• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۹:۰۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عطایی:کاهش ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه ۹ شهرداری کرج به کمتر از ۱۰ درصد

روتیتر: سرپرست منطقه ۹ شهرداری کرج گفت: به دنبال انجام اقدامات پیشگیرانه و توسعه فعالیت های آموزشی و فرهنگسازی همچنین همت مضاعف عوامل حوزه کنترل و نظارت، میزان ساخت و ساز غیرمجاز در محلات و حریم این منطقه به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است که شاخصی مثبت به شمار می رود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، حسین عطایی عنوان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مهترین معضلات در شهرها می باشد که هر چند کنترل این معضل امکانپذیر است ولی نمی توان ادعا کرد زمانی میزان اینگونه ساخت و سازها به صفر می رسد.

سرپرست منطقه ۹ شهرداری کرج اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع و بر اساس تلاش های حوزه کنترل و نظارت این منطقه، طی یک ماهه گذشته ساخت و سازهای غیر اصولی در سطح منطقه به کمتر از ۱۰ درصد رسیده که این امر با جدیت تمام از سوی مسئولان ذیربط پیگیری می شود.

عطایی ادامه داد: پس از بازدیدهای صورت گرفته از سطح منطقه به ویژه محدوده حریم و چمن ها در جاده محمد شهر، این موضوع مشخص گردید که کمترین ساخت و ساز مازاد بر پروانه در منطقه ۹ شهرداری کرج انجام می شود که این امر نشان از کنترل این معضل در سطح منطقه دارد.

وی افزود: در ماه گذشته، ساخت و سازهای غیر مجاز توسط نیروهای حوزه کنترل و نظارت منطقه شناسایی شدند و با فوریت و طبق هماهنگی های لازم با مراجع قضایی تخریب و رفع آثار گشتند.

این مسئول تخلف ساختمانی را به معنی نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی و بهداشتی دانست و افزود: مبنای رسیدگی به تخلفات ساختمانی، ماده صد قانون شهرداریها و تبصره های یازده گانه آن می باشد که به وسیله آن با متخلفان برخورد قانونی می شود.

سرپرست منطقه ۹ شهرداری کرج در پایان، از عزم دستگاه های قانونی به منظور برخورد با پدیده ساخت و ساز غیر مجاز خبر داد و یادآور شد: از آغاز سال جاری تاکنون کلیه ارگان ها و نهاد های ذیربط در اقدامی هماهنگ از این امر جلوگیری کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *