• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۲۳:۳۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

بسترهای ازدواج جوانان و جوان‌سازی جمعیت فراهم شود

Byrotit

فوریه 19, 2022

امام جمعه کرج گفت: یکی از اهداف راهبردی هر کشور حفظ نهاد جمعیتی است، در حالی که جمعیت جوان ایرانی به سرعت در حال سالمندی است.

به گزارش روتیتر ، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ بهمن کرج، گفت: در دوران رضاخان و پس از آن فشارهای فراوانی به حوزه دین و روحانیت وارد شد؛ در آن دوران از فعالیت گروه‌های ضد دین حمایت می‌شد و تنها نیروی معنوی و سیاسی که می‌توانست مقابل این اقدامات بایستد روحانیت بودند. حکومت می‌دانست روحانیت می‌تواند مردم را بسیج کند.

وی افزود: روحانیت اجازه ندادند دین از جامعه و سیاست جدا شود. در حالی که صاحبان قلم در آن روزها به دستور انگلیس مجهز شدند تا علیه روحانیون بنویسند.اما در طول تمام این سال‌ها روحانیون از مردم و بدنه جامعه جدا نشدند، در طول هشت دفاع مقدس هر روز یک روحانی شهید می‌شد، امروز نیز در عرصه‌های جهادی، مدافعین حرم و مسائل اجتماعی حضور پررنگی دارند.

امام جمعه کرج در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف راهبردی هر کشور حفظ نهاد جمعیتی است، در حالی که جمعیت جوان ایرانی به سرعت در حال سالمندی است. در این میان رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید فرهنگ‌سازی کند.

وی گفت: باید بسترهای مناسب برای جوانان فراهم شود؛ ایجاد شغل، ازدواج آسان و طرح‌جوان سازی جمعیت توسط همه نهادها باید اجرایی شود تا جلوی خسارت‌های آتی را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به موضوع مذاکرات هسته‌ای هم اشاره و اعلام کرد: مسئولان تذکرات رهبری را در خصوص برجام و هسته‌ای جدی بگیرند. در این دور مذاکرات منافع ملت در صورتی تأمین می‌شود که ضمانت‌های لازم داده شود؛ البته آمریکا خیلی بعید است که اقدامی به نفع مردم انجام دهند.

وی در خصوص مسائل اقتصادی هم اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ تا کنون باید بررسی و اجرایی شود. اقتصاد مقاومتی یعنی بنای اقتصادی کشور به شکلی بنا شود تا دشمنی‌ها در وضعیت اقتصادی کشور تاثیرگذار نباشد.

وی در خصوص جشنواره فیلم فجر هم گفت: محتوای امسال جشنواره فجر نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود اما باز هم نیاز به کار و فرهنگ‌سازی دارد تا به دور از هیاهو و جنجال در حد و اندازه فجر انقلاب برگزار شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به حواشی این دور از جشنواره تصریح کرد: نهادهای که از بدنه حکومت و دولت ارتزاق می‌کنند باید با دقت نظر بیشتری اظهار نظر داشته باشند، در این شرایط اظهار نظر شخصی معنی ندارد؛ چرا نباید نظارت و ممیزی صورت بگیرد؟ ارشاد باید با جدیت بیشتری با چنین رفتارها و تخلفاتی برخورد کند تا افراد دیگر اجازه اشتباه به خودشان ندهند.

امام جمعه کرج در بخش پایانی با اشاره به اهمیت رسانه و عملکرد خبرنگاران، گفت: رسانه‌ها باید طبق چهارچوب درست به بیان مطالب بپردازند، بسیاری از رسانه‌های خارجی تنها آنچه چیزی که مدنظر دارند نشان می‌دهند که به دور از واقعیت‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *