• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۱۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

خانه مطبوعات البرز به رییسی غیر فحاش ، غیر پرونده ساز، پاسخگو ، با شعور ، با ادب و سالم نیاز دارد

Byrotitr

آگوست 8, 2013

تلاش تبلیغات چی جریان فتنه برای دوام در خانه مطبوعات

اگر بگوییم خانه مطبوعات استان البرز را افرادی بی ادب ، گستاخ ، پرونده ساز ، فحاش و خاین ، با چنگ اندازی بر این تشکل آنرا به فرزندی ناقص متولد شده با تقلب و تخلف تبدیل کردند پر بیراه نگفته ایم.

خانه مطبوعات استان البرز اینک پس از گذشت ۲ سال از زمان تشکیل به درصدی از انتظارات نه تنها پاسخ نداده است بلکه با قرار گرفتن افرادی همچون کریمایی در راس آن به بن بست مشروعیت و مقبولیت رسیده است و دیگر حتی از کمترین مقبولیتی برخوردارنیست.

گرچه برخی افراد حتی لایق انتقاد نیز نیستند اما باید عملکرد آنها برای جلوگیری از تداوم وضعیتی انتقاد برانگیز بررسی و حقایق آن روشن شود. نحوه عملکرد کریمایی در این خانه که خود را به هیچ کس و هیچ عضوی پاسخگو نمی داند و تنها به دنبال تهدید ، تهمت زنی و تخریب خبرنگاران و منتقدان عرصه رسانه و کسب وجهه برای خود  است- که در صورت لزوم شهود و اسناد مربوطه ارایه می شود-  اهالی رسانه در استان را از کارکرد های حداقلی خانه مطبوعات نا امید کرده است . به نحوی که این خانه به لطف عملکرد کریمایی در سایه سکوت سایر اعضای هیات مدیره که گویی کریمایی اختیار دار آرای آنها نیز هست ، نه تنها به ین بست که به راهی رفته که به راحتی نمی توان امیدی به بهبود عملکرد آن داشت .

سکوت بازرسان و اعضای هیات مدیره در قبال ضعف های کریمایی و تخلفات و تهمت ها ی وی علیه برخی از روزنامه نگاران فعال و دلسوز و مستقل  استان البرز تا آنجا پیشرفته که حتی هر دوبازرس خانه و تعدادی از اعضای هیات مدیره به دلیل نحوه عملکرد این عنصر از مقام خود استعفا کردندو حاضر به ادامه فعالیت در این خانه نشدند. سایر اعضا یا انتقادی به وی نداشتند یا اگر داشتند ما از آن بی اطلاع هستیم که در هر دو صورت قصوری مورد تامل مرتکب شده اند . چهاین قصور که با صفت سکوت شناخته شده است سبب به بن بست رسیدن خانه ای شد که همه آرزو وانتظار تشکیل آنرا را داشتند اما قرار گرفتن این فرد در راس آن وسکوت سایر اعضاء هیات مدیره از سوی دیگر راهیرا بر روی مسیر حرکت خانه گشود که منتهی به ویرانی و تباهی بود.

هرچند بارها افرادی با ریش سفیدی در صدد موکول کردن انتقادها و برگزاری مجمع به زمانی دیگر برآمدند که تا اندازه ای هم موفق شدند اما تداوم حرکت کریمایی برمدار خود بینی و تک روی مانع از آن شد که این زمان مدت زیادی به طول بیانجامد. این رفتار کریمی گرچه مسبوق به سابقه بود و در شورای هماهنگی مطبوعات نیز همین روند سبب انهلال آن شد اما برخی از اعضا معتقد و مومن به توبه وبهبود او بودند که آنها نیز اینک مصر ومعتقد به تغییر کلیه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات هستند بویژه مهدی کریمایی .

تغییر همه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات البرز از آنجا الزامی می شود که این اعضا با وجوداین همه انتقاد ها هیچگاه نسبت به رفتار و عملکرد کریمایی نه توضیخی خواستند و نه انتقادی کردند حتی کریمایی بسیاری از مسایل را بدون تصویب مجمع و هیات مدیره انجام می داد و باز نه توضیحی می داد و نه پاسخی می خواستند . کریمایی در اقدامی دور از شان خانه و اهالی رسانه برخی از منتقدان را تهدید می کرد که این اقدامات نه تنها در ماهیت انتقاد هاتاثیری نداشت بلکه مهر تاییدی بر لزوم تغییر اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات البرز بود. چه ظاهرا کریمایی عنان نظر و آرای سایر اعضا را نیز بر عهده داشت .

این انتقاد نه به معنای نا توانایی اعضای محترم خانه مطبوعات است که به مفهوم تغییر این اعضا برای ایجاد امید باروری خانه ای است که قرار بود مامن اعضا باشد نه فرضتی برای تقویت افرادی که به دنبال تخریب و شایعه سازی علیه خبرنگاران برای حفظ جایگاه خود در خانه ، هستند.

گرچه  در آگهی تشکیل مجمع عمومی خانه مطبوعات تلاش شده است که انتخابات  هیات مدیره خلنه مطبوعات عنوان نشود اما این انتخابات برای انتخاب اعضای  هیات مدیره و اساس نامه جدید و انتخابات بازرسان است.

از این جهت اهالی و فعالان عرصه رسانه ، خبر  و همه دلسوزان می بایست با بررسی دقیق عملکرد کریمایی و هم میزی هایش در هیات مدیره خانه مطبوعات که حای هیچ شک و تردیدی با قی نگذاشته اند با حضور پر شکوه خود تغییری اساسی در این ترکیب ایجاد کنندو با انتخاب افرادی سالم ، دلسوز ، واقع بین ، با ادب و همه جانبه نگر و موجه جانی دوباره به کالبد بی جان و بی روح خانه مطبوعات استان البرز دهند. تا انشاءالله شاهد تکرار این رفتار ها و این نخوه عملکرد نبوده و سنگ بنای ارتقاء جایگاه خبرنگاران و روزنامه نگاران و فعالان این عرصه را درست ، مهندسی و منطبق بر قانون بنا نهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *