• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوند:دهه فجر؛ دهه ای که استکبار در برابر ملت ایران زانو زد

Byrotitr

فوریه 1, 2014

روتیتر:علی ترکاشوند با بیان اینکه، دهه فجر یادآور رهایی مردم مبارز، متدین و قائل به نظام متعالی جمهوری اسلامی از یوغ استبداد و حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله ستم شاهی است، گفت: در واقع آنچه ملت ایران را پیروز این میدان کرد، باور و اعتقاد راسخ به ولایت مداری، بصیرت و ایمان به تحقق پذیری اهداف شکوهمند انقلاب اسلامی بوده و این مهم همچنین پایداری و ماندگاری انقلاب را که امروز به نحوه شایسته ای شاهد آن هستیم را نمایان کرده است.
به گزارش روتیتر ،وی، دهه فجر را بهترین فرصت برای یادآوری خدمات ارزنده نظام انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه، باید با برنامه ریزی عمیق و هدفمند، دوران قبل و بعد انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کرد، اظهارداشت: باید یاد و خاطره حماسه‌های دوران انقلاب و حماسه سازی‌های مردم انقلابی ایران را در اذهان زنده کرد و در عین حال آن را به نسل جدید انتقال داد، در این صورت مردم به خدمات ارزنده این نظام پی خواهند برد.
ترکاشوند با عنوان اینکه، همه مردم در تبیین عوامل موثر پیروزی انقلاب اسلامی دخیل بودند،  گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست مردم رقم خورد و این پیروزی که در روز ۲۲ بهمن سال ۵۷  شکل گرفت، روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان بود و به تبع آن نیز ” استقلال و آزادی ” برای مردم ایران زمین به شکل واقعی خود رقم خورد.
وی اظهارداشت: هر ملت و جامعه ای به دنبال رهایی از وابستگی های تحمیلی و نجات از حصار اسارت و استثمار دشمن هستند و این امر جز با نبوغ و استعداد ملتی که برخاسته از باوری استوار به نظامی ارزشی هستند،  میسر نمی شود؛  ملت ایران نیز برای رهایی و رسیدن به حریت در مقابل استعمار ایستاند و از جان گذشتگی آنها برای رسیدن به هدف، ایران را پیروز میدان کرد.
بعد از انقلاب؛ ایران عصر تازه ای به خود دید

شهردار کرج در ادامه با بیان اینکه، بعد از انقلاب؛ ایران عصر تازه ای را به خود دید و تجربه کرد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی برای ایران، شروعی تازه بود و این شروع  با از هم گسستن زنجیر اسارت شکل گرفت که در پی آن، سرنوشت مردم مسلمان و انقلابی به نحوی که شایسته سرشت و ذات مسلمانان ایران زمین است، رقم خورد و بی شک این مهم پایداری انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

ترکاشوند افزود: انقلاب اسلامی ایران بدون وابستگی به شرق و غرب به پیروزی رسید و معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد و انقلابی نوپا که کانون توجه سیاستمداران و عموم مردم جهان شد، را شکل داد.
وی، گفت: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب،  مراحل متعدد و سرنوشت سازی را طی کرد و در این دوره گذار تجارب ارزشمندی را توشه کرد که این مهم خود دست مایه موفقیت های بیشمار در عرصه های مختلف است که می توان گفت، همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی بر پایه این موفقیت ها متحول و متغیر شده اند و مسیر ترقی و پیشرفت را طی کرده اند که از جمله این دستگاه ها شهرداری ها هستند که به واسطه نوع خدمات دهی نیازمند به روز شدن و تحولات ساختاری هستند که این مهم در پرتو سیاست های کلانی که ریشه در انقلاب دارد، میسر شده است.
دهه فجر فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با انقلاب
شهردار کرج در ادامه، دهه فجر را فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با انقلاب دانست و با بیان اینکه، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و به همت مردم شکل گرفت، تاکید کرد: روایت انقلاب و شرح آن به نسل جدید وظیفه ذاتی و مهمی است که همه نسبت به انجام آن مسئول هستند.
ترکاشوند، تحلیل تاریخ انقلاب را مهم ارزیابی کرد و با تأکید بر انجام این مهم، افزود: دهه فجر بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ انقلاب و امام (ره) به نسل جوان است، انقلابی  که متضمن رشد و شکوفایی ایران و ملت آن در همه ابعاد فردى و اجتماعى، داخلى و خارجى، سیاسى و اقتصادى و فرهنگى و … است.
انقلاب اهداف بسیار بلندى براى مردم و دولت ترسیم کرد
شهردار گفت: انقلاب اهداف بسیار بلندی را برای مردم و دولت ترسیم کرده است که در این اهداف آنچه به طور آشکار و واضح دیده می شود، سربلندی و غرور ملی و پیشرفت و جهانی شدن ایران است.
ترکاشوند بر مشارکت دادن هر چه بیشتر مردم در دهه ‌فجر و مردمی‌تر برگزار کردن آن تأکید کرد و گفت: باید زمینه را برای حضور مردم در برگزاری این آیین‌ها به صورت خودجوش فراهم کنیم.
وی با بیان این که کیفیت برنامه‌ها بر کمیت آنها باید ارجحیت داشته باشد اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت این ایام باید از پیام و ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی سرشار باشد و با خلاقیت و ابتکار نو و بدیع اجرا شوند.

حاکم بودن نگاه تکلیفی از رویکرد دستگاه های اجرائی است
شهردار کرج، در بخش دیگری حاکم بودن نگاه تکلیفی به مسائل را رویکرد دستگاه های اجرایی دانست و افزود: دستگاه ها، ادارات و نهادهای اجرایی در کشور باید با تبعیت از این نگاه نسبت به مسائل و موضوعات فراروی خود که خدمت رسانی به مردم است، برنامه ریزی و سپس اقدام به اجرای این برنامه ها کنند.
ترکاشوند با اشاره به اهمیت دهه فجر به عنوان بزرگترین مناسبت تاریخ ایران اسلامی، اظهارداشت: شهرداری کرج با هدف دو چندان کردن حلاوت و شیرینی این مناسبت برای شهروندان، برای افتتاح پروژه های عمرانی، خدماتی و … در شهر همزمان با این رویداد ارزشی آمادگی دارد.
وی اظهارداشت: همزمان با آغاز دهه فجر برنامه های فرهنگی متعددی از سوی مدیریت شهری کرج برنامه ریزی و برپا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *