• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۲۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اسکندری: حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی است/دستگاه های مختلف همسو شوند

Byrotitr

ژانویه 21, 2014

روتیتر:رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر کرج گفت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه و تکلیف عمومی و همگانی محسوب می شود و با توجه به اینکه هوای پاک عاملی برای حفظ سلامت شهروندان است باید تمام نهادها دوشادوش یکدیگر این امر را در اولویت قرار دهند.

به گزارش روتیتر ، فاطمه اسکندری با اشاره به قرار گرفتن در روز ملی هوای پاک اظهارداشت: هوای پاک از جمله نعمت هایی است که خداوند به مخلوقات ارزانی داشته و آلوده نکردن این هوای سالم به نوعی شکرگزاری به درگاه خداوند محسوب می شود.
وی ادامه داد: هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز می تواند عامل مهمی برای ایجاد این مشارکت و هماهنگی باشد.
این عضو شورای شهر کرج، معاینه فنی خودروها، کاهش استفاده از سوخت های فسیلی، افزایش سرانه فضای سبز و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را بخشی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر کرج گفت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه و تکلیف همگانی محسوب می شود و با توجه به اینکه هوای پاک عاملی برای حفظ سلامت شهروندان است باید تمام نهادها دوشادوش یکدیگر این امر را در اولویت قرار دهند.
وی با اشاره به تشکیل کمیته محیط زیست شورای شهر این امر را حاکی از اراده ای محکم برای حفظ محیط زیست و کنترل آلودگی هوا دانست و گفت: این کمیته با همکاری شهرداری ها، اداره کل محیط زیست و چندین دستگاه استان البرز با محوریت شورای شهر کرج شکل گرفته تا با همکاری و تعامل سازنده بتوان با تدوین برنامه ای جامع و راهبردی شاهد برطرف شدن مشکلات در این حوزه بود.
اسکندری در پایان با یادآوری برگزاری جلسات این کمیته این امر را در تحقق اهداف و تسریع در اجرایی شدن و برنامه ریزی در زمینه محیط زیست ضروری دانست و بر استمرار آن تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *