• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۱۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شهردار کرج : یکپارچه شدن مدیریت شهری شهرهای شهرستان کرج به نفع همه است

Byrotitr

دسامبر 19, 2013

روتیتر:شهردار کرج در پاسخ به جدایی فردیس از کرج گفت : به عنوان یک کارشناس اعلام می کنم که یکپارچه تر شدن مدیریت شهری شهرستان کرج و الحاق شهرهای اقماری به کلانشهر کرج به نفع همه است و سبب افزایش خدمات دهیی در شهرهای اطراف می شد.

به گزارش روتیتر،علی ترکاشوند در این نشست در پاسخ به سئوال عبادی خبرنگار پیشکسوت روزنامه سیاست روز که نصب این گیت ها را خارج از شأن و نازیبنده برای شهرداری و شهروندان عنوان کرده بود، گفت: تصمیم برای نصب گیت ها در دوره گذشته اتخاذ شده بود، که با تدبیر و برنامه ریزی مناسب، موانع ورودی به ساختمان مرکز رفع خواهد شد.
ترکاشوند در این نشست به اقدامات ۸۰ روزه حضور خود در شهرداری کرج اشاره و از این ایام به عنوان روزهای خدمت یاد کرد.
وی با بیان اینکه گشودن گره از مشکل شهروندان نعمت است و ما از نعمت خسته نخواهیم شد، بر ضرورت برگزاری نشست مشترک با اصحاب رسانه تاکید کرد و ادامه داد: طی مدت حضور در شهرداری اقدامات ارزشمندی از سوی معاونت های مختلف در حوزه های عمران، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگ و ورزش صورت گرفته که این اخبار از طریق سفیران اطلاع رسانی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

خط قرمز شهردار بر تمجیدهای متملقانه
شهردار کرج انعکاس صحیح اخبار و ارائه اطلاعات واقعی و شفاف به شهروندان را بسیار حائز اهمیت ذکر و تاکید کرد: دنبال تقدیر و تمجید برای انجام وظایف مان نیستیم.
ترکاشوند بر اهمیت انتقاد برای اصلاح امور تاکید و خاطرنشان کرد: انتقاد و تذکر دادن به افراد امری مقدس بوده و در آیاتی از قرآن کریم نیز به ضرورت تذکر برای خارج نشدن افراد از مسیر صحیح اشاره شده است.
شهردار کرج افزود: باید مرز انتقاد و تخریب تعیین شده و این دو فضا از هم تمیز داده شوند.
وی مجموع وظایف محوله بر دوش شهرداری کرج را بیش از ۲۰۰ نوع وظیفه خواند و سیستم درآمد – هزینه ای برای حدود ۱۴۰۰ شهرداری کشور را عاملی برای شدت فعالیت این نهادها ارزیابی کرد.
ترکاشوند با اشاره به اینکه مسئولیت حفظ اموال و دارایی های مردم به عهده ما است، خطاب به اصحاب رسانه ادامه داد: ما را از انتقادات خود که باعث کمال فعالیت های مان می شود، محروم نکنید.

کرج نیازمند ۵۱ تقاطع
وی در پاسخ سوال دیگر روزنامه سیاست روز مبنی بر احداث ۵۱ تقاطع غیرهمسطح نیز چنین توضیح داد: طبق مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک ۵۱ تقاطع برای شهر کرج و محدوده آن لازم است که این تقاطعات اولویت بندی شده.

شهردار منابع درآمدی احداث این تقاطعات که طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان لازم به احداث است را متعدد عنوان کرد و بیان داشت: پایه اعتبار پیش بینی شده برای تقاطعات مذکور از ۱۵ تا ۹۰ میلیارد تومان است که این اعتبارات از محل مشارکت با بخش خصوصی و حرکت به سوی ایجاد درآمدهای پایدار محقق خواهد شد.
املاک شهرداری احصا می شود

ترکاشوند از جمله این درآمدها را احصای املاک متعلق به شهرداری دانست و اضافه کرد: از معاونت معماری و شهرسازی خواستیم با تعیین املاک متعلق به شهرداری، برای بهره برداری از این منابع اقدام نماییم.
وی همچنین تصریح کرد: در بدو ورود به مدیریت شهرداری کرج با حدود ۶ تقاطع در حال اجرا مواجه شدم که برای تسریع در احداث طرح های فوق، از یک خط اعتبارات یک میلیارد تومانی استفاده کردیم.
این مسئول از اعلام زمان احداث چند تقاطع برای یوم الله دهه فجر امسال به عنوان یک حرکت جهادی یاد کرد که طبق زمان بندی در نظر گرفته شده در گذشته، احداث این تقاطعات برای خردادماه سال آتی پیش بینی شده بود.
وی اذعان داشت: طی جلساتی که با معاونت فنی و عمرانی صورت گرفت، توافق شد تقاطعات پل سوم خرداد، شهید کچویی، دانش آموز، مهرویلا و نیز فاز نخست پل حافظ و حامی واقع در منطقه خلج آباد، در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسند.

این مسئول در خصوص جابجایی های آتی در شهرداری کرج نیز اذعان داشت: به محض احساس نیاز برای تحول و تغییر در هر حوزه از شهرداری، تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

پل کمالشهر؛ از تصمیم تا اجرا
شهردار در خصوص نتایج جلسه روز گذشته شورای شهر و شهرداری کمالشهر با شورا و شهرداری کرج، نتیجه آن را مطلوب ارزیابی کرد.
وی کل اعتبار شهرداری کمالشهر را بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و توقع احداث این پل توسط شهرداری کمالشهر را توقعی بالا دانست که برای این نهاد قابل اجرا نخواهد بود.
ترکاشوند گفت: احداث پل کمالشهر در مقطعی از سوی استانداری البرز نیز پیگیری شد که بر اساس آن مبلغی معادل دو میلیارد تومان به آن اختصاص یافت. برای این منظور گزینه های متعددی را بررسی کردیم که یکی از گزینه های بهینه برای احداث آن اعتباری معادل ۸۷ میلیارد تومان نیاز داشت.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، طی تدوین لایحه ای و تقدیم آن به شورای اسلامی شهر، اعتبار استانی به ۸ میلیارد تومان ارتقاء یافت که با این اعتبار اولیه، احداث تقاطع مذکور آغاز خواهد شد.
به گفته شهردار، بر این اساس رفع موانع و تملکات محدوده تقاطع بر عهده شهرداری کمالشهر و احداث آن را شهرداری کرج تقبل کرده است.

نیم درصد حق کتابخانه ها به صورت مستمر پرداخت می شود

دهقانی از روزنامه تابناک نیز با طرح سه سئوال به این نشست آمد، “چو صد آمد نود هم پیش ماست” نیم بیتی بود که دهقان برای طرح سئوال نشستن بر کرسی شهرداری کرج بیان کرد و علت بازگشت دوباره ترکاشوند به کرج را با توجه به موقعیت معاون وزیر بودن خطاب قرار داد، حفظ شان مرحوم فاتح دیگر سئوالی بود که وی در این جلسه بیان کرد. ارائه حق نیم درصد کتابخانه ها نیز سئوال دیگری وی بود.
شهردار کرج در پاسخ به این سئوالات بیان کرد: اجرای طرح های عمرانی با پیوست فرهنگی و مشارکت مردم از ضروریاتی است که شهرداری به جد مدنظر قرار دارد.
ترکاشوند در ادامه خدمت را نوعی توفیق دانست و با گریزی به انتخاب خود از سوی شورای شهر گفت: خدمتگزاری به مردم فهیم کرج نوعی توفیق است و هر کس در هر جا و مکانی اگر مفید و موثر باشد باید حاضر شود.
وی ادامه داد: شما اهالی رسانه در جریان انتخاب شهردار کرج بودید و شاهد بودید ۱۷، ۱۸ گزینه از سوی شورا مورد بررسی قرار گرفتند و خروجی آن فرصتی برای خدمتگزاری مجدد بنده به واسطه آشنایی با مشکلات و موانع شهر شد.
ترکاشوند در خصوص سئوالی در خصوص بحث مرحوم فاتح نامگذاری بوستان فاتح در بلوار جمهوری را عاملی برای حفظ نام این مرد بزرگ دانست و وی را منشاء خیری عظیم برای این کلانشهر ذکر کرد.
پرداخت مستمر نیم درصد حق کتابخانه ها موضوع دیگری بود که ترکاشوند آن را تایید کرد و آن را تکلیفی قانونی براساس وظایف شهرداری و مستند در بخش حسابرسی شهرداری کرج دانست.

روند فعالیت مدیریت شهری در فردیس تا پایان عمر شورای چهارم به قوت خود باقی است
عزیزپور از ایرنا دیگر خبرنگار حاضر در این نشست بود که در خصوص یکپارچه سازی مدیریت شهری کرج و شهرستان شدن فردیس سئوال کرد.

شهردار کرج در پاسخ به سئوال وی با اشاره به برگزاری نشستی مشترک با حضور استاندار البرز، رئیس شورای شهر کرج و معاون فنی و عمرانی استانداری البرز که صبح امروز برگزار شده بود، گفت: در این نشست بحث وجود سه فرمانداری در تهران و محوریت مدیریت شهری تحت لوای شهرداری تهران به عنوان نمونه مطرح شد که وجود این سه فرمانداری منافاتی با بحث مدیریت شهری تهران ندارد.
وی ادامه داد: نه به عنوان شهردار کرج بلکه به عنوان یک کارشناس یکپارچه بودن مدیریت شهری را عاملی برای انتفاع شهر می بینم و شهرستان شدن فردیس منافاتی با یکپارچگی مدیریت شهری کرج ندارد.
ترکاشوند با بیان اینکه انتخاب ۲۱ عضو شورای شهر و وورد آنها به این پارلمان در واقع بیانگر نماینده بودن این افراد در قبال شهروندان فردیس است که به این افراد رای داده اند، افزود: این امر به طور قطع تا پایان عمر شورای چهارم به این روال باقی و مدیریت شهری کرج با قوت به کار خود ادامه می دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر روند خدمات سانی در دو منطقه شهرداری که در فردیس مستقراست با روحیه و توان مضاعف در حال پیگیری است.
اولویت در انتصابات جدید حفظ کرامت همکاران بوده است

شهردار کرج در پاسخ به سوال فشخامی و مردانه دو تن از اهالی رسانه کرج در خصوص سیاست های انتصابات جدید اظهار داشت: اولویت در انتصابات جدید حفظ کرامت همکاران بوده است.
ترکاشوند با اشاره به اینکه در دوره های خدمت من اصل انتخاب معاونان و مدیران بر اساس تعامل و مشورت بوده است، عنوان کرد: تغییر مسئولیت افراد در شهرداری دلیل بر ناتوانی آنان نیست بلکه شناسایی توانمندی این افراد در حوزه هایی است که پیشرفت آنها نیاز مجموعه است.

این مسئول در ادامه به قانون اساسی که بیش از هشت اصل در خصوص شورا و مشورت دارد و سوره شوری در قرآن اشاره کرد و مشورت در تغییر مسئولیت ها را یک اصل مهم در شهرداری عنوان کرد.
وی انتصابات انجام شده را مشورت با همکاران اعلام کرد و افزود: تلاش شد قبل از اینکه کسی از پستی تودیع می شود جایگاهی مناسب برای وی در نظر گرفته شده باشد و هیچ یک از همکاران بدون پست نماندند.
شهردار کرج با اشاره به مطالب مذکور اظهار داشت: این مهم سبب شد که قبل از تغییرات کرامت افراد مشخص شود و پس از آن جابجایی ها صورت گیرد.
ترکاشوند با بیان اینکه ۹۹ درصد تلاش این بود که از همکاران خود شهرداری برای پست ها استفاده شود، عنوان کرد: افراد به دلیل شایستگی به درجات بالاتر می رسند.
این مسئول ضمن تاکید بر نظارت بر کار همکاران گفت: در صورت تحقق این مهم می توان از بیش از ۷۰ درصد پتانسیل افراد در کارهای تخصصی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *