• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۸:۰۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ایلیات: سنگ بنای توسعه فردیس پایه ریزی شد

Byrotitr

ژانویه 18, 2014

روتیتر:مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج با اشاره به برگزاری نخستین شورای اداری فردیس، این شهرستان را کانون توجهات مسئولان استانی و نمایندگان مجلس خواند و اظهار داشت: در نخستین شورای اداری، سنگ بنای توسعه فردیس پایه ریزی شد.

به گزارش روتیتر ،فرج ا… ایلیات، افزود: افتخار میزبانی از مسئولان شهرستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نصیب منطقه ۱۰ شد و از اینکه فضای همدلی و وحدت برای احصاء مشکلات منطقه و اتخاذ راهکارهای اساسی برای حرکت رو به جلو شکل گرفته، بسیار خرسندیم.

این مسئول شهری ادامه داد: امروز شهرستان فردیس در ابعاد مختلف با کمبودهایی مواجه است که با تدوین برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت و داشتن اسناد توسعه شهری می توان به آینده ای روشن برای منطقه امیدوار بود؛ قطعا دستیابی به موفقیت بدون همکاری، تعامل و وحدت بین مسئولان شدنی نیست.

ایلیات، احداث شبکه جامع فاضلاب شهری را ضرورتی مهم برای منطقه خواند و گفت: ورود پساب های خانگی به جوی ها آسیب های جدی را برای سلامتی و بهداشت مردم به دنبال دارد و همچنین هزینه های مدیریت شهری در تنظیف و پاکسازی معابر را افزایش می دهد، امیدوارم آبفای استان با اعتبار سنجی، اتصال فاضلاب شهری به سیستم اگو را جزو برنامه های خود قرار دهد.

وی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره «مدیریت جهادی» در مدیریت شهری بیان داشت: قطعا بدون وجود روحیه جهادی در خدمت به مردم و تحمل سختی ها نمی توان به موفقیت دست یافت و رضایتمندی عمومی را کسب کرد؛ مدیریت شهری کرج در فضای رکود اقتصادی با حرکت به سمت مشارکت با بخش خصوصی و جلب سرمایه گذاران، تلاش می کند کمبود نقدینگی برای تسریع در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی را از طریق ایجاد اقتصاد سالم شهری تامین نماید.

به گفته این مسئول شهری، با توجه به وجود زمین های خالی در سطح منطقه ۱۰، می توان کلنگ احداث شهرک اداری را به زمین زد و با تمرکز ادارات دولتی در محدوده ای خاص، مانع از پراکندگی آنها در سطح شهر و در نتیجه سرگردانی شهروندان شد.

وی، از شورای ترافیک استان البرز خواست با فوریت مصوبه ای برای ساماندهی ترافیک فردیس و همچنین احداث پل جایگزین پل فرسوده فردیس از سر بگذراند، چرا که شاهد اتلاف میلیاردها تومان از سرمایه های ملی و همچنین تشدید آلودگی آب و هوا هستیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج، با بیان اینکه «ادارات کل استان مدیریت شهری را در خدمت به مردم منطقه تنها نگذارند»، افزود: امیدوارم طرح های فرهنگی و عمرانی برای ارتقای عمران و آبادانی منطقه در دستور کار قرار گیرد و فصلی از اعتبارات استان سر ریز فردیس شود.

ایلیات، همچنین از برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز خبر داد و گفت: با توجه به مهاجرپذیری بالای منطقه باید برای پیش بینی نیازها و سرانه های خدماتی اقداماتی انجام داد و مانع از تشدید کمبودها شد؛ ظاهرا عرضه و تقاضای جمعیتی در منطقه متوازن نیست و این نسل های آینده را با مشکلاتی مواجه می کند.

به گفته وی، مدیریت منطقه ۱۰ با پشتیبانی و حمایت مدیریت شهری کرج نسبت به اجرای دهها طرح و پروژه عمرانی در زمینه های فضای سبز، پارکها، نهضت آسفالت، زیباسازی شهری و… اقدام می کند و اعتبار مناسبی برای پروژه ها در بودجه سال ۹۳ در نظر گرفته شده است.

جلسه شورای اداری فردیس

“علی ترکاشوند” لحظاتی قبل در نشست مشترک با مجمع معتمدین شهر کرج که در محل سالن اجتماعات شهرداری کرج برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حاضران جلسه گفت: معتمدین محلات یکی از حلقه های مهم ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند که با رصد مشکلات و موانع پیش رو، پیشنهاداتی را برای بهبود اوضاع اداره شهر ارایه می نماید و یقین بدانید که در حد امکان، از نظرات سازنده در اصلاح امور بهره می گیریم.

وی، با بیان اینکه « انتقاد سازنده به عنوان بخشی از تذکر مورد تاکید قرآن کریم است اما باید میان انتقاد و انتقام مرز بندی مشخص داشته باشیم »، افزود: با توجه به روحیه نقدپذیری شورای شهر و اعتقاد راسخ مدیریت شهری به بهره گیری از نظرات کلیه گروه های پایبند به انقلاب اسلامی، یقین دارم تداوم نشست های مشترک به راهکارهایی برای توسعه و عمران هر چه بیشتر کرج ختم می شود و رضایت الهی و شهروندان را به همراه دارد.

این مسئول شهری، به تجربه موفق شورای اسلامی و شهرداری تهران در راه اندازی شورایاری ها اشاره کرد و بیان داشت: در هر محله از مناطق شهرداری تهران، هیئت امنای ۱۰ نفره ترکیب شورایاری را تشکیل می دهند و زمانی که بنده به مدت سه سال مدیر منطقه ۵ شهرداری تهران بودم، نشست های کاری با اعضای شورایاری ها هر ۴۵ روز یکبار ادامه داشت و خروجی های مثبتی به ارمغان آورد.

شهردار کلانشهر کرج، بهترین ترکیب و نما از یک شهر را شهر قرآنی همراه با آموزه های ناب دینی و اسلامی دانست که در آن رفتارها مبتنی بر ارزش های انقلابی و شعائر اسلامی است.

ترکاشوند در تشریح پیچیدگی های ساختار اداره کلانشهر کرج گفت: زمانی که اراده مجلس و وزارت کشور برای خودکفایی مالی شهرداریها عزم شد، در کمتر از ۳ سال کلیه شهرداریهای کشور به استقلال مالی در سیستم هزینه و درآمد دست یافتند اما متاسفانه وزارت کشور از دهه ۶۰ تاکنون، از ارسال لایحه درآمدهای پایدار شهرداریهای کلانشهر به مجلس شورای اسلامی تعلل کرده است. این مهم در نشست مشترک شهرداران کلانشهرها با وزیر کشور، به رحمانی فضلی تذکر داده شد و وی برای رسیدگی قول مساعد داد.

کلیددار شهر کرج، قدیمی بودن قوانین شهرداریها و ناکارآمدی بخشی از آنها برای اداره شهرها را دیگر معضل مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: زمانی که قوانین شهرداریها به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، تنها ۳۰ درصد جمعیت ۳۰ میلیون نفری کشور در شهرها اسکان داشتند اما امروز در حالی برای اداره شهر به همان قوانین استناد می شود که اولا جمعیت کشور به بالای ۷۰ میلیون نفر افزایش یافته و در ثانی، صورت مساله عوض شده و جمعیت ساکن در شهرها به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

ترکاشوند برای مجمع معتمدین کرج مثال دیگری زد و خاطر نشان کرد: برای مثال، دولت مصوبه معافیت فضاهای آموزشی از پرداخت عوارض شهری را جهت اجرا ابلاغ کرد که بخشی از درآمدهای شهرداری کرج را محدود کرد اما آیا مخابرات به عنوان بخشی از بدنه دولت حاضر به واگذاری یک خط رایگان تلفن به مدارس است، آیا ادارات برق، گاز و آب حاضر به معافیت مدارس از پرداخت قبوض شهری هستند؟ اگر دوستان گواهی می کنند که پاسخ منفی است، چرا دولت تنها از سهم مدیریت شهری بخشش می کند.

وی ادامه داد: بد نیست بدانید تنها هزینه جمع آوری زباله های مربوط به یک باب مدرسه در سال بیش از چندین میلیون تومان است و با این همه، دولت شهرداریها را از تحقق بسیاری درآمدها محروم می کند و از طرف دیگر، خبری از ارسال لایحه درآمدهای پایدار شهرداریها به مجلس شورای اسلامی نیست.

شهردار کلانشهر کرج در پایان ابراز امیدواری کرد؛ همکاری معتمدین با مدیریت شهری، دوستی چهار فصل باشد و در کنار یکدیگر به نتیجه دلخواه دست یابیم.

پیش از شهردار کرج، برخی از معتمدین محلات طی سخنانی به بیان دیدگاه های خود و طرح مشکلات شهر پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *