و گاهی این اختلاف به بیش از صد درصد می رسد که از این رو، تاکید بنده بر دقت بیشتر هنگام تهیه اسناد مناقصه می باشد تا کلیه برآوردهای ریالی توام با نظارت کارشناسی صورت پذیرد.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات، تلاشها و پیگیری های صورت گرفته از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری کرج برای به ثمر نشستن پروژه ها و طرح های عمرانی تصریح کرد: همچنین از مدیران مناطق ۱۲ گانه و معاون فنی عمرانی شهرداری کرج انتظار می رود به صورت منظم و سرزده از محل اجرای پروژه های عمرانی سرکشی و بازدید به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه کم کاری یا استفاده از مصالح بی کیفیت، نیروی انسانی غیر متخصص یا قصور در مراحل مختلف ساخت، مراتب را متذکر شده و در صورت عدم ترتیب اثر اقدامات ثانویه را برای خلع ید پیمانکار انجام دهند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *