• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۵۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سرانه های ورزشی کرج بسیار پایین است/ از ورزش بانوان غفلت کرده ایم

Byrotitr

ژانویه 4, 2014

روتیتر:عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر کرج، سرانه های پایین ورزشی شهر را انگیزه ای برای پیگیری قدرتمند برنامه ها و طرح های عمرانی در این کمیسیون خواند.

به گزارش روتیتر ،محمدصادق باغستانی ، سرانه ورزشی این شهر را بسیار پایین خواند و و با تاکید بر اهمیت و تاثیر ورزش در ارتقای جایگاه سلامت شهروندان، تصریح کرد: امروزه یکی از شاخصه های توسعه در جهان، سطح سلامت شهروندان است که بخش زیادی از این امر، طی انجام حرکات ورزشی و تحرک نوجوانان و جوانان اتفاق می افتد.
باغستانی اظهار داشت: این در حالی است که متاسفانه در کل کشور و به تبع آن در استان البرز و شهر کرج نیز با شاخص پایینی از لحاظ میزان توجه به ورزش و تحرک در شهر روبرو بوده و شهروندان زیادی به مرور درگیر معضلی به نام اضافه وزن می شوند؛ این امر در آینده و سلامت آنان آثار منفی قابل توجهی را به بار خواهد آورد که هزینه های درمانی را نیز تا سطح زیادی افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: این امر به هیچ روی برای پیشرفت و توسعه یک شهر مناسب نبوده و سبب می شود هزینه هایی که باید صرف دیگر امور شهروندان شود در این حوزه، به مصرف برسد.
باغستانی، اصلاح این مشکل را به ساخت سالن و بهسازی آنها مرتبط دانست و افزود: باید بتوانیم با جذب جوانان به سمت باشگاه ها و سالن های ورزشی شهر، از طریق احداث سالن و بهسازی آن در ارتقای شاخص سلامت شهر بکوشیم.
این عضو شورای اسلامی شهر، توجه به ورزش محلات و استعدادیابی در میان جوانان و نوجوانان محلات را یکی از راه های رسیدن به این امر ارزیابی کرد و یادآور شد: بسیاری از ورزشکاران ملی و بین المللی از بستر کرج برخاسته و این شهر ظرفیت بالقوه و بالفعل بسیاری در عرصه ورزشی دارد که باید به آن با جدیت پرداخته شود.
ورزش بانوان را جدی بگیریم
وی توجه به ورزش بانوان را از ضرورت های مهم شهر برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه غفلت های فراوانی صورت گرفته است.
باغستانی به نقش زنان و سلامت آنان در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که زنان پرورش دهنده نسل های آتی هستند و حفظ سلامت در آنان تاثیر مستقیم بر شرایط سلامتی جامعه می گذارد، رسیدگی به آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
عضو کمیسیون ورزش و سلامت شورای شهر تصریح کرد: باید برای تقویت ورزش بانوان در شهر تدابیر موثر و ویژه ای اندیشید که از این جمله، اختصاص سالن های ورزشی مناسب به آنان و تشویق بانوان به ورزش های روزانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *