• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تاکید اکبریان در بازدید از سازمان آرامستانهای شهرداری کرج : تخصیص بودجه به آرامستان ها از محل اعتبارات استانداری البرز

Byrotitr

ژانویه 4, 2014

روتیتر:نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در بازدید از آرامستان بهشت سکینه (س) با تاکید بر اینکه « یکی از ابعاد مهم خدمت رسانی در سازمان آرامستانها، نقش پُر رنگ این نهاد در مواقع بحرانی و کفن و دفن اموات به صورت بهداشتی و مطابق با موازین شرعی و اسلامی است »، خواستار ردیف بودجه ای به آرامستانها از محل اعتبارات ستاد بحران استانداری البرز شد.

به گزارش روتیتر ،پس از بازدیدهای جداگانه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی، معاونت برنامه ریزی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از آرامستان بهشت سکینه (س) شهرداری کرج، این بار مهمانی ویژه از خانه ملت قدم به این سازمان گذاشت و در نشستی مشترک با مدیرعامل و معاونین، از نزدیک جویای مشکلات و معضلات شد.

چنانچه بازدیدهای اخیر مقامات ارشد استان از آرامستان بهشت سکینه (س) کرج را «بی سابقه» و در عین حال «کاربردی و راهبردی» ارزیابی کنیم؛ بیراه نگفته ایم، چرا که در یک دهه اخیر این میزان توجه به یکی از سازمان های خدمات محور مدیریت شهری کرج سابقه نداشته است و قطعا چنین هم افزایی و وحدت رویه ای افق های روشنی را پیش روی سازمان آرامستانها قرار می دهد تا در فضای حرفه ای و مطابق با استانداردها در خدمت شهروندان باشد.

اهمیت جایگاه آرامستانها در نقشه راه «ستاد بحران» استان بر کسی پوشیده نیست و در مواقع بحرانی و وقوع بلایای طبیعی و غیر طبیعی، «آرامستان» یکی از قطعات مهم پازل مدیریت بحران خواهد بود.

مسئولان به ترتیب از راست به چپ: عزیز اکبریان – مجتبی اسکندری

پیوند عمیق آرامستانها با محیط زیست، منابع آب های زیر زمینی و منابع طبیعی بر اهمیت آن نزد مسئولان افزوده است و این روزها که مباحث زیست محیطی به یکی از دغدغه های مهم جامعه تبدیل شده، کارشناسان و متولیان برای جلوگیری از آسیب های جدی به طبیعت کمر همت بسته اند و تلاش می کنند از تمامی ظرفیتها برای مکانیزاسیون خدمات رسانی در آرامستانها استفاده شود.

پیگیری مشکلات در فضای قانون گذاری

در همین زمینه، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ضمن قول مساعد برای پیگیری دغدغه های آرامستان ها در فضای قانون گذاری کشور، تصریح کرد: جلوگیری از گسترش گورستان های محله ای و همچنین برخورد جدی با هرگونه تلاش برای تاسیس گورستان های جدید در محلات یکی از دغدغه های مهم سال های گذشته تاکنون مسئولان است که با داشتن یک آرامستان جامع در هر استان می توان به این مهم دست یافت.

“عزیز اکبریان” خطاب به مسئولان تذکر داد؛ « واگذاری مالکیت ۲۲۴ هکتار از اراضی جنوب کرج به شهرداری کرج و سازمان آرامستانها برای احداث آرامستان جامع استان تسریع شود و با کاهش بروکراسی اداری و اتلاف زمان، مانع از سست شدن اراده ها و انگیزه ها برای تحقق یکی از نیازهای مهم استان در برهه زمانی کنونی شویم. »

عضو خانه ملت افزود: از آنجا که هر استان برای دفن و کفن اموات در مواقع بحرانی نیازمند تعداد بالایی قبر خالی است و شهرستان کرج به دلیل کمبود اعتبارات چنین امکانی ندارد، باید سهم آرامستانها از محل اعتبارات ستاد بحران استانداری البرز و فرمانداری کرج تفکیک شود تا بتوانیم بر آمادگی این سازمان برای خدمت رسانی در شرایط اضطراری بیفزاییم.

اکبریان، ترافیک بالای مبادی ورودی و خروجی آرامستان بهشت سکینه (س) را یادآور شد و گفت: ساماندهی و افزایش مبادی ورودی و خروجی به این آرامستان می تواند از حجم بالای ترافیک در محدوده بکاهد و رفاه حال زائران اهل قبور را تامین نماید.

مکاتبه با معاون عمرانی وزیر کشور

مدیر عامل سازمان بهشت سکینه (س) شهرداری کرج نیز در حاشیه بازدید نماینده مجلس به خبرنگار ما گفت: قطعا حضور آقای اکبریان و دیگر مقامات ارشد استان در سازمان در اطلاع دقیق از مشکلات و رسیدن به راهکارهای عقلانی برای خروج از وضعیت کنونی تاثیرگذار خواهد بود و امیدوارم این توجه مطلوب در گذر زمان استمرار داشته باشد.

“مجتبی اسکندری” گفت: طی مذاکرات تلفنی با شهردار کلانشهر کرج مقرر شد اهم مشکلات سازمان آرامستانها طی نامه ای با امضای شهردار تحویل معاون عمرانی وزیر کشور که فردا مهمان استان البرز است، شود و دستور کتبی وی برای تسریع در رسیدگی به مشکلات را بگیریم.

پیگیری برای افزودن «روز ملی آرامستان» به تقویم

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین بزودی نامه ای به رئیس شورای عالی استان البرز جهت طرح موضوع نامگذاری آخرین پنجشنبه سال به عنوان «روز ملی آرامستانها» ارسال می شود تا جهت تصمیم گیری نهایی روانه شورای فرهنگ عمومی کشور شود.

وی افزود: به حمد الهی، سازمان آرامستانهای شهرداری کرج پایه گذار تحولات اساسی در دیدگاه مدیران در سطح کشور نسبت به آرامستانها خواهد بود و گام های بلندی در این زمینه بر می داریم.

بازدید اکبریان و هیات همراه از سازمان آرامستان های شهرداری کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *