• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوند :نهضت آسفالت ادامه دارد/عدم بهره گیری از تونل تاسیسات در کرج

Byrotitr

دسامبر 19, 2013

روتیتر:شهردار کرج در پاسخ به پایگاه خبری روتیتر، تاکید کرد: ” نهضت آسفالت ” که از جمله طرح های ماندگار از دوره پیشین در شهرداری بوده است، با جدیت ادامه خواهد داشت.

به گزارش روتیتر،شهردار کرج در پاسخ به سوال سید محمد میرحبیبی مدیر پایگاه خبری روتیتر، تاکید کرد: ” نهضت آسفالت ” که از جمله طرح های ماندگار از دوره پیشین در شهرداری بوده است، با جدیت ادامه خواهد داشت.
علی ترکاشوند با اشاره به توزیع بیش از ۴۰۰ هزار تن آسفالت در مناطق ۱۲گانه شهر کرج گفت: این میزان آسفالت با فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری کرج در قالب روکش، لکه گیری، ترمیم و بهسازی معابر و خیابان های سطح شهر پخش شده است.
ترکاشوند در خصوص اهمیت موضوع آسفالت، توضیح داد: به منظور ادامه داشتن طرح ” نهضت آسفالت ” و به دلیل بهسازی معابر و خیابانهای سطح شهر همچنین جلب رضایت حداکثری شهروندان، بودجه آسفالت در متمم بودجه دیده شد.
وی عنوان کرد: لحاظ کردن بودجه آسفالت در متمم بودجه در حالی صورت گرفت که ۱۰۰ درصد اعتبار آسفالت در بودجه سال جاری هزینه شد.
ترکاشوند ادامه داد: برغم این مهم، بودجه تامین آسفالت در قالب متمم بودجه به شورای اسلامی شهر کرج ابلاغ شد و بر این اساس، نهضت آسفالت به همان شکل قدیم و با در نظر گرفتن شرایط جوی ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: این نهضت، جهادی است که تا زمان تحقق استانداردها و ایده آل های زیرساختی در کرج ادامه می یابد.

عملیات توزیع آسفالت در کرج قابل دفاع است/دستگاها همکاری کنند

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود با ارزیابی مثبت از اجرای عملیات آسفالت در کرج، عنوان کرد: اجرای این طرح در کرج قابل دفاع است.
ترکاشوند با اذعان بر وجود برخی مشکلات در زمینه آسفالت معابر و خیابان های سطح شهر، گفت: بروز مشکلات زیرساختی به ویژه آسفالت تنها مربوط به کرج نیست.
وی عنوان کرد: در کرج و در زمینه آسفالت بیشترین مشکل و دغدغه مربوط به اجرای طرح های عمرانی دیگر دستگاه های خدمات رسان شهری است که درخواست اجرای این طرح ها اصولا پس از انجام آسفالت به شهرداری ارسال می شود.

عدم بهره گیری کرج از تونل تاسیسات

شهردار کرج اظهارداشت: بروز این مشکلات ناشی از عدم بهره گیری کرج از تونل تاسیسات است.
ترکاشوند در پاسخ به ختایی سرپرست روزنامه دیروز امروز فردا مبنی بر تعیین تکلیف پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰، با بیان اینکه، معیار اجرای طرح های شهری، ” طرح تفصیلی ” است، عنوان کرد: این سند بسیار حائز اهمیت است و قانون گذار برای کنترل کارآمدی طرح مدت زمان بازنگری آن را از ۱۰ سال به پنج سال کاهش داده است و این مهم می تواند زمینه را برای اجرای طرح های مطلوب شهری مهیا کند.
وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات شهرداری کرج طی ۷۰ روز گذشته تاکنون، تعیین و بکارگیری چهار مشاور برای بازنگری طرح تفصیلی بوده است.
این مسئول اضافه کرد:  این درحالیست که در گذشته یک مشاور طرح تفصیلی را برای کل شهر بازنگری می کرد که این اقدام چهار سال زمان می گرفت.

تخلفات عدیده در شهرداری وجود ندارد
ترکاشوند در خصوص پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ با  اشاره به اینکه، همه اقدامات شهرداری به لحاظ قانونی توجیح منطقی و قانونی دارند، عنوان کرد: حتی در خصوص برخی پروژه ها که به نوعی عملکرد پیمانکار در آن نیاز به قضاوت دستگاه قضایی داشته است، این اقدام از سوی شهرداری و دستگاه قضایی دنبال شده است.
وی با اشاره به پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰، با بیان اینکه، مدیریت شهری اهتمام ویژه ای بر تعیین تکلیف این پرونده ها دارد، بیان کرد: شهرداری در شرایطی از شکایت خود از مالکین صرفه نظر و با آنها توافق می کند که بسترهای قانوی در پی بازنگری طرح تفصیلی فراهم شده باشد و مشکلات اساسی این پرونده رفع شده است.

وی تاکید کرد: ساختار و سیستم شهرداری بگونه ای است که به طور ذاتی از تخلف پرهیز می کند و در جایی که عملکرد طرح و یا پروژه ای نیاز به قضاوت دستگاه قضایی داشته باشد، بی شک این اقدام صورت می گیرد.
ترکاشوند در پاسخ به نماینده این روزنامه مبنی بر وجود تخلفات عدیده در شهرداری کرج با بیان اینکه، گوش دادن به شایعات ذهن را از واقعیت دور می کند، تصریح کرد: به صراحت باید بگویم، تخلفات عدیده ای در شهرداری وجود ندارد و همه برنامه ها و اقدامات این سیستم از دید حراست، بازرسی عبور می کند.
وی همچنین در پاسخ به پرسش این خبرنگار مبنی بر امانت داری معاونین و صاحبین کرسی مسئولیت در شهرداری بیان کرد: پست ها و سمت های مدیریتی بر حسب تجربه،  توان و ظرفیت در اختیار افراد قرار گرفته است و بی شک هدف غایی و نهایی از این انتخاب ها خدمات رسانی شایسته و اصولی به ویژه انسانی به شهروندان است.
شهردار کرج اضافه کرد: ممکن است برخی افراد در سیستم اداری از انجام وظایف خود عدول کنند که این تنها مربوط به سیستم شهرداری نیست، به همین دلیل نباید کاسی و سستی برخی کلی دیده شود و به حساب همه افراد گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *