• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۱۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ورود ۳میلیون دوز واکسن خوراکی فلج اطفال تا آخر هفته

Byrotitr

نوامبر 25, 2013

روتیتر:مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت تامین و توزیع واکسن فلج اطفال و واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های کشور را تشریح کرد.

به گزارش روتیتر ، دکتر سید مهدی پیرصالحی در حاشیه چهاردهمین اجلاس نظارت بر واکسن کشورهای در حال توسعه در این باره گفت: به شرکت‌های وارد کننده واکسن از جمله هلا‌ل‌ احمر اعلام کردیم که برای واردات واکسن فلج اطفال اقدام کنند.

وی ادامه داد: امید است هلال‌ احمر برای واردات این واکسن در سال آینده نیز به ما کمک کند. اکنون به جز واکسن فلج اطفال، هیچ نوع واکسن دیگری در کشور دچار کمبود نیست. با واردات سه میلیون دوز واکسن فلج اطفال تا آخر این هفته، کمبود فعلی نیز برطرف خواهد شد.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوآنزا نیز توضیح داد: نیاز کشور به واکسن آنفلوآنزا سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز است. البته سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز از این واکسن مصرف شد.

پیرصالحی ادامه داد: مصرف این واکسن بیشتر مربوط به مبتلایان به برخی بیماری‌هاست و بار مصرف آن پس از آبان ماه کاهش می‌یابد. البته در سطح کشور حدود ۱۰ هزار داروخانه فعالیت می‌کنند که مسلما تقسیم این تعداد واکسن میان این داروخانه‌ها کمی مشکل است و تعداد محدودی واکسن سهم هر داروخانه می‌شود.

وی ضمن اعلام اینکه چون کشورهای تولید کننده این واکسن، تولید آن را با تاخیر شروع کرده‌اند، ما نیز در ماه‌های گذشته با کمبود مواجه بودیم، گفت: اما با وجود مشکلات ارزی و تحریم‌ها توانستیم مشکلات را حل کنیم. برخی شرکت‌های داخلی نیز برای تولید واکسن آنفلوآنزا در داخل کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، اکنون دو نوع واکسن آنفلوآنزا با قیمت‌های ۲۲ و ۲۸ هزار تومان در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *