• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۲۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

محمودیان خبرداد: پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ ظرف یک هفته رسیدگی می شوند

Byrotitr

مارس 3, 2014

روتیتر:مدیر اجرایی کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری کرج گفت: تمامی پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ظرف مدت یک هفته رسیدگی و به مناطق تحویل می شود.

به گزارش روتیتر،سید عباس محمودیان با بیان این مطلب با عنوان اینکه، کمیسیون ماده ۱۰۰، قانون شهرداری‎ها است، گفت: شروع عملیات ساختمانی منوط به دریافت پروانه از شهرداری است در غیر اینصورت شهرداری می‎تواند از عملیات ساختمانی ساختمان‎های بدون پروانه یا مخالف پروانه اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع شده باشد، جلوگیری کند.

وی، رعایت قوانین ساخت و ساز را مهم ارزیابی کرد و گفت: ساخت و سازهای شهری باید از اصول و قوانین شهرسازی تبعیت کنند در این خصوص پروانه های ساختمانی که با اصول و قواعد مغایرت دارند برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می شوند.

محمودیان با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ عنوان کرد: این مهم به جد در دستور کار کمیسیون قرار دارد و به همین منظور نیز آماده دریافت پرونده های ارجاع شده از سوی مناطق می باشد.

وی اظهار داشت: این کمیسیون تنها مرجع ذی صلاح برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی در داخل محدوده شهر می باشد که به موجب قانون تایید شده است.

اطلاعات شهرسازی در اختیار کارشناسان حقوقی قرار گیرد

مدیر اجرایی کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری کرج با اشاره به تغییرات و اصلاحات قانون دیوان عدالت اداری گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته لازم است نظم جدیدی در مجموعه فعالیت های مدیریت شهری در بخش های مختلف اعم  از حوزه شهرسازی و مجموعه حقوقی ایجاد شود.

محمودیان عنوان کرد: رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها در قانون جدید با تحولاتی مواجه شده است که این مهم ضرورت تطبیق با قوانین را الزامی می کند.

وی تاکید کرد: به این منظور ضروری است معاونان شهرسازی همه اطلاعات این حوزه را به طور کامل در اختیار کارشناسان حقوقی قرار دهند.

محمودیان ادامه داد: آگاهی از این اطلاعات باعث می شود، کارشناسان حقوقی دفاع قابل قبولی از پرونده ها داشته باشند.

شایان ذکر است آخرین جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال جاری بیست و ششم اسفند ماه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *