• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۲۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

حرکت استاندار البرز بر خلاف دولت تدبیرو امید؛ انتصابات خانوادگی و ناشایسته سالار استاندارالبرز / آقای رییس جمهور ورود کنید

Byrotitr

اکتبر 6, 2013

حرکت استاندار البرز بر خلاف دولت تدبیرو امید؛ انتصابات  خانوادگی و ناشایست استاندارالبرز / وزیر کشور خطاب به استاندار البرز: افراد باید بر اساس سابقه کاری مثبت و شایسته سالاری منصوب شوند /انتصاب پسر و برادر استاندارالبرز در پست های کلیدی /احتمال انتصاب یک شهردار رد صلاحیت شده و ناکارآمد و با سابقه کاری نا موفق به عنوان معاون عمرانی استانداری البرز /

روتیتر: تغییر استانداران گرچه جزیی از طبیعت کار هر دولت جدید و بر سر کار آمده به شمار می رود اما اینکه نیروها، معاونان و مدیران کل هر استانداری بر اساس چه معیارهایی تغییر می یابند از شاخص ها و بایسته هایی است که استانداران هر استان می بایست بر اساس نیاز ها ، اولویت ها ، شایسته سالاری و سابقه کاری مثبت و موثر و خط مشی دولت متبوع خود مدیران را  انتخاب و منصوب کنند یعنی همان معیار هایی که هم رییس جمهور محترم و هم وزیر کشور محترم بارها بر آن تاکید کرده اند.

به گزارش روتیتر، استاندار جدید بر خلاف تاکیدات ، هشدار ها و سفارش های آیت الله کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه وقت  در استان مبنی بر عدم ورود مدیران از خارج از استان و همچنین تاکیدات و هشدار های وزیر محترم کشور مبنی بر رعایت بدون اما و اگر شایسته سالاری در استان البرز بر اساس عملکرد های مثبت و مرتبط و تعهد و تخصص ، اقدام به انتصاب برادر و پسر خود در پست های کلیدی استانداری مدیرکلی و معاونت حوزه استاندار البرز کرده است . با این وجود استاندار البرز به رغم سفارش ها و هشدار های آیت الله کازرونی اقدام به انتصاب چندین مدیر از خارج از استان در استانداری البرز کرده است .

از سوی دیگر

تلاش برای انتصاب شهردار رد صلاحیت شده و دارای کارنامه و عملکرد نا موفق غیر مثبت به عنوان معاون عمرانی استانداری البرز

پس از روی کار آمدن استاندار جدید مهندس طاهری ، استاندار البرز از همان ابتدا گرچه در برخی از معاونت ها به درستی و بر اساس شایسته سالاری تلاش کرد تا معاونت هایی همچون برنامه ریزی و توسعه منابع و نیروی انسانی را تغییر دهد اما تلاش استاندار البرز برای انتصاب مهندس مجید سریزدی که دارای عملکرد و کارنامه چندان موفقی نیست تعجب همگان را برانگیخته است چراکه وزیر کشور در تبیین مشی و سیاست دولت تدبیر و امید در انتصاب مدیران در روز معارفه مهندس طاهری به عنوان استاندار البرز خطاب به استاندار البرز هشدار داد که مدیران باید بر اساس مولفه های دولت تدبیر و امید منصوب شوند که همانا شایسته سالاری ، کارنامه وسابقه  مثبت و صحیح و توانمندی واولویت بومی گرایی  است . همچنین نماینده ولی فقیه و  امام جمعه وقت کرج آیت الله کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز  خطاب به استاندار جدید هشدار داد که ما نیازی به اعزام مدیران از خارج از استان نداریم .

استاندار البرز اما در اقدامی تعجب بر انگیز و بر خلاف مشی و روش و سیاست های امیدوار کننده دولت یازدهم وتاکیدات نماینده سابق  ولی فقیه در استان علاوه بر انتصاب برادر و پسر خود ،اقدام به تلاش برای انتصاب فردی به عنوان معاون عمرانی استانداری البرز کرده است که  سابقه مفید و موثر و مثبتی در کارنامه خود ندارد و در زمان شهرداری کرج انتقاد های بسیار و نارضایتی های بیشماری را بواسطه نوع عملکرد خود ایجاد کرده است یعنی همان شرطی را که وزیر کشور محترم بیان داشتند یعنی سابقه کار مفید را ندارد اما مهندس طاهری بر خلاف این رویه اقدام به تلاش برای انتصاب این فرد کرده است . گرچه مهندس مجید سریزدی شخصیت قابل احترام دارد اما کارنامه و عملکرد آن در زمان شهرداری کرج نه تنها موفق و قابل اتکا نیست بلکه انتقاد ها ی بیشماری را به همراه داشته است و سبب عقب رفت کرج از مسیر توسعه و پیشرفت شد .

اولین انتصابات فامیلی توسط استاندار البرزدر دولت تدبیر و امید؛ پسر و برادر طاهری به عنوان مدیرکل و معاون حوزه استاندرا البرز منصوب شدند

از سوی دیگر و به رغم تمامی هشدار های آیت الله کازرونی استاندار جدید اقدام به انتصاب پسر و برادر خود بدون داشتن عملکرد و سابقه کار مرتبط به عنوان مدیر کل و معاون حوزه استاندار البرز کرده است که این اقدام نیز نه عرفی است و نه بر اساس مشی و تدبیر دولت امید است و نه در راستای شایسته سالاری و استفاده از نیروهای  توانمند متعهد و متخصص استان البرز.

این اقدامات به رغم تمامی سفارش ها نشان می دهد که استاندار البرزاز همین ابتدای مسیر به هیچ وجه قایل به پذیرش نظر نمایندگان مجلس و بزرگان و علمای شهر و استان و حتی خود را ملزم به  رفتار بر اساس سیاست های تدوین شده دولت یازدهم دکتر حسن روحانی در البرز نیست . استاندار البرز  تا به اینجای کار و با انتصاب های انجام شده نشان داده است که فقط خود و خانواداش را در انتصاب ها می بیند.

گرچه انتصاب مدیران حوزه استاندار در هر استانی می بایست از دایره نیروهای امین صورت گیرد اما نباید سابقه کار مفید ، شایسته سالاری و توانمندی فدای فامیل گرایی و انتصاب های فامیلی و خانوادگی  و قومی شود که متاسفانه در همین ابتدای مسیر استاندار جدید و محترم البرز اقدام به حرکت در این مسیر کرده است .

این برای اولین بار است که در دولت تدبیر و امید انتصابات فامیلی و ناشایست توسط استاندرا استانی به اهمیت البرز صورت می گیرد و استاندار البرز ظاهرا خود را به هیچ کس پاسخگو نمی داند و خود را قایل به حرکت در مسیر هیچ یک از علمای کرج و استان البرز و حتی وزیر کشور و رییس جمهور و دولت تدبیر و امید نمی داند چراکه اینگونه انتصاب ها کاملا بر خلاف شعار ها و تدبیر های محقق شده دکتر حسن روحانی در سایر بخش ها و استان ها است

از این جهت و با توجه به اهمیت موضوع انتظار می رود که رییس جمهور محترم و وزیر کشور فهیم هرچه سریعتر در این موضع ورود کنند و مانع از اینگونه انتصاب ها شوند تا مردم بیش از پیش به تدبیر و شایسته سالاری دولت امید و تدبیر امیدوار شوند چراکه مردم شهید پرور استان البرز انتظاری بیش از این را از استاندار دولت یازدهم دارند. بی تردید این انتصاب ها برخلاف رییس جمهور محترم و تدابیر دولت یازدهم و مشی مردمی آن به شمار می رود که به محض اطلاع رییس جمهور فهیم و مردمی ایران با اینگونه رفتارها برخورد خواهد کرد.

نمایندگان قفل سکوت را بشکنند

نمایندگان مردم شریف و شهید پرور کرج و البرز  در مجلس شورای اسلامی باید قفل سکوت خود رابرای اولین انتصاب های فامیلی و خانوادگی و همچنین انتصاب های غیر شایسته- که ممکن است منتهی به انتصاب برخی افراد رد صلاحیت شده و فاقد سابقه کار مفید و مثبت در پست های کلیدی شود – در استان البرز توسط استاندار دولت تدبیر و امید بشکنند و با انتقال این انتصاب ها به دولت تدبیر و امید خواستار اتخاذ تدابیری مردیمی و شایسته سالارانه در این خصوص شوند.

احتمال برادر دوم استاندار البرز در پستی مهمتر

ظاهرا استاندار البرز قصد دارد تا استانداری البرز به محیطی امن و خانوادگی برای خود و برادران و پسر خود تبدیل کند و پس از این انتصاب ها که بخشی از آنها در بالا ذکر شد در نظر دارد تابرادر دیگر خود را در سمتی مهمتر بگمارد و مرگ شایسته سالاری در استانالبرز را رقم بزند.

مرگ نخبگان و شایسته سالاری در استان البرز بواسطه انتصاب های استاندار البرز

استاندار البرز به رغم وعدههای دولت تدبیر و امید و برخلاف نظر و سفارش های علما و نمایندگان و نماینده وقت ولی فیه در روز معارفه و همچنین در تضاد کامل با توصیه های وزیر محترم کشور اقدام به انتصاب  های خانوادگی در استانداری البرز کرده است و ظاهرا آنرا ادامه خواهد داد تا استانداری راشبیه محیط گرم خانوادگی کند . این رفتار و انتصاب های استاندار محترم البرز در شرایطی که البرز یکی از استان های نخبه خیز است مرگ شایستهسالاری و نخبه گرایی بومی را در البرز فراهم می آورد واین معلول نوع انتصاب هیا خانوادگی و فامیلی و غیر شایسته استاندار البرز است.

این رفتار می بایست از سوی مقامات عالی دولت یازدهم بدون فوت وقت تدبیر شود تا امید مردم البرز بهدولت محترم در این خصوص نا امید نشود. حذف و نادیده انگاشتن مدیران و نخبگان و علمای البرز به دلیل تحقق انتصاب های فامیلی انزوا ف بی حرمتی  و مرگ یکباره نخبگان استان البرز را به دنبال خواهد داشت که امید است رییس جمهور محترم و وزیر کشور فهیم نسبت بهاین اتفاق ها واکنشی سریع و موثر نشان دهند کهبی تردید جز این واکنش انتظار نمی رود. انشاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *