• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۳:۰۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سیفی : بزرگترین پایانه مسافربری درون شهری در فردیس احداث می شود

روتیتر:مدیر منطقه۳ شهرداری کرج از احداث بزرگترین پایانه مسافربری در فردیس خبر داد و گفت: محل احداث بزرگترین پایانه مسافربری درون شهری فردیس مشخص و جانمایی شد.

مهندس صیفی شهردار منطقه ۳

seyfiiii230

 

 

 

 

به گزارش روتیتر،محمدرضا سیفی” در نشست شورای ترافیک فردیس افزود: با توجه به ترافیک سنگین در هسته مرکزی فردیس، احداث پایانه مسافربری در این منطقه در دستور کار قرارگرفته است .
وی ادامه داد: بر همین اساس ۳۲ قطعه زمین به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در فلکه چهارم فردیس وجود دارد که حدود دو هکتار آن توسط شهرداری منطقه ۳ کرج برای احداث پایانه مسافربری فردیس تملک شده است.
سیفی ادامه داد: تلاش ما بر این است که تمام ۳۲ قطعه زمین برای ساخت این پایانه خریداری شود اما در وهله اول به زودی عملیات احداث فاز نخست پایانه آغاز می شود.
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج بیان کرد: با احداث و بهره برداری از این پایانه، خودروهای عمومی اعم از اتوبوس و سواری در مکانی مشخص به مردم خدمات دهی خواهند کرد که این امر از بار ترافیکی شهر و توقف خودروهای عمومی در حاشیه معابر جلوگیری می کند.
به گفته شهرداری منطقه ۳ شهرداری کرج برای تملک بخشی از اراضی فلکه پنجم فردیس تاکنون ۱۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
این مسئول گفت: اولویت شهرداری این منطقه حل مشکل و کاهش ترافیک و ساماندهی ایستگاههای پایانه درون شهری برای اتوبوس و تاکسی شهرستان فردیس است.
وی اظهار داشت: به تازگی اجرای طرح زوج و فرد خودروها در شورای ترافیک فردیس تصویب شده که از دوازدهم لغایت ۲۹ اسفندماه جاری به اجرا در می آید.
سیفی گفت: با اجرای این طرح از سه راه حافظیه تا فلکه چهارم، ترافیک بلوار شهدای فردیس کاهش می یابد.
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج افزود: بیشتر مردم برای خرید به هسته مرکزی فردیس مراجعه می کنند که اجرای طرح زوج و فرد به روان سازی ترافیک کمک می کند.
همچنین در این نشست مدیر ترافیک شهری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج گفت: طرح پارکومتر هنوز در شهرستان کرج اجرایی نشده است اگر این طرح در کرج اجرا شود در شهرستان فردیس هم اجرا می شود.
امیر عطایی نیا افزود: این طرح باید با بررسی کارشناسی و شناخت پیمانکاران واجد شرایط توسط شهرداری کرج صورت پذیرد که فعلا در حال بررسی است.
وی ادامه داد: بستر ایجاد فیبرنوری در حال حاضر در کرج در حال اجراست و امید می رود به محض ارائه مطالعه ای تی اس در شهرستان فردیس نیز اجرایی شود.
این مسئول گفت: بررسی راههای مواصلاتی شهرستان فردیس به کرج و تهران در دستور کار شورای ترافیک شهرستان فردیس قرار گرفت و در صورت بازگشایی معابر جدید کنترل ترافیک این شهرستان تسهیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *