• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۰۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نگاهی به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت یازدهم در بازار ارز/ دلار ۳۳۰ تومان ارزان شد+ نمودار

Byrotitr

نوامبر 25, 2013

روتیتر:قیمت دلار در بازار آزاد در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت یازدهم ۳۳۰ تومان کاهش یافته است.

به گزارش روتیتر ،۹۹ روز از وعده رئیس جمهور برای ارائه گزارش عملکرد دولت در ۱۰۰ روز می گذرد و قرار است حجت الاسلام حسن روحانی فردا شب در گفت و گوی مستقیم با مردم گزارشی از عملکرد دولت یازدهم در ۱۰۰ روز اول به مردم ارائه کند.

اما یکی از مهم ترین بخش هایی که دولت یازدهم برای برقراری آرامش در آن در کوتاه مدت تاکید داشت بازار ارز و سکه بود که البته در ۱۰۰ روز اول تا حدودی شاهد برقراری آرامش در این بازارها نیز بوده ایم.

زمانی که رئیس جمهور وعده ارائه گزارش ۱۰۰ روزه را به مردم داد قیمت دلار در بازار آزاد ۳۲۸۰ تومان بود و هم اکنون که زمان ۱۰۰ روزه رئیس جمهور برای ارائه گزارش به پایان رسیده است دلار وارد محدود ۲ هزار تومان شده و روز گذشته نیز به قیمت ۲۹۵۰ تومان رسید.

این در شرایطی است که به واسطه توافق هسته ای ایران و گزوه ۱+۵ در ژنو بازار ارز همچنان آمادگی کاهش قیمت ها را دارد و این احتمال وجود دارد طی امروز و روزهای آینده نیز قیمت ارز کاهش یابد.

اما از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم روند قیمت ارز در بازار ارز نزولی شده و زمانی که رئیس جمهور در نیویورک حضور داشت و در حال رایزنی با سران کشورهای مختلف دنیا بود قیمت ارز نخستین افت قیمت شدید خود در دولت یازدهم را تجربه کرد و به مرز ۲۹۰۰ تومان رسید اما اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر غیر منطقی بودن کاهش قیمت ها مانع افت قیمت ها شد و دلار بلافاصله وارد کانال ۳ هزار تومان شد.

پس از این موضوع نرخ ارز تقریبا در محدود ۳ هزار تومان ثابت شد و طی هفته گذشته و به واسطه مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ بار دیگر وارد کانال ۲ هزار تومان شد.

سرانجام صبح روز گذشته پس از نهایی شدن توافق هسته ای نرخ ارز به ۲۹۵۰ تومان رسید و احتمال کاهش مجدد قیمت ها را افزایش داد.

با توجه به این تغییرات قیمت دلار در بازار آزاد در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت یازدهم ۳۳۰ تومان کاهش یافته و با توجه به برنامه دولت برای تک نرخی کردن ارز در بودجه سال آینده کل کشور این احتمال وجود دارد که دلار با کانال ۳ هزار تومانی خداحافظی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *