• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۷:۳۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

انصراف ناجا از شکایت از کشاورزان شرق اصفهان

Byrotitr

آوریل 17, 2013

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تکثرگرایی لازمه نشاط و فعالیت سیاسی در کشور است، اما نباید رفتارها تحریک‌آمیز باشد و باید ستادهای انتخاباتی در چارچوب قانون فعالیت کنند.

 

به گزارش خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز(چهارشنبه) در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی”، اظهار کرد: برگزاری انتخابات در کشور همه ساله به نسبت سال‌های قبل، بهتر و آرامتر بوده است و نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری نیز باید آرامش فضای سیاسی را حفظ کنند.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با ناامن کنندگان فضای انتخاباتی برخورد خواهد کرد، افزود: حمله به یکدیگر، ایجاد تشنج در جامعه، توسل به سیاه‌نمایی برای برجسته کردن نقاط ضعف یگدیگر، موجب می‌شود که پیشرفت‌های نظام و کشور نادیده گرفته شود.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه تکثرگرایی لازمه نشاط و فعالیت سیاسی در کشور است اما نباید رفتارها تحریک‌آمیز باشد و باید ستادهای انتخاباتی در چارچوب قانون فعالیت کنند،خاطرنشان کرد: مردم آگاهند و هر چیزی را از هر کسی نمی‌پذیرند، بلکه براساس توانایی انجام برنامه‌های هر کاندیدا به وی رأی می‌دهند و البته کسانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند نیز قابل شناسایی و مورد آگاهی مردم هستند.

 

وی با بیان اینکه حفظ چارچوب قوانین برگزاری انتخابات، شامل انتخابات شورای شهرها نیز می‌شود چرا که این نوع انتخابات نیز حساسیت‌های محلی خود را دارد و برگزارکنندگان باید در اجرای آن خویشتن‌داری بیشتری از خود نشان دهند،تصریح کرد: مردم با حضور در انتخابات دشمن را مأیوس خواهند کرد چرا که هدف دشمنان نظام از افزایش تحریم‌ها، رو در رو قرار دادن مردم با نظام اسلامی است.

 

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نوروز امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی مسافرت‌ها در کشور بودیم که جلوه‌های آرامش و نشاط معنوی آن با افزایش مسافرت‌ها به اماکن مذهبی حتی در اواخر تعطیلات نوروز که روزهای طبیعت گردی است مشاهده می‌شد.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۹ عبارت مجاهد فی سبیل‌الله را افتخاری برای خادمان نیروی انتظامی عنوان کردند چرا که آسایش و امنیت مردم را فراهم می‌کنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد که خدمت به مردم از بزرگترین مصادیق عمل صالح می‌باشد و ما باید برای کسب رضای خدا به مردم خدمت کنیم چرا که سعادت دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

 

احمدی‌مقدم تأکید کرد: باید انتقاد مردم را به گوش جان شنید چرا که انتظارات مردم بزرگترین عامل محرکه برای فعالیت نیروی انتظامی است.

 

 

مبارزه با مواد مخدر مهمترین دغدغه جامعه است

 

وی با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده در اسفندماه ۱۳۹۱ در سراسر کشور، افزود: دغدغه عمومی جامعه به ترتیب در چهار حوزه توزیع مواد مخدر و معتادان ولگرد، هنجارشکنی و امنیت اخلاقی، سرقت‌های خرد و چهارم تصادفات است.

 

فرمانده ناجا گفت: به طور کلی جرایم خشن همانند قتل، گروگانگیری، سرقت مسلحانه و … در ۱۰ سال گذشته در اصفهان، کاهش چشمگیری داشته است.

 

 

تجلیل از خادمان نوروزی بهتر است مانند سابق باشد

 

همچنین سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران در پاسخ به آمار تصادفات نوروز سال جاری استان اظهار کرد: استان اصفهان از یک سو چهارراه ترافیکی کشور است و از جهتی دیگر با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، پذیرای مسافران زیادی می‌باشد که این امر موجب بروز تصادفات زیادی به نسبت سایر استان‌ها در کشور می‌گردد اما به نسبت سال ۹۱ تصادفات در جاده‌های اصفهان کمتر بوده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی در برابر برگزاری جشن ۲۹ اسفندماه در ورزشگاه آزادی ممانعت به عمل خواهد آورد یا خیر؟، گفت: نیروی انتظامی در جایگاهی نیست که بخواهد مانع اجرای اینگونه برنامه‌ها شود اما با توجه به هزینه‌های بالای اینگونه مراسم توصیه می‌کنیم برگزاری مراسم تجلیل از خادمان نوروزی همانند سال‌های قبل باشد.

 

 

از شکایت خود نسبت به کشاورزان شرق اصفهان صرف نظر می‌کنیم

 

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی درخصوص احضار برخی از کشاورزان «ورزنه» توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اظهار کرد: براساس احساسات شخصی و تحریکات عده‌ای دیگر که ناشی از خسارات و زیان‌های دوران خشکسالی به منطقه ورزنه بود، عده‌ای دست به اعتراضاتی زدند چرا که خیال می‌کردند آب را در ۲۵ فروردین ماه به آنها نخواهند داد.

 

احمدی‌مقدم ادامه داد: نیروی انتظامی از شکایت خود از این افراد صرف نظر می‌کند و همچنین سعی ما بر این خواهد بود تا از شاکیان خصوصی نیز به نفع کشاورزان جلب رضایت کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جدیت دستگاه قضایی کشور در کاهش جرایم خشن بسیار مؤثر بوده است، اما متأسفانه برای نگهداری متخلفان این دستگاه نیز با کمبود زندان مواجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *