• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۹:۰۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

زارع:تاکید بر حفظ و نگهداری از اشجار قدیمی در شهرها

Byrotitr

نوامبر 19, 2013

روتیتر:دبیر کمیته تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور با تاکید بر حفظ و نگهداری از اشجار قدیمی در شهرهای مختلف گفت: تبادل تجربیات موفق در حوزه فضای سبز بین شهرها ضروری است و مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش روتیتر،عباس زارع ظهر امروز در بیست و یکمین نشست مدیران عامل فضای سبز کلانشهرهای کشور که هم اکنون در استان قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از موضوعاتی که در حوزه فضای سبز در استانهای مختلف کشور مطرح است، کمبود آب و تامین آن است که باید فکری اساسی برای این معضل شود.
وی افزود: در واقع تامین آب مورد نیاز برای توسعه فضای سبز شهری به خصوص در کلانشهرها امری ضروری است که در صورت عدم توجه به آن، خسارات و صدمات جبران ناپذیری به حوزه فضای سبز کشور وارد می شود.
این مسئول عنوان کرد: در واقع کاهش میزان آب در حوزه فضای سبز، تاثیرات اکولوژیکی بسیار زیادی را در حوزه شهری دارد که عدم برنامه ریزی و مطالعات صحیح در زمینه بهره برداری بهینه از منابع آبی به این امر دامن می زند.
تاکید بر حفظ و نگهداری از اشجار قدیمی در شهرها
زارع بر حفظ و نگهداری باغات و اشجار قدیمی در شهرها تاکید کرد و ادامه داد: باید با احیای قنوات و سفره های زیرزمینی، میزان آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهرها تامین شود.
وی در ادامه سخنرانی خود با تشکر از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه برای برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت فضای سبز اعلام کرد: در واقع برگزاری چنین نشست ها و کارگاه های آموزشی، موجب انتقال تجارب و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات حوزه فضای سبز می شود.
تجربیات موفق در حوزه فضای سبز بین شهرها تبادل شود
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر لزوم تبادل و انتقال تجربیات کلانشهرهای مختلف در حوزه فضای سبز اعلام کرد: در این زمینه در حاشیه بیست و یکمین نشست مدیران عامل فضای سبز کلانشهرهای کشور، کارگاه های آموزشی مختلفی برگزار خواهد شد تا مسئولان به تبادل تجربیات بپردازند.
دبیر کمیته تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور با اشاره بر لزوم ایجاد و تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه فضای سبز اظهار داشت: بررسی راهکارهای جذب پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های فضای سبز نیز از جمله مواردی است که در این نشست بررسی خواهد شد.
وی با تشکر از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان در زمینه ارائه طرحهای آموزشی مطلوب به کمیته فضای سبز کلانشهرهای کشور اعلام کرد: استان اصفهان تجربه خوبی در زمینه مدیریت هزینه های حفظ و نگهداری فضای سبز در شهر دارد که باید از این تجارب سایر شهرها نیز بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *