• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۰۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اقدام قابل تقدیر استاندار البرز: حذف ایران نژاد از چرخه اجرایی و ارشد البرز

Byrotitr

آگوست 5, 2013

دکتر عربیان استاندار البرز در اقدامی قابل تقدیر فرماندار کرج مهدی ایران نژاد را از سمت خود کنار گذاشته و  علی اسدیان را به عنوان سرپرست فرمانداری کرج منصوب کرد و  بسیاری از نخبگان و دلسووزان استان و شهرستان کرج را امید وار به تغییرات اساسی و مثبت  به جهت آبادانی ، بهبود مدیریت های ارشد محلی ورضایت مردم  ساخت.

از سوی دیگر نیز دکتر عربیان در اقدامی تکمیلی مصطفی آجرلو را از سمت  کنار گذاشته و مهدی مهرور را به عنوان سرپرست معاونت اداری و مالی فرمانداری کرج منصوب کرد . از این اقدامات درست در آستانه تغییر دولت دهم می توان به عنوان مهر تاییدی بر انتقادهای وارده بر عملکرد فرمانداری کرج و لزوم تغییر در بسیاری از سطوح مدیریتی و اجرایی استان البرز یاد کرد.

شبکه خبری” روتیتر” سید محمد میرحبیبی:  در حالی استاندار البرز در اقدامی قابل تقدیر مهدی ایران نژاد را از فرمانداری کرج کنار گذاشته و علی اسدیان را به عنوان سرپرست فرمانداری کرج منصوب کرد . این اقدام درست پس از اعتراض های گستره اما قانونی کاندیداهای انتخابات شوراها در کرج ، ابطال انتخابات شورای گرمدره به دلیل تخلفات فراوان و سایر ضعف های فرمانداری در برگزاری این انتخابات مهم در شهرستان کرج رخ داد.

موضوع برکناری ایران نژاد به دلایل مختلفی از زمان روی کار آمدن دکتر عربیان بار ها  مطرح شده بود .  این امر اما به دلیل برخی ملاحضات غیر منطقی  محقق نشد و وی همچنان با وجود بسیاری از انتقاد ها به عملکردش بر صندلی فرمانداری تکیه زده بود  تا زمانی که فصل برگزاری انتخابات رسید و باز هم تغییر یا برکناری ایران نژاد قوت گرفت تا جایی که منابع مطلع از برکناری او در یک ماه پیش از انتخابات خرداد ماه امسال و جایگزینی علی اسدیان خبر دادند .

اما باز هم این امر از سوی دکتر عربیان محقق نشد تا گمانه زنی ها پیرامون چیستی؟ و چرایی؟ طرح  مکرر و گسترش شایعه برکناری و لغو جایگزینی و تغییر فرماندار کرج شدت گیرد.  برگزاری  چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کرج و  شهرهای تابعه این شهرستان  مهم و استراتژیک که با ده ها اعتراض و مشکل ، تخلف و … همراه بود دیگر جایی برای تردید استاندار فهیم البرز مبنی بر تغییر و یا برکناری مهدی ایران نژاد از فرمانداری کرج باقی نگذاشت .

از سویی دیگر نحوه عملکرد فرماندار کرج در زمینه ها و حوزه های مختلف  توقع افکار عمومی ، نخبگان ، آگاهان ، منتقدان  و برخی روزنامه نگاران دلسوز   مبنی بر برکناری ایران نژاد را افزایش داد تا جایی که هفته نامه سایه تهران در ویژه نامه خود در تیرماه سال جاری در مطلبی تحلیلی ضمن پرداختن به انتقاده های وارده به عملکرد برخی مسوولان استان همچون ( کاظم احمدی  مدیر کل حوزه استانداری البرز ، مهدی ایران نژاد  فرماندار شهرستان کرج ، امیر یزدی معاون استاندار البرز  و مهرداد کیانی رییس ستاد قالیباف در البرز و مدیر عامل  سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرج ) لزوم تغییر برخی از مسوولان را  مطرح کرد .

نحوه عملکرد ایران نژاد در  انتخابات شوراهای اسلامی با  مشکلات و ضعف های غیر قابل جبرانی همراه بود به نحوی که  در برخی از شهر ها مانند گرمدره  انتخابات شورای آن ابطال شد ،در شهر کرج نحوه برگزاری انتخابات شوراها اعتراض قانونی و منطقی قریب به صد نفر از کاندیداهای شورای این شهر را به همراه داشت که می بایست حذف اسامی ۷ نفر از کاندیداها را از چک لیست شمارش آرا به این  ضعف ها اضافه کرد، در آسارا تعداد شرکت کنندگان در انتخابات شورای شهر آسارا ۳ برابر جمعیت شهر آسارا بر اساس آمار نفوس و مسکن بود و با وجود جمعیت ۷۰۰ نفری این شهر بیش از۲۰۰۰ نفر در انتخابات شرکت کردند اما هیچ اقدامی از سوی فرماندار کرج صورت نگرفت.

در برخی دیگر از شهرهای شهرستان کرج مانندماهدشت و محمد شهر نیزضعف های  قابل لمسی در برگزاری انتخابات شوراها رخ داد که همگی حکایت از توان فرمانداری کرج در برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا داشت .

گرچه اگر استاندار فهیم البرز خیلی پیش تر  به مشاوره های” برخی از دلسوزان” مبنی بر لزوم تغییر در این سطوح به منظور جلوگیری از این اتفاقات و تخلفات  ، را گوش فرا می داد ما شاهد برخی اتفاقات و ضعف ها و سوء عملکرد ها نبودیم اما همین اقدام شجاعانه  دکتر عربیان مبنی بر کنار گذاشتن ایران نژاد از چرخه مدیریت ارشد و اجرایی استان و جایگزینی علی اسدیان به عنوان سرپرست فرمانداری کرج بسیار ستودنی و قابل تقدیر است . چه استاندار نشان داد که ضعف مدیریت را برنمی تابد و هرگز در مختصات مدیریتی اش ملاحضات غیر منطقی بر واقعیات انکار نشدنی چیره نمی شوند و برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم حتی یک روز را هم غنیمت می شمارد.

این اقدام دکتر عربیان پس از منتفی شدن انتصاب کاظم احمدی به عنوان سرپرست فرمانداری  فردیس نشان داد که برخلاف شایعات او در تصمیمات تابع روابط دوستانه و ملاحضات غیر منطقی و غیر قانونی نیست و مهم برای او حصول نتایج منطبق بر منافع مردم است .

 

به گزارش مهر، استاندار البرز طی احکام جداگانه ای سرپرست جدید فرمانداری شهرستان کرج و سرپرست معاونت برنامه ریزی، اداری و مالی این فرمانداری را منصوب کرد.

دکتر اصغر عربیان طی حکمی « علی اسدیان» را به عنوان « سرپرست فرمانداری شهرستان کرج» و «مهدی مهرور» را به عنوان «سرپرست معاونت برنامه ریزی، اداری و مالی این فرمانداری کرج» منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است:

نظر به مراتب تعهد، توان، شایستگی، سوابق و تجارب جنابعالی به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان «سرپرست فرمانداری شهرستان کرج» منصوب می شوید.

امید است در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سرلوحه قراردادن عدالت گستری، مهرورزی با بندگان خدا، خدمتگزاری به آحاد ملت، تعالی معنوی کشور، در اجرای دقیق سیاستها و تصمیمات دولت خدمتگزار و لحاظ قوانین و مقررات مربوطه موفق و مؤید باشید.

گفتنی است در حال حاضر اسدیان سمت «مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز » و « مهدی مهرور» نیز در سمت « معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها » را نیز عهده دار است.

نوشته شده توسط : سید محمد میرحبیبی

 

3 thoughts on “اقدام قابل تقدیر استاندار البرز: حذف ایران نژاد از چرخه اجرایی و ارشد البرز”
  1. بابا این آقا دیپلم داشت اومد قشم شد فرماندار و با پارتی از دانشگاه آزاد قشم مدرک لیسانس گرفت. ایشون از فامیلای آقای شیخ اسلام استاندار وقت هرمزگان و وزیر کار دولت احمدی نژاد بود.

  2. با سلام اقای شهروند قشنگی ایشان از اول انقلاب در جبهه بودند بودند و بازرس کل شهرداری ها بودند در وزارت کشور ریس تاکسی را نمی بودند وغیره ایشان در مدرسه ایثارگران تحصیل کردن ومدارک مهندسی گرفتن اول اطلاعات را نکنی رکن بعد نظر بده بقیه مسولیت های ایشان بماند غیبت نکنید پشت مردم ملکی از کرج

  3. اقای مهندس ایران نژاد از جمله مدیران مطرح در سطح کشور می باشند ایشان ۳۰سال سابقه ی مدیریت در این کشور را در کارنامه کاری خود دارند از مناطق محروم تا استان های بزرگ از جمله ۵ سال جنگ در رده فرماندهی جانباز شیمیایی ۱۰ سال شهردار سیستان و بلوچستان وایلام ۵سال بازرس ویژه شهرداریهای وزارت کشور ۳ سال عامل ذیحساب مالی وزارت کشور ۵ سال فرماندار قشم ۴ سال فرماندار ویژه کرج و معاونت استاندار البرز واین گوشه ای از خدمات ایشان می باشد که بنده در جریان می باشم ولطفا قبل از این که به ناحق قلم بزنید و به تخریب ایشان بپردازید نیم نگاهی به کارهای که توسط ایشان برای این شهر ها انجام شده بیندازید از جمله اردوگاه معتادین از جمله جلسات ملاقات عمومی فرمانداری رفع مشکلات مردم و هزاران کاری که ایشان برای این شهر انجام دادند
    پس با مطالعه و به حق قلم بزنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *