• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اتهام دوباره کیهان به یک عضو کابینه روحانی

Byrotitr

آگوست 21, 2013

روتیتر: کیهان پس از انتقاد های تند و تیز و البته فاقد سند خود به وزرای پیشنهادی دکتر روحانی درایام جلسات رای اعتماد مجلس ، دیروز در یکی از مطالب خود با طرح اتهامات و ادعاهای فاقد وجاهت قضایی و قابل استناد به جعفر توفیقی حمله کرد و مدعی شد که وی باید محاکمه و مجازات شود .

به گزار ش روتیتر: گرچه این برای اولین بار نیست که کیهان به مدیر مسوولی شریعتمداری نه تنها به دولت روحانی که به دولت های خاتمی و هاشمی  به بهانه های مختلف اتهام زده است اما در شرایطی که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که همه باید به دولت روحانی کمک کنند این اقدام کیهان کمی جای تامل و سوال دارد.

کیهان در حالی دوباره اتهام زنی های سیاسی حول محور فتنه را وسیله به چالش کشاندن جعفر توفیقی به جای انتقاد و تحلیل برنامه هایش قرار داده است که تمامی وزرا و حتی دکتر روحانی در مجلس شورای اسلامی و در جلسات رای اعتماد صراحتا اعلام کردند که نه تنها هیچ اقدامی در جهت لشکر کشی های خیابانی انجام نداده اند بلکه چه در ایام فتنه در سال ۸۸ و چه در قبل و بعد از آن همواره مطیع محض رهبری بوده و هستند و رهبری و قانون را فصل الخطاب خود و فعالیت هایشان می دانند و در ایام انتخابات سال ۸۸ نیز پس از اعلام نظر شورای نگهبان و بیانات رهبری معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه مورخ ۲۹ خرداد ۸۸ حتی صحبتی در خصوص نتایج انتخابات نکرده اند و در قبل از فرمایشات ایشان نیز اگر اقدامی کرده اند فقط در جهت خاموش کردن آتش آن دوران و جلوگیری از اختشاشات بوده است و همگی را به تمکین نظر رهبری دعوت و خود را از دایره آنها خارج کرده اند .

با وجود اینکه تمامی وزرای پیشنهادی روحانی حتی میلی منفرد و نجفی و سلطانی فر که رای اعتماد نگرفتند و قربانی بد اخلاقی های برخی از نمایندگان مجلس شدند بارها در تریبن های مختلف بو.یژه در جلسه رای اعتماد رهبری را عمود خیمه انقلاب و نظام و خود را مطیع محض ایشان عنوان کردند ؛چه در ایام سال ۸۸ و چه در قبل و بعد از آن .

با این وجود اما کیهان که در روزهای رای اعتماد مجلس به وزرا اقدامات اتهام آفرین خود را پیرامون همین مباحث و ادعاها به برخی از وزرا شدت بخشیده بود در اقدامی دوباره و تامل برانگیز  اقدام به اتهام زنی به سرپرست وزارت علوم جعفر توفیقی کرده است که وی یکی از عوامل فتنه بوده است .

در عین حال بسیاری از نمایندگان مجلس معتقد بودند که طرح این اتهامات در شرایطی که مقصران فتنه و اختشاشات خیابانی همگی دستگیر محاکمه و مجازات شده اند ، تنها آب بر روی آتش دشمنان است و همگی باید تلاش کنند تا این لکه ننگ از دامان جامعه پاک شود نه اینکه در هر برهه ای این موضوع را مطرح و بر آتش آن بنزین بریزند.

با این حال بی تردید اگر افرادی همچون توفیقی در روشن کردن این آتش و تحریک آشوب گران دخالت داشته اند می بایست تا کنون توسط دستگاه های نظارتی ، امنیتی و اطلاعاتی محاکمه و مجازات می شد اما تا کنون وی همچون ۳ وزیر دیگر که رای اعتماد کسب نکردند در هیچ دادگاه و مرجعی محکوم و نقش آن اثبات نشده است . علاوه بر این این افراد بارها تاکید کرده اند که تابع محض ولایت فقیه و قانون هستند و اقدامات انجام شده در انتخابات ۸۸ توسط معترضان را قبول نداشته و محکوم می کنند.

 

کیهان در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *