• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۳:۵۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نماینده ساوجبلاغ:انتصابان ناشایسته استاندار البرز توهین به مردم است/هدف انتصابات انتخابات آینده است نه خدمت

Byrotitr

دسامبر 8, 2013

روتیتر: در ادامه اعتراض های گسترده به انتصاب های استاندار البرز که همچنان بر مدار تقابل با مشی دولت ، شایسته سالاری ، توصیه ها و ابلاغیه های وزیر کشور و خواست مردم البرز  و نمایندگان آنها و نخبگان ، علما و دلسوزان می چرخد نماینده ساوجبلاغ  همچون دو نماینده دیگر کرج مخالفتی مردمی تر و  جدی  تر دارد .

به گزارش روتیتر ، برخی از  انتصابات غیر قانونی ، برادر سالاری و رفیق سالاری در انتصابات استاندار البر ز به جای شایسته سالاری و انتصاب رفقا ، اعضای خانواده  و افراد کاملا غیر متخصص ، نا آشنا و نا لایق و انتصاب برخی از افراد رد صلاحیت شده در پست های معاونت های استانداری البرز از یک سو و تغییر نا گهانی فرمانداران شهرستان های استان البرز همچون نظر آباد ، طالقان و .. بدون در نظر گرفتن شاخص های بایسته نظیر تعهد ، تخصص ، تجربه ، بومی بودن و سلامت کاری و کارنامه ای  از سوی دیگر سبب شده است تا نمایندگان استان البرز در اعتراض به انتصاب های غیر قانونی و خارج از اصول مهندس طاهری استاندار فهیم البرز حتی تا طرح سوال از وزیر کشور در صحن علنی مجلس پیش بروند .

استاندار البرز از همان ابتدای ورودش به البرز اقدام به انتصاب مجیدسریزدی رد صلاحیت شده در  ۳دوره از انتخابات شوراها ی کرج به عنوان معاون عمرانی بدون حکم وزیر کشور کرد در حالی که وی هیچ گونه رابطه استخدامی به هیچ ارگانی ندارد و تنها از دوستی و رفاقت با مهندس طاهری استاندار البرز بهره می برد چراکه در زمانی که وی شهردار سمنان بود استاندار البرز نیز نماینده سمنان بود .

صداقت زاده نیز بدون هیچگونه تجربه اجرایی ، مدیریتی ،سیاسی موثر و بدون داشتن رابطه استخدامی با هیچ دستگاه وئ نهادی به عنوان معاون سیاسی استاندار البرز بدون حکم وزیر کشور از سوی استاندار لبرز منصوب شد . وی از دوستان قدیمی استاندار و امام جماعت سازمان گسترش در زمانی که استاندار در آنجا اشتغال داشته  به شمار می رود.

استاندار البر زبه این انتصاب ها بسنده نکرد و برادر بازنشسته  و پسر کاملا بی تجربه خود رابدون داشتن رابطه استخدامی با هیچ نهاد و دستگاهی به عنوان مدیر کل و معاون مدیر کل منصوب کرد. در ادامه این انتصاب های یک کارمند اداره دامپزشکی نیز تنها با داشتن ۵ سال سابقه کارمندی به عنوان معاون سیاسی فرمانداری فردیس منصوب شد و یک لیسانس حقوق جزا بدون داشتن حتی یک روز سابقه مرتبط به عنوان مدیر کل اداری و مالی استانداری البرز منصوب شد .

در همین ارتباط استاندار البرز ضمن حمایت از انتصاب مدیر کل بهزیستی بدون داشتن یک روز تجربه و رابطه استخدامی با هیچ نهاد و دستگاهی که گفته می شود از بستگان وی به شمار می رود دو فرد کاملا بی تجربه را به عنوان فرمانداران طالقان  و نظرآباد  منصوب کرد .

شهریار آقایی بدون داشتن حتی یک روز تجربه مدیریتی و اجرایی در دستگاه های اجرایی و بدون داشتن کوچکترین آشنایی با نظر آباد   که تنها کارمند شرکت نفت است فقط به واسطه دوستی و رفاقت چندین ساله با مجید سریزدی که به ساختمانی در میدان قدس کرج و اتفاقات آن بر می گردد به عنوان  فرماندار نظرآباد منصوب شد. شهریار آقایی که  در راستای تلاش برای ساختن یک چهره سیاسی از خود تا به حال چندین بار گرایش سیاسی خود را از کارگزاران تا رایحه خوش خدمت و اصلاح طلبان و آبادگران بسته به میزان اقبال آن گرایش سیاسی، تغییر داده است در انتخابات سه دوره پیش شورای شهر کرج حتی عضو علی البدل نیز نشد . همین رفتار آقایی سبب شده تا وی در بین نخبگان و مردم البرز هیچ جایگاهی نداشته باشد که این موضوع را می بایست به بی تجربگی و بی تخصص او در رابطه با فرماندار بودن و نا آشنایی با نظر آباد بیافزاییم.

انتصاب یوسف صدیقی با مدرک روزنامه نگاری و بدون داشتن حتی یک روز سابقه اجرایی و مدیریتی به عنوان فرماندار شهرستان طالقان با بیش از ۱۲۰ روستا  و مشکلات عدیده و شرایط استراتژیک نیز سبب ایجاد نا رضایتی مردم این شهرستان شده است .

سایر معاونان و مشاوران استاندار البرز نیز همگی بدون تجربه مرتبط و بدون برخورداری از کوچکترین آشنایی با البرز به این سمت منصوب شده اند معاونان برنامه ریزی و توسعه منابع نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هیچ توانایی در رابطه با معاونت های منصوب شده ندارند .

مظفری و رستم نژاد هر دو معاون مذکور نه تنها هیچ سابقه اجرایی مرتبط ندارند بلکه تنها از دوستان استاندار در سازمان گسترش به شمار می روند که یکی مسوول روابط عمومی بوده و دیگری مسوول دفتر سازمان گسترش .

در سایر اداره کل های استانداری نیز وضعیت اگر اسفناک تر نباشد بهتر نیست اکثر انتصاب ها از همان شاخص های  مذکور برخوردار هستند بی تجربه ، غیر مرتبط و مهاجر  و تنها مزیت انها نسبت به صدها مدیر بومی و توانمند البرز مه منطبق بر سیاست های دولت نیز هستند ، دوستی و رفاقت با استاندار است.

به گزارش روتیتر ،این انتصاب های به گونه ای بوده که علاوه بر اعتراض نمایندگان کرج در مجلس موجب بروز اعتراض های گسترده نماینده شهرستان های ساوجبلاغ ، طالقان و نظر اباد در مجلس شورای اسلامی شده است .

در ادامه این اعتراض ها نماینده ساوجبلاغ در واکنش به انتصاب افرادی کاملا بی تجربه ، غیر بومی و نا آشنا به عنوان فرمانداران طالقان و نظر آباد که بدون حتی یک روز تجربه فرمانداری در استان به عنوان فرمانداران دو شهر مذهبی ، شهید پرور و استراتژیک منصوب شده اند ، دفاتر نمایندگی خود را در این دو شهرستان اعطیل کرد تا عمق فاجعه انتصاب های استاندار البرز و میزان تقابل این انتصاب ها با خواست و نیاز مردم بیش از پیش نمایان شود .

حجت الاسلام کیایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با روتیتر ، با تاکید بر ایستادگی در برابر انتصاب های خارج از اصول و قانون استاندار  که هیچ یک از شاخص های شایسته سالاری را ندارند ، تصریح کرد : نمایندگان مجلس چیزی جز نظر مردم را پیگیری نمی کنند و بر همین اساس اخذ نظر آنها یعنی احترام به نظر مردم اما متاسفانه استاندار البرز در ادامه انتصاب های مسئله دار خود که موجب طرح سوال از وزیر محترم کشور در صحن علنی مجلس  شده است اقدام به انتصاب دو سرپرست برای فرمانداری های شهرستان های طالقان و نظر آباد کرده است که این دو فرد حتی یک روز هم سابقه و تجربه فرمانداری و مدیریت مرتبط و حتی سکونت در این دو شهرستان مهم را ندارند و با مسایل و مشکلات آنها کاملا نا آشنا و بی تجربه هستند که این موضوع می تواند مشکلات و بحران های بسیاری را ایجاد کند.

وی ادامه داد : انتصاب های استاندار البرز که تماما بر خلاف نظر مردم و نیاز و خواسته های آنها است توهین به شعور مردم است و من یک از  راه هایی که  می توانستم  اعتراض خود را نشان دهم تعطیلی دفاتر نمایندگی خود در این دو شهرستان بود چرزاکه خودشان می برند و خودشان می دوزند در حالی که می بایست نظر مردم را در انتصاب ها مورد عمل قرار دهند.

وی با اشاره به طرح سوال از وزیر کشور در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد : جواب های وزیر در خصوص انتصاب های غیر قانونی استاندار لبرز و سایر مسایل قانع کننده نبود و طرح سوال از وزیر کشور به صحن علنی مجلس خواهد آمد تا وزیر در برابر همه نمایندگان بار دیگر  با دلایل قانع کننده و مستدل پاسخ های خود را ادایه دهد . چراکه ما به هیچ عنوان در خصوص انتصاب های استاندار البرز که بر خلاف خواست مردم است کوتاه نمی آییم و ادامه می دهیم .

وی با تاکید بر اینکه دفاتر من تا اطلاع ثانوی در دو شهرستان یاد شده تعطیل می باشد ، افزود: اگر این انتصاب ها اصلاح نشود دفتر  نمایندگی ساوجبلاغ را نیز تعطیل می کنم و  استاندار اگر این فرمانداران را که سرپرست هستند برداشتند و فرمانداران مورد اعتماد و نظر مردم شهید پرور استان را منصوب کردند من هم دفانر خود را باز می کنم اما اگر استاندار به انتصاب های خود ادامه دهد من هم ادامه می دهم و کوتاه نمی آیم .

حجت الاسلام کیایی نژاد نماینده شهرستان های  ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان تاکید کرد : اگر این انتصاب های اصلاح نشود و ادامه یابد انتقاد های خود را به تریبون نمازجمعه می کشانم و از آنجا اعتراض خود را بیان می کنم .

وی ادامه داد: پشت پرده این انتصاب های غیر قانونی و غیر مردمی افرادی که هیچ سابقه اجرایی و سیاسی و کارنامه موفق و مرتبط ندارند و بیشتر حول محور رفیق گرایی و خانواده سالاری است  ، انتخابات آینده مجلس  دهم است  نه خدمت چراکه خدمت به مردم  نیاز به تجربه ، تخصص ، تعهد و شناخت کامل منطقه و مردم و ابزار لازم خود را دارد که این آقایان هیچ کدام از این شاخص ها را ندارند این آقایان می خواهند با انتصاب این افراد بی تجربه و نا شایسته و غیر بومی انتخابات دور بعد مجلس را مورد هدف قرار دهند چراکه ما این مسایل را به راحتی می فهمیم چون بنده بیش از ۵۰ سال است که کار سیاسی کرده ام .

 

One thought on “نماینده ساوجبلاغ:انتصابان ناشایسته استاندار البرز توهین به مردم است/هدف انتصابات انتخابات آینده است نه خدمت”
  1. باتوجه به گزارش موجود در صورت درست بودن این مطالب از مسئولین امر خواستار رسیدگی به این انتصابها هستیم امید وارم در زمان پایان مسئولیت استاندار محترم ،کرج به ویرانه تبدیل نشود و در کارهایشان مقداری هم رضای خدا را در نظر بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *