• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۱۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوندشهردار کرج:مدیران باید حافظ تمام قد منافع مردم و شهر باشند/اولتیماتوم به سازمان ها

Byrotitr

دسامبر 16, 2013

روتیتر:شهردار کرج از پایان استرداد مستقیم مالیات بر ارزش افزوده از محل حساب های بانکی این مجموعه خبر داد و اظهار داشت: بر اساس راهبرد جدید، اداره کل امور مالیاتی استان البرز حق برداشت مستقیم مالیات بر ارزش افزوده از حساب های بانکی شهرداری کرج را ندارد و موظف است در ازای صدور قبض مالیات، خواستار دریافت مطالبات قانونی شود.

به گزارش روتیتر؟،علی ترکاشوند”  در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری کلانشهر کرج سخن می گفت، ضمن دعوت معاونان، مدیران ستادی، مناطق و روسای سازمان های تابعه به تکریم ارباب رجوع و مهم دانستن حقوق شهروندی در فعالیت های سازمانی تصریح کرد: نفسِ تشکیل ادارات و سازمان های خدمات رسان نوکری به مردم است و کلیه اقدامات در راستای تامین رضایت آنان صورت می گیرد؛ فلذا خط قرمز ما تکریم ارباب رجوع است و از همکاران به جد انتظار می رود حافظ تمام قد منافع شهر و شهروندان باشند.
وی، از ابلاغ دستورالعمل بودجه سال ۹۳ شهرداری کلانشهر کرج خبر داد و بیان داشت: یکی از موارد مهم، وابستگی برخی سازمان های تابعه به ردیف اعتبارات ماده ۱۶ است که برای پرداخت حقوق پرسنل تقاضای مساعدت از این محل را دارند که بایستی به مرور متوقف شود و با حرکت به سمت خودکفایی، حتی درآمدزایی نیز داشته باشند.

ترکاشوند ادامه داد: بر اساس دستورالعمل های جدید، حتی سازمان آتش نشانی که خدماتی ترین سازمان تابعه محسوب می شود، می تواند به کدهای درآمدی دسترسی داشته باشد و با احیای آنها، کمتر به سمت خزانه شهرداری مرکز سوق یابد. سازمان خدمات موتوری نیز با در اختیار داشتن تعداد زیادی ناوگان موتوری می تواند با سیاست گذاری جدید و اتخاذ رویکردهای متفاوت به درآمدزایی برسد.
شهردار کرج ادامه داد: مدیران شهری با بکارگیری خلاقیت ها و ابتکارات، به ایده های ناب بها دهند و در بحبوحه رکود مالی به سمت درآمدزایی حرکت کنند. نظام مالی شهرداری سیستم هزینه – درآمد است و قطعا با در اختیار داشتن منابع مالی می توان خدمت بهتری ارایه کرد.
وی گفت: بسیاری از درآمدزایی ها نیاز به اقدامات جدید ندارد، بلکه اصلاح برخی رویکردهای غلط که هزینه های زیادی را به مجموعه تحمیل نموده است، می تواند موجب چابک سازی مالی شود.

به گفته ترکاشوند، مناطق و سازمان های تابعه با صرفه جویی در هزینه های جاری و تمرکز بیشتر بر فصل های عمرانی و خدماتی، می توانند بهترین وظیفه و نقش در خدمت به مردم در مقطع زمانی فعلی را ایفا کنند؛ امروزِ سنگرها سنگر خدمت به مردم است و باید بسیجی وار در صحنه حاضر شد.
شهردار کلانشهر کرج گفت: مدیریتی مطلوب است که با کمترین امکانات و اعتبارات بهترین خدمت را ارایه کند، در غیر این صورت با در اختیار داشتن منابع سرشار مالی و اعتباری انجام کارهای بزرگ چندان سخت نیست.
به گفته ترکاشوند، شهرداری کرج در گذشته توافق نامه ای را با اداره کل امور مالیاتی استان البرز به امضاء رسانده بود که بر اساس مفادش، مالیاتی ها اجازه برداشت مستقیم مالیات بر ارزش افزوده از حساب های بانکی شهرداری کرج را داشتند که در راستای حمایت از حقوق شهر و شهروندان این توافق نامه لغو شد.
وی، در توضیح بیشتر این اقدام بیان داشت: قبض مالیات بر ارزش افزوده قطعی نیست و مانند بسیاری آرای دیگر قابل تجدید نظرخواهی است که معمولا در رسیدگی مجدد تا ۷۰ درصد کاهش می یابد فلذا اجازه برداشت مستقیم تمام رقم مالیات بر ارزش افزوده به اداره کل امور مالیاتی استان البرز تضییع حقوق شهرداری را به دنبال داشت و با تدبیر اندیشی ها مورد اصلاح قرار گرفت.
شهردار کرج خطاب به مدیران مناطق گفت که در صورت دریافت قبض های مالیاتی آن را برای معاونت مالی و اداری شهرداری مرکز ارسال نمایند تا پیگیری های لازم برای تجدید نظرخواهی و کاهش رقم صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *