• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۸:۲۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

علم‌الهدی: حضور مردم در بزرگداشت حماسه ۹ دی قابل تقدیر است

Byrotitr

ژانویه 3, 2014

روتیتر:امام جمعه مشهد با اشاره به این که حضور مردم در بزرگداشت حماسه ۹ دی قابل تقدیر بود، گفت: مردم هوشیار و همیشه در صحنه همواره به حمایت خود از ولایت فقیه اذعان دارند.

به گزارش روتیتر، منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی – سیاسی نمازجمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهارکرد: مردم باید آگاه باشند آنچه در طول تاریخ اسلام تا کنون بحران آفرین بوده است، مساله فتنه می‌باشد و همانطور که مردم هوشیار همیشه در صحنه به بیگانگان و آن‌هایی که دست همکاری به دشمنان نظام داده‌اند، ثابت نمودند که همواره از ولایت فقیه و خط رهبری حمایت می‌نمایند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آن‌هایی که دست در دست بیگانگان فتنه را آفریدند گناهشان نابخشودنی است و همچنان که در برابر مردم و نظام مسوول و محکوم‌اند در دنیا و آخرت هم مهجور و محکوم می‌باشند.

علم‌الهدی در خصوص عزاداری دو ماهه مردم در ماه‌های محرم و صفر افزود: از مجموعه عواطف و احساسات پرشور و هیجانات ارزشمند و عاطفه آمیز از مساعی جمیع مردم در طول این دو ماه که با عشق و ارادت اهل بیت پیامبر در عزاداری‌ها شرکت نموده‌اند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

امام جمعه مشهد ضمن تشکر از نهادهای نظام به ویژه هلال احمر که در سرویس‌دهی به زائران از هیچ کوششی فروگذار نکرده است، خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های صلواتی که امسال در سراسر شهر در جریان بود نسبت به سال گذشته گسترده عمل کرده بود و ان‌شاءالله این روند در سال آینده تداوم یابد.

علم‌الهدی با اشاره به شهادت امام رضا(ع) یادآور شد: شهادت امام رضا(ع) مدت زمان معینی نداشت بلکه ایشان از زمان حرکت از مدینه تا روز شهادتشان به مدت یک سال و چند ماه به شهادت رسیدند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع)‌ یادآور شد: هر کس به زیارت پدرم علی‌ بن موسی الرضا(ع) نائل گردد و در راه قطره‌ای باران بر او ببارد تمام معاصی و گناهان او پاک خواهد شد.

وی در خصوص مظلومیت علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) افزود: این امام همام در طول زندگی‌اش بارها مورد اهانت قرار گرفته بودند و هر کس که می‌خواست در مقابل مامون به منصب و مقامی برسد این امام بزرگوار را مورد اهانت قرار می‌داد.

امام جمعه مشهد با اشاره به آخرین سفر حج حضرت رضا(ع) تصریح کرد: امام جواد(ع) در آخرین سفر حج همراه پدرش حضرت رضا (ع) بود. این بزرگوار بسیار نگران و مضطرب بود زیرا که بر این امر واقف که پدرشان به آخرین مراسم حج آمده‌اند.

علم‌الهدی ریشه تمامی مشکلات به وجود آمده در طول تاریخ اسلام را مساله سقیفه بنی ساعده دانست و یادآور شد: در این واقعه فتنه به خوبی نمایان بود و ۲۵ نفری که این توطئه را در حق حضرت علی(ع) مرتکب شدند، خلافت را به ابوبکر واگذار و رهبری را از خط امامت منحرف کردند.

امام جمعه مشهد در پایان خاطرنشان کرد: این گروه زیر پوشش شعاری حضرت علی(ع) را افراطی و خشن نمایش می‌دادند و برچسب افراطی به ایشان می‌زدند و همین مساله سبب انحراف رهبری از خط امامت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *