• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۳۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شهردار کرج: خود را ملزم به خدمت بیشتر به مردم می دانیم

Byrotitr

اکتبر 29, 2013

روتیتر: شهر دار کرج گفت : خود را ملزم به افزایش خدمت به شهروندان و مردم فهیم کرج در بخش های مختلف شهری می دانیم .

به گزارش روتیتر ، شهردار کرج در آیین اعطای حکم وزیر کشور و همچنین قدردانی از مسوولان و خادمان استان البرز و شهر کرج تاکید کرد : ما در شهرداری کرج به عنوان بزرگترین دستگاه خدمات رسان ملزم به افزایش خدمات  به روز و توسعه همه جانبه و بر آوردن نیاز ها و خواسته های به حق مردم و شهروندان می دانیم و در این مسیر شهرداری می بایست از جدید ترین متد و روش ها بهره ببرد.

شهردار کرج در ادامه سخنرانی خود در این مراسم که با استقبال پر شور مردم ، مسوولان و بزرگان شهر روبرو شده بود ، گفت: توسعه شهری و رسیدن به چشم اندازهای ماندگار در کرج هدف غایی و نهایی شهرداری است که این امر در قالب توسعه شهری و با جذب درآمدهای پایدار ممکن می شود.

علی ترکاشوند، شهردار کرج  با ابراز خرسندی از حضور مدیران شهری در این مراسم اعم از امام جمعه سابق کرج، اعضای دور سوم و چهارم شورای اسلامی و دیگر مسئولان، مدیران و معاونین خانواده بزرگ شهرداری عنوان کرد: در  این آیین آنچه مشهود است همدلی، وحدت، همگرایی و اتفاق نظر بین مدیران و مسئولین شهری می باشد.

ترکاشوند با قدردانی از حسن اعتماد اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر مبنی بر انتخاب وی به عنوان شهردار کرج، همچنین تشکر از سید علی آقازاده، شهردار سابق، اظهارامیدواری کرد: با درک و شناخت استعداد های بالقوه، شهرداری کرج در راستای ساختن و انتفاع شهر کرج گام های مثبتی بردارد و بتواند، رضایتمندی شهروندان را به نحو مطلوبی فراهم کند.
وی با بیان اینکه، شهرداری وظایف متعددی را در قبال رفع نیازمندی‌های شهر و زندگی شهروندی دارد، عنوان کرد: بی شک پاسخگویی به این نیازمندی‌ها بدون صرف هزینه‌ های مالی ممکن نمی شود و با توجه به تصویب قانون شهرداری ها در سال ۱۳۳۴ و اعلام خودکفایی این دستگاه خدمات رسان به عنوان مجموعه ای در قالب ” درآمد – هزینه ” اقدام به اجرای طرح های شهری کرد.
شهردار کرج با بیان اینکه، تمرکز جمعیتی در شهرها  و روستاها بنا به گذشت زمان تغییر کرده است، عنوان کرد: در گذشته  ۷۰ درصد جمعیت در روستا ها ساکن بودند که این میزان پس از گذشت سال های متمادی و در پی رونق گرفتن مولفه های زندگی شهری، به صورت عکس نمایان شد، بطوریکه امروز تنها ۳۰ درصد از جمعیت انسانی در روستاها ساکنند و این امر خود ضرورت برنامه ریزی برای ارائه خدمات به جامعه شهری از سوی دستگاه های متولی که شهرداری ها از بزرگترین این دستگاه ها می باشند را دو چندان می کند.
ترکاشوند اضافه کرد: بر این اساس لازم است دولت و دستگاه های دولتی، شهروندان و سایر مجموعه های فعال شهری برای اداره بهتر شهر با شهرداری همکاری کنند.
توسعه با درآمد های پایدار رقم می خورد
شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود، لزوم جذب درآمدهای پایدار برای شهرداری را یادآور شد و با تاکید بر رسیدن به این مهم عنوان کرد: درآمد های ناپایدار ضامن مطمئنی برای رشد و توسعه کلان در بسترهای شهری نیستند، بر این اساس  نیاز است مدیران و کارشناسان شهری با اجرای طرح ها و الگوهای منطقی نسبت به جذب درآمدهای پایدار اقدام کنند زیرا بر این اعتقاد هستیم که توسعه شهری با جذب درآمدهای پایدار ممکن می شود و این تنها راهکار برای پویا سازی ساختارهای شهری است.
ترکاشوند با عنوان این موضوع که، از مهم ترین مسائل شهرداری ها ایجاد منابع کافی مالی جهت تامین هزینه خدمات ارائه شده می باشد، گفت:  درآمدهای ناشی از عوارض عمومی، درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی، بهای خدمات و … از جمله راهکارهای جذب درآمد در شهرداری ها می باشد که با توجه به حجم گسترده فعالیت و تنوع خدمات، نیاز است سرفصل های جذب درآمد در قالب ” درآمدهای پایدار ” در شهرداری افزایش یابد.
شهردار کرج گفت: از جمله راهکارهای دیگری که می توان در تحقق درآمدهای پایدار بدان اشاره نمود، جذب سرمایه های بخش خصوصی در بخش‌های مختلف می باشد و شهرداری می‌تواند با استفاده از امکانات و ابزارهایی که در اختیار دارد در زمینه های مختلفی سرمایه ‌گذاری نماید تا از این طرق ضمن انتفاع شهر، اقتصاد شهری نیز پویا شود.
وی با اشاره به انتظارات و خواسته های به حق شهروندان با بیان اینکه، این انتظارات با گسترش ارتباطات و مدرنیزه شدن کلیه امور روز به روز در حال افزایش است، تاکید کرد: شهرداری به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی و خدمات رسانی ملزم به این است که نسبت به توسعه خدمات شهری به روز و پویا باشد.
این مسئول گفت: شهرداری ها وظایف مختلف ، گوناگون و حتی گاهاً متضاد را بر عهده دارند که شاید در میان سایر سازمان ها و ارگان ها بی نظیر باشند. حفظ سلامت، زیبایی، رفاه و آسایش و نظم شهری از جمله این وظایف هستند که در گستره شهرسازی، فضای سبز، پاکیزگی محیطی و امور تفریحی و غیره قابل مشاهده می باشند.
هدف شهرداری رسیدن به چشم اندازهای ماندگار شهری است
شهردار کرج، هدف شهرداری را رسیدن به چشم انداز های ماندگار شهری ذکر و عنوان کرد: برای رسیدن به ایده ال ها و استاندارهای خدمت رسانی در عرصه های مختلف عمران شهری، فرهنگی، اجتماعی و خدمات باید تلاشی بی وقفه را در کنار برنامه ریزی اصولی داشته باشیم .

ترکاشوند از دیگر اهداف شهرداری را بهره گیری از توانمندیهای نیروهای توانمند ذکر کرد و بر بکارگیری این نیروها در ساختار شهرداری تاکید کرد.
وی اظهارامیدواری کرد: با شناخت معضلات شهری منشاء خدمات خوبی در شهر باشیم.
گفتنی است، پس از پایان سخنرانی شهردار کرج با حضور جمعی از ائمه، مسئولان و مدیران شهری و … حکم شهردار به وی اهداء شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *