• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مجید سریزدی ،شهردار رد صلاحیت شده ، معاون عمرانی استانداری البرز شد/ گل های استاندار البرز به دروازه امید و تدبیر

Byrotitr

اکتبر 19, 2013

اصرار استاندار برای انتصای مجید سریزدی شهردار و کاندیدای رد صلاحیت شده در دوره چهارم انتخابات شورای شهر می تواند شکلی از واقعیتی تلخ و غی مردمی باشد.  مجید سریزدی که صلاحیت شرکت در انتخابات شورای شهر را گه نه با بودجه ای به صورت مستقیم سر و کار  دارد و نه حق امضا یی خاص در اختیار نداشت  ف چه طور صلاحیت معاونت عمرانی استانداری البرز را با این گستردگی بودجه ای و عملکردی و با این درجه اهمیت دارد.

به گزارش روتیتر ، درحالی مجید سریزدی به عنوان معاون استاندار البرز از سوی استاندار نا آشنا و مهاجر البرز منصوب شده است که در انتخابات شورای شهر کرج در دوره چهارم رد صلاحیت شد و در زمانی که شهردار کرج بود چندین مسئله و پرونده مالی را ایجاد کرد ،علاوه بر آن عملکرد او به عنوان شهردار نه تنها نتوانست حتی بخشی از  نیاز ها را برآورده سازد بلکه موجب ایجاد نا رضایتی شدید مردم شد .

با این وجود اما و به رغم اینکه وی پس از پایان دوران شهرداری خود در کرج با مشکلات قضایی به دلیل مسایل اقتصادی و عملکردی مواجه شد ،در دولت تدبیر و امید دکتر روحانی و در شرایط عدم اطلاع مسوولان ارشد کشور با اصرار های استاندار البرز به عنوان معاون عمرانی و مسوول نبض عمرانی و توسعه البرز منصوب شد.

واستاندار البرز نه تنها خود را به مردم ، مسوولان ، رسانه ها ، علما و نخبگان پاسخگو  نم داند بلکه در واکنش به این انتقاد ها  با اصرار های سوال برانگیز خود باز هم وی را به این سمت منصوب کرد تا شایعات پیرامون روابط این دو نفر به زمان نمایندگی طاهری در سمنان بازگردد.

این انتصاب نه تنها موجب انزجار جوامع مختلف البرز و کرج و مردم شد بلکه سبب شده تا مردم استان شهید پرور البرز نسبت به عملکرد استاندار منصوی دولت تدبیر و امید در این استان کمی دلسرد و نا امید شوند.

پس از روی کار آمدن استاندار جدید مهندس طاهری ، استاندار البرز از همان ابتدا گرچه در برخی از معاونت ها به درستی و بر اساس شایسته سالاری تلاش کرد تا معاونت هایی همچون برنامه ریزی و توسعه منابع و نیروی انسانی را تغییر دهد اما تلاش استاندار البرز برای انتصاب مهندس مجید سریزدی که دارای عملکرد و کارنامه چندان موفقی نیست تعجب همگان را برانگیخته است چراکه وزیر کشور در تبیین مشی و سیاست دولت تدبیر و امید در انتصاب مدیران در روز معارفه مهندس طاهری به عنوان استاندار البرز خطاب به استاندار البرز هشدار داد که مدیران باید بر اساس مولفه های دولت تدبیر و امید منصوب شوند که همانا شایسته سالاری ، کارنامه وسابقه  مثبت و صحیح و توانمندی واولویت بومی گرایی  است . همچنین نماینده ولی فقیه و  امام جمعه وقت کرج آیت الله کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز  خطاب به استاندار جدید هشدار داد که ما نیازی به اعزام مدیران از خارج از استان نداریم .

استاندار البرز اما در اقدامی تعجب بر انگیز و بر خلاف مشی و روش و سیاست های امیدوار کننده دولت یازدهم وتاکیدات نماینده سابق  ولی فقیه در استان علاوه بر انتصاب برادر و پسر خود ،اقدام به تلاش برای انتصاب فردی به عنوان معاون عمرانی استانداری البرز کرده است که  سابقه مفید و موثر و مثبتی در کارنامه خود ندارد و در زمان شهرداری کرج انتقاد های بسیار و نارضایتی های بیشماری را بواسطه نوع عملکرد خود ایجاد کرده است یعنی همان شرطی را که وزیر کشور محترم بیان داشتند یعنی سابقه کار مفید را ندارد اما مهندس طاهری بر خلاف این رویه اقدام به تلاش برای انتصاب این فرد کرده است . گرچه مهندس مجید سریزدی شخصیت قابل احترام دارد اما کارنامه و عملکرد آن در زمان شهرداری کرج نه تنها موفق و قابل اتکا نیست بلکه انتقاد ها ی بیشماری را به همراه داشته است و سبب عقب رفت کرج از مسیر توسعه و پیشرفت شد .

با این وجود انتظار می رود تا وزیر کشور محترم دولت تدبیر و امید نسبت به این عملکرد استاندار البرز با عدم صدور احکام  معاونینی که بر سابقه ، صلاحیت و توان اداره استان را در حوزه های مربوطه ندارند پاسخ مناسبی به درخواست مردم ، علما ، خانوادههای شهدا ، نخبگان ، و دلسوزان و بزرگان استان دهد . چه را که حضور افرادی همچون مجید سریزدی در مناصبی همچون معاونت عمرانی با توجه به گستردگی و اهمیتی که دارد  می تواند آثار مخرب جبران ناپذیری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *