• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۱۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

آزمونی سخت؛ چه کسانی به دنبال منافع نا مشروع هستند؟؛حامیان نیروهای ولایی ، متخصص و بومی یا مدافعان انتصاب های غیر قانونی استاندار البرز

Byrotitr

نوامبر 25, 2013

« و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه و یکون الدین کله لله »؛ (انفال/۳۹) با اینها بجنگید؛ یعنی آنها که باز نمی گردند و در راه باطل اصرار می ورزند، وقتی که شما می بینید سرسختی نشان می دهند و پولشان را در راه باطل خرج می کنند، شما هم مردانه با آنها بجنگید، چرا؟ حتی لاتکون فتنه؛ تا ریشه فتنه را بکنید. در این آیه قرآن صریحا دستور می دهد که با این کفاری که مجهزند و مال و ثروت خرج می کنند و صرف نیرو می نمایند بجنگید. « فان انتهوا فان الله بما یعلمون بصیر »؛ با اینها بجنگید تا وقتی که دست از جنگ بردارند. ( این قسمت از آیه نشان می دهد که این جنگ در مقابل مردمی است که آن مردم می جنگند ) اگر آنها دست از جنگ کشیدند که بسیار خوب، یعنی شما هم دست از جنگ بکشید، خدا به کار آنها آگاه است. یعنی شما نترسید که حالا که آنها دست کشیدند ما دست نکشیم. نه، شما دست بکشید. «و ان تولوا » اما اگر حاضر نشدند دست بکشند و سرسختی نشان دادند نترسید فاعلموا پس بدانید« ان الله مولکم» خدا یاور شماست «نعم المولی و نعم النصیر، انفال ۴۰» خدا حامی و یاور بسیار خوبی است.

روتیتر:”تقابل با اسلام ، رهبری ، آرمانهای شهدا و سالم سازی دستگاه های دولتی و مشی دولت تدبیر و امید  تنها ماحصل دفاع از انتصاب های غیر قانونی ، حذف مدیران متعهد ، متخصص و بومی و با صلاحیت و انتصاب افراد نا شایسته و فاقد صلاحیت  به شمار می رود هرچند این انتصاب ها را با مظلوم نمایی و هوچی گری در صدد توجیه و پنهان کردن برآییم.”

تمام آنهایی که (برخی از رسانه نماها و خبرنگارنماها )در حضور نیروها و مدیران بومی استان البرز کرنش می کنند تا  از دو جهت منتفع شوند  و از آنها طلب امکانات داشته ، دارند و یا خواهند داشت، به دور از چشم آنها و یا با وجود امکان اطلاع آنها و در واکنش به انتصاب های استاندار فهیم و فخیم و خدوم البرز که اینک غیر قانونی بودن و نا شایسته بودن  بسیاری از این انتصاب ها بر هر عقل نا سلیمی نیز مبرهن و روشن است ، اقدام به حمایت از انتصاب های مذکور و از آن مهمتر حمایت از  حذف مدیران بومی ، متخصص ، با تجربه و ولایی کرده اند تا آنجا که در تایید این اقدامات حاضر هستند که نمایندگان استان در مجلس و بسیاری از دلسوزان و علما را متهم به باند بازی و انحصار طلبی و …  کنند تا بلکه  گوشه چشمی به آنها نشان داده شود.

دفاع رسانه ها و مطبوعات کرج از مسوولان گرچه در چارچوب اختیارات آنها امری پذیرفته شده است اما دفاع برخی از رسانه نماها -که تعدادشان از انگشتان یک دست کمتر و کیفیتشان غیر قابل ملاحضه – از انتصاب های غیر قانونی و قانونی خواندن آنها چیزی نیست که تنها بتوان با ادعای حمایت از استاندار به آن رنگ و بویی موجه بخشید.

چه قانونی نشان دادن امور و انتصاب هایی غیر قانونی آنهم از نوع آنچه مهندس طاهری استاندار فهیم البرز انجام داده است، نه تنها جسارت  به شمار نمی رود ،بلکه نیاز به حماقتی بی بدیل  آنهم با اهرم اخذ امتیاز هایی نا مشروع ما به ازای قلم فروشی دارد و بی تردید آبشخوری در هر چیز می تواند داشته باشد جز واقعیت و دفاع از قانون .

حال از سوی چه کسی این منافع تامین می شود سوالی است  گرچه شاید پاسخ آن برای ما مشکل و سخت باشد اما برای مردم آگاه و انقلابی البرز روشن و مبرهن است  و از سوی دیگر اما وجود اعتای این امتیاز ها واقعیتی است انکار نشدنی چه آنقدر توان این امتیاز ها برای راه گم کردگان بوده که اینان غیر قانونی را قانونی تفسی می کنند و مردم را بی بصیرت .

هرچند چندان  استفاده از این ادبیات در قاموس هر نقاد و نویسنده ای نیست اما مصداق آیات شریفه « و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه و یکون الدین کله لله »؛ (انفال/۳۹) و …. فان انتهوا فان الله بما یعلمون بصیر » و همچنین نعم المولی و نعم النصیر، انفال ۴۰»  می بایست با ادبیاتی سخن گقت که برخی خود را به آن مسلح کرده اند.

قلم فروشی گرچه واژه ای است که هر کسی اخیرا آنرا برای کاهش اثر انتقاد های رقبا استفاده می کند اما در این شرایط که انتصاب های غیر  قانونی را قانونی و تنها انتشار آنها را تخریب بیان می کنند کم از خود فروشی نیست و استاندار البرز چه زیبا گفت ؛هرچند نا آگاهانه پیکان تعبیر و تفاسیرش را به اشتباه نشانه رفت اما جان کلامش ستودنی و دارای مصادیق بسیار است.

هرچند استاندار خدوم و محترم  البرز در نشستی سراسر توهین آمیز  خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه ، منتقدان خود و مدافعان مسوولان و  استانداران گذشته را متهم به اخذ پول و خودفروشی کرد اما فراموش کرد  بگوید آیا برخی خبرنگار نماها که حتی حاضر به خوش رقصی در واکنش به انتصاب های غیر قانونی شدند و در دفاع از این انتصاب ها سینه چاک می دهند  ،تنها در راه رضای خداوند آگاه و عز و جل و خلق خدا اقدام به روشن خواندن شب و تاریک نشان دادن روز می کنند و احکام سراسر غیر قانونی را قانونی جلوه  و بیان واقعیت را سهم خواهی و امتیاز گیری و تخریب می دانند؟؟

گرچه این  سوالی است که اینک تمامی شهروندان البرز به پاسخ آن آگاه هستند اما بی تردید نکته ای مغفول مانده به شمار می رود که استاندار فهیم فراموش کرد بگوید که  آیا تنها حامیان او و مدافعان انتصاب های غیر قانونی و ناشایسته وی هستند که فقط برای رضای خدا اقدام به این کار مشکل می کنند و باید به آنها برای این توفیقات خسته نباشید  گفت ؟.

فارغ از واکاوی ماهیت  برخی از مدافعان استاندار خدوم البرز که بی تردید هیچ سنخیتی به این استاندار آگاه و فهیم ندارند و باید سهم آنها را از مهندس طاهری جدا و منفک دانست و در این مقال که نه در مثنوی هزار من نیز نمی گنجد ، این نکته شاید بیش از هر رویدادی قابل تامل و بررسی و رسوا کننده باشد و آن چیزی جز پاسخ به این سوال نیست که در شرایطی که رهبر معظم انقلاب ، آموزه های دین اسلام ، مشی دولت ، وزیر کشور و مردم و نخبگان و علما همگی به اتفاق بر سر لزوم انتصاب افراد با تجربه ، سالم با صلاحیت ، متخصص ، با سابقه مرتبط ، بومی و ولایی و پایبند به ارزش ها در عین تعهد و تخصص اشتراک و استوار هستند ، انتقاد از انتصاب های غیر قانونی ، و حمایت از نیروهای بومی ، متعهد ، ولایی و متخصص منافع نا مشروع چه کسانی را به خطر انداخته که اینچنین  تعدادی بی مقدار و بی هویت حرفه ای  دست به قلم برده اند و آلت دستی شده اند برای عروسک گردانان پشت پرده که از این انتصاب ها و بویژه حذف مدیران متعهد ، متخصص ، سالم و با تجربه  منتفع و بهره مند شده و یا می شوند و همچون کبکی که سر در برف و پا درهوا دارد به دفاع از انتصاب های غیر قانونی و حذف مدیران متعهد ، ولایی و متخصص و بومی پرداخته اند .

بی تردید حذف مدیرانی از این دست تنها می تواند دسته ای معدود و محدود را خوشحال و آنها را تشویق به حمایت از انتصاب هایی جایگزین هرچند غیر قانونی کند ؛ رانتخواران و قلم فروشانی که تنها با حضور مدیرانی ضعیف ، غیر متخصص  و فاقد صلاحیت به اهداف نا مشروع خود می رسند.

اگر آثاری از انتفاع نا مشروع این دست از مدافعان  مشخص و واضح نباشد بی تردید از اثری به نام “تلاش برای قانونی جلوه دادن انتصاب های غیر قانونی ، خانوادگی ، رفاقتانه و نا شایسته” و توجیه نیروهای ولایی ، ارزشی و متعهد و متخصص ،  می توان پی به وجود عامل یا عواملی  محرک و اثر بخش برد که توانسته ماهیت تقدس قلم   این راه گم کردگان را گرفته و آنها را وادار به دفاع از اقداماتی غیر قانونی کند .

هرچند از سوی دیگر و در واقعیت باید به ضعف این قلم به دستان پی برد که امانت قلم را فراموش کرده اند هرچند مردم و نخبگان آگاه در این آزمون سخت به خوبی تشخیص دادند که علت حمایت این برخی از رسانه ها از این اقدامات غیر قانونی و غیر شایسته استاندار البرز چیست . حضور فردی رانتخوار و اخذ امتیاز هایی نا مشروع .

البته هرچند نباید فراموش کرد استاندار البرز با توجه به  ادعاهایی  که داشته اند نه این افراد را قبول دارد و نه برای حمایت آنها از خود به خبرنگار و روزنامه نگاری امتیاز می دهد . یعنی در حقیقت این افراد تنها برای اثبات حماقتشان دست به قانونی جلوه دادن این انتصاب ها و عملکرد ها زده اند.

بسیار ساده انگارانه است که مردم بپذیرند و یا از آنها توقع داشته باشیم که قبول کنند که این رسانه ها که ماهیت چرخش های قلم فرسایی آنها چه در دفاع از مسوولان دیگر همانند شهردار سابق ، نمایندگان ، مرحوم صادقیان ، احمد ضیایی معزول، تخریب آقازاده به دلیل باج ندادن و تهدید و تخریب ترکاشوند در ۶ سال پیش به دلیل لغو پیمانکاری زباله و امتیاز ندادن و  … بارها با اثبات رسیده است ، فقط و فقط برای رضای خدا و خلق خداست .

چه رضایت خدا در رعایت قانون و رضایت خلق خدا نهفته است دو مولفه ای که در بسیاری از انتصاب هاجایی ندارد.

این افراد(برخی از روزنامه نگار نماها) همان هایی هستند که در زمان حضور مرحوم صادقیان از وی امتیاز می گرفتند تا از یک شهردار انتقاد کنند و اینک از همان شهرداری که تخریبش می کردند و اینک به پستی رسیده است که نبض رانت هایی بی بدیل را در دستانش قرار داده  ،امتیاز می گیرند و منتقدان و مدافعان قانون گرایی و شایسته سالاری را تخریب می کنند.

دفاع از قانون گرچه در بسیاری از موارد همواره مورد تخریب بسیاری قرار می گیرد و در نوک پیکان نیز بی تردید بسیاری از رسانه نماها کاتولیک تر از پاپ می شوند اما در عرصه رسانه ای حرفه ای اگر قرار باشد دفاعی صورت گیرد تا به این حد رسواکننده هرگز اتفاق نیافتاده اما اینجا کرج مرکز البرز است .

بی تردید وجود مدیران بومی ، متعهد و سالم و در عین حال متخصص اکثر راه های رانتخواری و امتیاز گیری را مسدود می سازد چه مدیر سالم و متخصص نیاز به پوشش ضعف های خود ندارد و تعهدش مانع از صدور اجازه رانتخواری شده و سلامتش مخالف رد و بدل کردند امتیاز های نا مشورع می شود و در این میان رانتخواران و امتیاز گیران نامشروع در صورت حذف این مدیران به حمایت از مدیران تازه منصوب شده حتی در روندی غیر قانونی و ناشایسته می شوند .

دفاع برخی از این انتصاب ها برای حب علی نیست بلکه برای بغضی است که ماحصل سلامت کاری بسیاری از مدیران بومی و متعهد است.

گرچه برخی از هوچی گران نه رسانه ای ها به دنبال انحراف افکار عمومی از بیان واقعیت های پیرامون انتصاب های استاندار البرز هستند اما انحراف ها از قانون در انتصاب های اخیر آنقدر واضح و بی نیاز به توضیح است.

بدون شک تداوم زیاده خواهی ها و هوچی گری ها نیاز به سدی به نام افشای ماهیت واقعی مدافعان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *