• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۹:۰۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ارکان اقتصاد مقاومتی آموزش داده شود

Byrotitr

مارس 3, 2014

روتیتر:عضو خانه ملت، از مسئولان شورا و شهرداری خواست برای درک عمیق و بیان آشکار دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، برگزاری جلسات آموزشی را محور قرار دهند.

به گزارش روتیتر،در حالی که روز گذشته بنای نمایندگان حاضر در نشست شورای اسلامی شهر با شهردار، توجه و اتخاذ رویکرد ملی در تصویب و اجرای طرح های شهری بود، محمدجواد کولیوند به اهمیت اقتصاد مقاومتی و ضرورت پرداختن به این حوزه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت.
کولیوند با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب سال های متوالی است که توجه به اقتصاد و فرهنگ مصرف را به طرق و شیوه های گوناگون به عنوان سرمشقی برای جامعه مطرح می کنند، گفت: ایشان سال هاست اقتصاد را محور قرار داده اند. این در حالی است که ما پیوسته در خلوت خود دیدگاه های کلان ایشان را نادیده گرفته و به اقدامات جزیی و کم ارزش می پردازیم.
اقتصاد مقاومتی مقابل اقتصاد ریاضتی است
وی یکی از ضروری ترین شاخص های تحقق اقتصاد مقاومتی را وحدت و انسجام بدون در نظر گرفتن نگاه های سیاسی و جناح بندی های رایج قلمداد کرد و اذعان داشت: تحقق وحدت داخلی پیوسته مورد تاکید رهبر انقلاب قرار دارد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تبیین شاخصه ها و ارکان اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد ریاضتی قرار دارد؛ چنان که در اقتصاد ریاضتی پول از جیب مردم برده می شود اما در نوع مقاومتی، پول در جیب مردم به شیوه صحیح و مناسب خرج می شود.
فرهنگ مصرف اصلاح نشده است
کولیوند، هدایت شدن به سمت مصرف صحیح را از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و از مسئولان خواست با تشکیل و شرکت جلسات آموزشی، به انتشار صحیح دیدگاه ها، ارکان و شاخص های این راهکار اقتصادی کمک کنند.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه و به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، هنوز نتوانسته ایم فرهنگ مصرف را چنان که شایسته است اصلاح کنیم.
این مسئول تاکید کرد: رونق تولیدات داخلی با توجه به رویکردهای اقتصاد مقاومتی در همه زمینه ها فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *