• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۲۰:۳۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تقاطع محتشم کاشانی؛ تونلی که شهر را به سمت گذر از ترافیک هدایت می کند

روتیتر: امروز یکی از بزرگترین طرح های عمرانی ایران کوچک به بهره برداری رسید تا مردم این آب و خاک با مفهومی به نام آرامش ترافیکی بیشتر آشنا شوند؛ مفهومی که امنیت در تردد، آرامش در حین رانندگی، تنفس سالم تر و سر و صدای کمتر را به دنبال داشته باشد؛ اگرچه پاسخگوی همه نیازهای شهر کرج در حوزه ترافیک نباشد اما راهگشا و حلال بخشی از این مشکلات است.

به گزارش روتیتر: روبان بهره برداری از دومین تونل بزرگ شهری کشور در حالی در قواره خاک ایران کوچک قیچی شد که این تونل چاره راهی برای برون رفت از معضل سنگین ترافیک در منطقه بوده و محصول انتظار سال های متمادی شهروندان از مدیریت شهری است.
شهردار کرج در خصوص اجرا و بهره برداری از این طرح بزرگ که دارای جنبه استانی نیز می باشد، اظهار داشت: طی این سال هایی که مهاجرت به عنوان یک آسیب پایدار و مستمر شهر کرج را فرا گرفته و جمعیت شهر و استان مدام رو به افزایش است، یافتن راه حل قطعی برای ترافیک بسیار دشوار است. با این حال افزایش راه ها و کاهش مسیرهایی که باعث توقف و سکون خودروها و تولید دود و آلودگی برای منطقه می شود، به عنوان یک روش اصولی و مناسب، مفید خواهد بود.

علی ترکاشوند بیان داشت: تونل محتشم یک کار کارشناسی شده و مجهز به پیوست های مناسب اجتماعی و زیست محیطی است تا بتواند بخشی از دغدغه هایی که در حوزه راه و ترافیک دامان شهر را گرفته مرتفع کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری همت خود را به کار بست تا کاری ارزشمند و شایسته تقدیم مردم این سرزمین کند، ادامه داد: همکاری و وحدت عمل میان دستگاه های مجری و بالادست در کنار هماهنگی دستگاه های انتظامی، خدماتی و استانداری، رهاوردی داشت که از امروز مردم ایران کوچک می توانند از آن بهره مند شوند.

ترکاشوند، اذعان داشت: در مسیری که به احداث یکی از بزرگترین تونل های شهری کشور منجر شد، ترافیک سنگینی موجود بود و شهروندان برای تردد در راه های فوق، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردند که امیدواریم با راه اندازی تونل و عبور شهروندان از مسیر تازه احداث شده، بتوانیم رنگ امید و شعف را در چهره همشهریان شاهد باشیم.

به گفته شهردار کرج، امسال را در حالی آغاز کردیم که بیعت مدیریت شهری با مردم و ساکنان ایران کوچک بر این عهد استوار بود که شاهد شکوفایی عمرانی شهر باشیم. با همین رویکرد سال را تحویل کرده و پروژه های متعددی را که برای کرج تعریف یا اجرا کرده بودیم، با نگاهی جدی تر دنبال نموده و بخصوص ابرپروژه ای همچون بزرگراه شمالی شهر را پی ریزی و آغاز کردیم.

ترکاشوند با یادآوری اینکه بنا به همین نگاه، تقاطع غیرهمسطح مهرویلا که به نام محتشم کاشانی نامگذاری شد، چندین ماه زودتر از موعد تکمیل و آماده افتتاح شد، اضافه کرد: اجرای این طرح در کنار تملکات آن بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت شهری هزینه داشت؛ با این همه سودی که از محل صرفه جویی در هزینه های طرح با افتتاح چندین ماه زودتر از موعد آن به دست می آید، بسیار قابل توجه و ارزشمند است.

این مسئول به مشخصات فنی ابر پروژه مذکور اشاره کرد و یادآور شد: سطح عرشه کل پل ها ۱۸ هزار مترمربع است و طول تونل زیرگذر و تونل مترو به ترتیب ۳۰۰ متر و ۷۰۰ متر می باشد.

وی اضافه کرد: با تدابیر شورای اسلامی شهر کرج و به منظور تامین بخشی از هزینه های صرف شده برای احداث تونل مهرویلا، مجتمعی تجاری در محل این پروژه ملی در نظر گرفته شده که سطح ساختمان سازی آن به ۱۲ هزار مترمربع می رسد.

شهردار کلانشهر کرج خاطر نشان کرد: ۱۲۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، ۶۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، ۴۷ هزار تن آسفالت و ۷۷ هزار مترمکعب بتن مصرفی از دیگر اقداماتی است که برای احداث این پروژه به انجام رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *