• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۷:۳۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

آمریکا تحریم ها علیه ایران را لغو کرد

Byrotitr

ژانویه 21, 2014

روتیتر:در راستای اجرایی کردن توافق ژنو، دولت آمریکا تحریم تجارت طلا و فلزات گرانبها و هچنین تحریمهای مربوط به خودروسازی و صادرات محصولات پتروشیمی را تعلیق کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،در راستای اجرایی کردن توافق ژنو، دولت آمریکا تحریم تجارت طلا و فلزات گرانبها و هچنین تحریمهای مربوط به خودروسازی و صادرات محصولات پتروشیمی را تعلیق کرده است.
الجزیره گزارش داد؛ در پی تعلیق غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی ایران وزارت خزانه داری آمریکا از تلاش دولت اوباما برای جلوگیری از افزایش تحریم های نفتی ایران خبر داد.
وزارت خزانه داری آمریکا با اشاره به اقدام ایران با صدور بیانیه ای اعلام داشت: حال که ایران به تعهدات اولیه خود بر اساس توافقنامه ژنو عمل کرده است دولت آمریکا گام های لازم برای توقف تلاش ها در جهت کاهش بیشتر صادرات نفت ایران را برداشته است.
بنا بر گزارش رویترز، بر این اساس مشتریان نفت ایران می توانند در مدت ۶ ماه به میزان فعلی از ایران نفت خریداری کنند. همچنین آمریکا قدمهایی را برای تعلیق تحریمهای اعمال شده بر علیه افراد غیر آمریکایی که در صادرات محصولات پتروشیمی ایران نقش داشتند برداشته است. همچنین تحریم تجارت طلا و فلزات گرانبها را نیز به حالت تعلیق درآورده است و هچنین تحریمهای مربوط به خودروسازی را معلق کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *