• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۱۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سوال از وزیر کشور به هیات رییسه رفت /اکبریان قانع نشد/انتصابات فامیلی در وزارت کشور محور سوال

Byrotitr

نوامبر 27, 2013

روتیتر:وزیر کشور با حضور در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

محمدابراهیم رضایی، نایب رییس کمیسیون شوراها به ایسنا گفت: رحمانی‌فضلی با حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون به پنج سوال مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ داد که تعدادی از نمایندگان قانع شده و تعدادی نیز قانع نشدند.
این عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها با بیان اینکه یکی از سوالات بحث توسعه پایدار کشور بود، گفت: یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر با طرح این سوال مطرح کرد که توسعه پایدار به عهده وزارت کشور است که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت لذا با توضیحات نماینده سوال‌کننده و همچنین پاسخ‌های وزیر نهایتا نماینده سوال‌کننده قانع نشد و مقرر شد برای تعیین تکلیف به صحن علنی مجلس ارائه شود.
وی افزود: همچنین در این جلسه اکبریان نماینده کرج در مورد انتصابات در وزارت کشور از وزیر سوال خود را مطرح کرد که در زیرمجموعه وزارت کشور افرادی به شکل باندی و فامیلی و خلاف قانون به کار گمارده شد‌ه‌اند و علیرغم اینکه شخص وزیر، رییس‌جمهور و معاونانش از این تخلفات مطلع شده‌اند اما تاکنون اقدام قانع‌کننده‌ای انجام نپذیرفته است.
رضایی خاطرنشان کرد: در راستای این سوال مطرح شد که این عمل بسیار نگران‌کننده بوده و شان دولت و رییس‌جمهور را زیر سوال برده است، با توجه به اینکه شعار دولت و رییس‌جمهور تدبیر و امید بوده است اما این رفتار خلاف قانون بوده و خدشه‌ای وارد کرده است لذا با توجه به توضیحات رحمانی‌فضلی وزیر کشور نماینده سوال‌کننده قانع نشد و نهایتا سوال به هیات رییسه مجلس ارجاع شد تا در صحن علنی تعیین تکلیف شود.
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: همچنین ایرانپور نماینده مبارکه در مورد بی‌عدالتی در تقسیمات کشوری از وزیر سوال کرد که با توجه به توضیحات وزیر مقرر شد کمیسیون شوراها در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
وی افزود: بشیری نماینده پاکدشت نیز در مورد ساماندهی خدمات شهری توسط شهرداری‌ها و ارتباط وزارت کشور با شهرداری‌ها از وزیر کشور سوال کرد و هم کمیسیون و هم نماینده سوال‌کننده به این نتیجه رسیده‌اند که کار کمیسیونی انجام شود تا این موضوع به نتیجه برسد.
رضایی خاطرنشان کرد: در مورد بی‌توجهی به تهیه و توزیع موادمخدر که موجب نگرانی خانواده‌ها شده و کشور را تهدید می‌کند هم از وزیر سوال شد و وی توضیحات مفصلی را همراه با برنامه‌های این وزارتخانه ارائه کرد و نهایتا با توجه به اینکه نماینده سوال‌کننده قانع نشد سوال برای تعیین تکلیف به هیات رییسه و صحن علنی مجلس ارجاع شد.
این عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها در پایان اظهار کرد: لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس در خصوص مدیریت یکپارچه شهری از وزیر کشور سوال کرد و با توجه به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات وزیر مقرر شد تا کمیسیون در این مورد تصمیم لازم را اتخاذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *