• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۴۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

رضاپور: توسعه شهری از ملزومات عمران و آبادانی است

Byrotitr

دسامبر 19, 2013

روتیتر:معاون اداری مالی شهرداری کرج گفت: توسعه شهری از ملزومات عمران وآبادنی است که در صورت انجام صحیح و اصولی منتج به وضعیت مطلوب شهری می شود.

به گزارش روتیتر،محمدرضا رضاپور در گردهمایی شهرداران شهرهای اطراف کرج با عنوان این مطلب افزود: برنامه ریزی شهری مبحثی است که جزء  اصلی ترین بخش مطالعات توسعه شهری قرار می گیرد و  به طور قطع بدون آن و آشنایی با زیر مجموعه های مربوط به آن، امکان پیشبرد مطالعه کاربردی شهری میسر نمی شود.
وی با بیان اینکه، تعاریف بسیاری از توسعه شهری وجود دارد، اظهارداشت:  این تعریف زمانی برای کلانشهری چون کرج و شهرهای تابعه آن معنا و مفهوم دارد که مولفه ها و ابزارهای رسیدن به آن مهیا شود و در یک برنامه ریزی مدون که حاصل تعامل همه مسئولین است، اجرایی شود.
رضاپور ادامه داد: بر این اساس تدوین برنامه‌ای جامع برای ساماندهی اقتصاد شهری به ویژه در شهرهای تابعه که پتانسیل های ویژه ای برای رشد و گسترش شهری در آن نهفته است، امری ضروری به‌نظر می‌رسد.
رضاپور اظهارداشت: از جمله ابزارهای توسعه شهری، جذب حداکثری سرمایه های بخش خصوصی است با توجه به اهمیت موضوع این مهم در کلانشهر کرج و شهرهای تابعه از رونق کمتری برخوردار است و از جمله راهکارهای آبادانی و پیشرفت در استان البرز و کلانشهر کرج همچنین مجموعه شهرهای اطراف احیاء این امر است.

ابزارهای توسعه با اتحاد شهرهای همجوار فراهم شود
معاون اداری مالی شهرداری کرج گفت: ابزارهای توسعه باید با اتحاد و همفکری مسئولین شهری شهرهای استان البرز فراهم شود تا منتج به نتایج مطلوب شود.
رضاپور با اشاره به نزدیکی کرج به پایتخت کشور، با بیان اینکه، تهران بزرگترین مرکز اقتصادی کشور محسوب می شود، گفت: این همجواری ظرفیتی مثبت برای کلانشهر و شهرهای تابعه آن از جمله محمدشهر، کمالشهر و ماهدشت، گرمدره، مشکین دشت ، محمدشهر و آسارا محسوب می شود.
وی اضافه کرد: با تجربه این پتانسیل ، تدوین برنامه‌ای که در نهایت منجر به  ارتقاء اقتصاد شهری و بهره گیری از امکانات همه جانبه در این خصوص برای کلانشهر کرج و شهرهای اطراف می شود، امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.
رضاپور همچنین در پاسخ به مشکلات موجود در خصوص جمع آوری پسماندهای جاده چالوس با یادآوری اینکه، قرار بود ۵۰ میلیون تومان از سوی بخشداری آسارا به حساب شهرداری کرج واریز شود، گفت: این امر تاکنون محقق نشده است.
وی اظهارامیدواری کرد: با همکاری و مساعدت شهرداری و بخشداری آسارا،دغدغه های موجود در زمینه جمع آوری پسماند جاده چالوس رفع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *