• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۰۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

جلسه هماهنگی ارگان ها برای پنج شنبه پایان سال برگزار شد

Byrotitr

مارس 4, 2014

روتیتر:جلسه هماهنگی ارگان های ذیربط برای پنج شنبه پایان سال با حضور جمعی از مسئولان در سازمان آرامستانهای شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش روتیتر،این نشست که ظهر امروز با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه های خدمات رسان در محل سالن اجتماعات سازمان آرامستانهای شهرداری کرج برگزار شد، به بررسی راهکارهای روان سازی ترافیک در مبادی ورودی و خروجی آرامستان بهشت سکینه (س) و تردد روان خودروها اختصاص داشت.
در ابتدای این جلسه، معاون خدمات شهری و رئیس هیات مدیره سازمان آرامستانهای شهرداری کرج طی سخنانی کوتاه با اشاره به سنت حسنه زیارت اهل قبور و گلزار شهداء در پنج شنبه پایان سال اظهار داشت: در این روز هزاران شهروند از گوشه گوشه شهر روانه آرامستان بهشت سکینه (س) می شوند و با توجه به حجم سنگین ترافیک و راهبندان های طولانی پشت مبادی و ورودی خروجی آرامستان نیازمند تدابیر ویژه، برنامه ریزی صحیح و اقدامات کارشناسی در درجه نخست برای تردد روان خودروها و درجه دوم ایجاد فضای پارک برای خودروها هستیم.
حسن مدیر روستا تصریح کرد: از حاضران در جلسه انتظار می رود ضمن اجرای دقیق مصوبات جلسه از بروز هرگونه مشکل برای شهروندان جلوگیری کنند، چرا که آرامستان بهشت سکینه (س) در پنج شنبه پایان سال کانون توجه مردم و مسئولان است و این حساسیت ها بر وظیفه خطیر ما در ساماندهی و مدیریت اوضاع می افزاید.

مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج نیز در این نشست با بیان اینکه از ماهها قبل تدابیر لازم برای برگزاری آرام پنج شنبه پایان سال اتخاذ شده است، بیان کرد: جلسه امروز به منظور هماهنگی نهایی میان ارگان ها و تقسیم وظایف برگزار شده است و مشکل خاصی برای میزبانی شایسته از زائرین اهل قبور وجود ندارد.

“مجتبی اسکندری” گفت: از ابتدای ورود خودروها به مبادی ورودی آرامستان در روز پنج شنبه پایان سال هدایت آنها در مسیرهای مربوطه، جلوگیری از توقف غیر ضروری خودروها، هدایت خودروها به پارکینگ های در نظر گرفته شده و سپس هدایت برای خروج مناسب آنها از سازمان در درجه نخست از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول شهری از احداث پارکینگ موقت در آرامستان بهشت سکینه (س) با توجه به افزایش چند برابری خودروهای ورودی به سازمان خبر داد و بیان کرد: نقش پلیس راهور در روان سازی بار ترافیک و هدایت خودروها به مسیرهای مناسب در جلوگیری از تصادفات احتمالی و ایجاد راهبندان موثر است و همیاران پلیس نیز همراه نیروهای پلیس خواهند بود.
اسکندری با اشاره به امکان حضور دستفروشان، دوره گردها و متکدیان در اطراف آرامستان بهشت سکینه (س) و سد معبر احتمالی آنها، از نیروهای پلیس و کنترل و نظارت خدمات شهری درخواست کرد برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و مقابله با سد معبر تمهیدات لازم را بیندیشند.

مدیرعامل سازمان آرامستانها تاکید کرد: عوامل انتظامی با حضور محسوس و نامحسوس در آرامستان بهشت سکینه (س) و انجام گشت های زنی های لازم امنیت زائرین اهل قبور و خودروهای آنان را تامین می کنند تا شهروندان با خیالی آسوده به زیارت اهل قبور بروند.
به گفته وی، سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه با استقرار ۲۴ دستگاه اتوبوس مقدمات لازم جهت رفت و آمد آسان زائرین از نقاط مختلف سطح شهر به آرامستان بهشت سکینه (س) را ایجاد می کنند.
در ادامه، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نیز نسبت به استقرار نیروی آتش نشان و خودروهای عملیاتی در آرامستان بهشت سکینه (س) در پنج شنبه آخر سال قول مساعد داد.
سرگرد رحیمی، نماینده پلیس راه نیز در این جلسه اظهار داشت: پلیس راهور تلاش می کند ترافیک را به سمتی هدایت کند که خودروها سر ریز اتوبان نشوند و عمده ورود خودروها از داخل شهرک بهارستان به داخل سازمان انجام یا به مسیرها در داخل شهرک راهنمایی هدایت شود.
بر این اساس، همچنین با حضور تعدادی موتور سیکلت جهت کمک به راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی سازمان و محوطه بهشت سکینه (س) موافقت شد و همچنین مقرر شد مکان های مناسبی برای سوار و پیاده شدن زائرین به اتوبوس های در نظر گرفته شده جانمایی شود.
از میان برداشتن نیوجرسی های بتنی زیر پل اتوبان به منظور تردد روان خودروها از دیگر مصوبات جلسه بود.
مقابله با سد معبر، بهسازی و روکش آسفالت مبادی ورودی و خروجی سازمان آرامستانها، گشت زنی مستمر نیروهای پلیس، ایجاد مکان مناسب برای دستفروشان به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و… از دیگر مواردی بود که مورد تاکید نمایندگان شهرداری منطقه ۶ کرج، شهرداری کمالشهر و دیگر حاضران قرار گرفت.
در پایان مقرر شد؛ تابلوهای هدایت مسیر و بنرهای راهنما توسط سازمان تهیه و در مکان های مناسب نصب شود.
همچنین مقرر شد توسط واحد حمل و نقل دو دستگاه جرثقیل سبک و سنگلین جهت ارائه خدمات در سطح سازمان استقرار یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *