• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوند: توسعه یافتگی و استقرار زیرساخت های شهری تبعات ناشی از بلایای طبیعی را کاهش می دهد

Byrotitr

اکتبر 14, 2013

روتیتر:سرپرست شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت توسعه یافتگی گفت: تحقق استقرار زیرساخت های شهری علاوه بر ارتقاء سطح کارآمدی سیستم های شهری می تواند تبعات ناشی از بروز بلایای طبیعی را کاهش دهد.

به گزارش روتیتر،علی ترکاشوند  در خصوص برگزاری سمینار ” ریز پهنه بندی ژئو تکنیک لرزه ای ”  با بیان اینکه، هفته سوم مهرماه بعنوان هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نامگذاری شده است، عنوان کرد: ثبت این روز در تقویم جهانی حاکی از اهمیت موضوع ایمنی در برابر زلزله است و سمینار فوق نیز با هدف ارائه سرفصل های مهم و مرتبط با این موضوع تدارک و بر پا شد.
این مسئول عنوان کرد: بروز آسیب ها و بلایای طبیعی امری اجتناب ناپذیر است و تنها مقابله ای که می توان در برابر این حوادث داشت، ایجاد زیرساخت های اصولی است که مسئولیت این مهم در گام اول بر عهده شهرداری به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی شهر است.
وی با بیان اینکه، مواجه با حوادث غیرمترقبه طبیعی با سطح توسعه یافتگی و استقرار زیر ساخت های مناسب عمرانی رابطه مستقیم دارد، بیان کرد:  در صورت ایجاد ساختارهای مستحکم می توان میزان خسارت ها را تا حد زیادی کاهش داد.
این مسئول با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی شهری به منظور تحکیم و تقویت ساختارهای زیربنایی، اظهارداشت: بلایای طبیعی را می توان با اعمال مدیریت صحیح و کار آمد تا حد مطلوبی مدیریت و کنترل کرد.
لزوم توجه شهرسازان به ساخت و سازهای ایمن
سرپرست شهرداری کرج در ادامه با بیان اینکه، متولی برگزاری این سمینار، معاونت معماری و شهرسازی است، بر نقش مهندسان و شهرسازان تاکید کرد و افزود: بهبود وضعیت سازه ها و رعایت مقررات ساختمان سازی تأثیر بسیار مثبتی بر بهبود وضعیت ساخت و ساز از لحاظ رعایت استانداردها ایفا می کند و این موضوع مهمی است که باید به جد مد نظر متولیان ساخت و سازهای شهری قرار گیرد.
ترکاشوند با اشاره به نقش رعایت استانداردهای فنی عمرانی در امر ساخت و ساز بیان کرد: در این زمینه آیتم های اصلی ساخت و سازهای استاندارد از جمله مصالح استاندارد، بهره گیری از سیستم ها و روش های نوین و ایمن، کاربرد بسیار زیادی در ارتقاء سطح کیفی ساختار ها و  سازه های شهری دارد.
وی بر ضرورت بررسی و ارزیابی وضعیت عمرانی در کلانشهر کرج تاکید کرد و گفت: تحقق این امر امکان آشنایی با مشکلات و بحران های موجود را فراهم می کند ضمن آنکه با قرار گرفتن در این مسیر می توان به راهکارهای مناسبی به منظور عبور از این بحران رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *