• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۳۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

منطقه ۳کرج ؛ جغرافیایی در حال توسعه و بدون ساخت و ساز غیر مجاز

Byrotitr

مارس 15, 2014

روتیتر:افزایش صدور پروانه های ساختمانی در منطقه ۳ کرج علاوه بر اینکه موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم آورده ،سبب شده تا درآمد این منطقه شهرداری کرج از رشد چشمگیری نسبت به ادوار گذشته برخوردار شود . از سوی دیگر تسهیل روند صدور پروانه های ساختمانی در کنار افزایش نظارت شبانه روزی مدیران و عوامل ذیربط در این منطقه موجب کاهش شدید تخلفات ساختمانی شده است هرچند این منطقه چند سالی است که فاقد هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز است .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیل روتیتر ،عملکرد این منطقه به نحوی است که این برای اولین بار است که  نسبت به  چند سال گذشته ( پیش از مدیریت مهندس سیفی ) بودجه مصوب این منطقه محقق شده و حتی میزان درآمد زایی بیش از سقف تعیین شده می باشد و این بیان گر توان بالای مجموعه مدیریتی آن است.

به نحوی که با نگاهی گذرا و حتی غیر کارشناسی می توان به واقعیت تحول همه جانبه در این منطقه پی برد . هرچند فردیس و بویژه حوزه جغرافیایی شهرداری منطقه ۳ به دلیل تراکم جمعیت و ساختمان و تقاضای بالا برای اسکان شهروندان تا رسیدن به نقطه ایده آل خدمت رسانی همچون سایر مناطق فاصله دارد اما رشد و توسعه خدمات رسانی در تمامی زمینه ها از جمه افزایش فضای سبز ، بهسازی و آسفالت معابر پس از چند دهه، سرعت بخشی به پروژه های معطل مانده و نیمه کاره از جمله پل شهدای ارتش در کنار کاهش  تخلفات ساختمانی ، افزایش آمار صدور پروانه و افزایش درآمد منطقه  ۳ غیر قابل انکار است به نحوی که این منطقه را در کانون توجهات قرار داده است.

از این جهت منطقه سه را می توان منطقه ای در حال توسعه ، بدون ساخت و ساز غیر مجاز  و جغرافیایی مناسب برای سرمایه گذاری ارزیابی کرد. در ادامه مهندس سیفی مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج به بیان بخشی از عملکرد این منطقه می پردازد.
××××××

seyfiiiii

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

بزرگترین پایانه مسافربری درون شهری در فردیس احداث می شود
مدیر منطقه۳ شهرداری کرج از احداث بزرگترین پایانه مسافربری در فردیس خبر داد و گفت: محل احداث بزرگترین پایانه مسافربری درون شهری فردیس مشخص و جانمایی شد.
محمدرضا سیفی در نشست شورای ترافیک فردیس افزود: با توجه به ترافیک سنگین در هسته مرکزی فردیس، احداث پایانه مسافربری در این منطقه در دستور کار قرارگرفته است .
وی ادامه داد: بر همین اساس ۳۲ قطعه زمین به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در فلکه چهارم فردیس وجود دارد که حدود دو هکتار آن توسط شهرداری منطقه ۳ کرج برای احداث پایانه مسافربری فردیس تملک شده است.
سیفی ادامه داد: تلاش ما بر این است که تمام ۳۲ قطعه زمین برای ساخت این پایانه خریداری شود اما در وهله اول به زودی عملیات احداث فاز نخست پایانه آغاز می شود.
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج بیان کرد: با احداث و بهره برداری از این پایانه، خودروهای عمومی اعم از اتوبوس و سواری در مکانی مشخص به مردم خدمات دهی خواهند کرد که این امر از بار ترافیکی شهر و توقف خودروهای عمومی در حاشیه معابر جلوگیری می کند.به گفته شهرداری منطقه ۳ شهرداری کرج برای تملک بخشی از اراضی فلکه پنجم فردیس تاکنون ۱۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
این مسئول گفت: اولویت شهرداری این منطقه حل مشکل و کاهش ترافیک و ساماندهی ایستگاههای پایانه درون شهری برای اتوبوس و تاکسی شهرستان فردیس است.
وی اظهار داشت: به تازگی اجرای طرح زوج و فرد خودروها در شورای ترافیک فردیس تصویب شده که از دوازدهم لغایت ۲۹ اسفندماه جاری به اجرا در می آید.سیفی گفت: با اجرای این طرح از سه راه حافظیه تا فلکه چهارم، ترافیک بلوار شهدای فردیس کاهش می یابد.
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج افزود: بیشتر مردم برای خرید به هسته مرکزی فردیس مراجعه می کنند که اجرای طرح زوج و فرد به روان سازی ترافیک کمک می کند.
همچنین در این نشست مدیر ترافیک شهری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج گفت: طرح پارکومتر هنوز در شهرستان کرج اجرایی نشده است اگر این طرح در کرج اجرا شود در شهرستان فردیس هم اجرا می شود.
امیر عطایی نیا افزود: این طرح باید با بررسی کارشناسی و شناخت پیمانکاران واجد شرایط توسط شهرداری کرج صورت پذیرد که فعلا در حال بررسی است.
وی ادامه داد: بستر ایجاد فیبرنوری در حال حاضر در کرج در حال اجراست و امید می رود به محض ارائه مطالعه ای تی اس در شهرستان فردیس نیز اجرایی شود.
این مسئول گفت: بررسی راههای مواصلاتی شهرستان فردیس به کرج و تهران در دستور کار شورای ترافیک شهرستان فردیس قرار گرفت و در صورت بازگشایی معابر جدید کنترل ترافیک این شهرستان تسهیل خواهد شد. –
عملیات احداث ساختمان عمران و خدمات شهری منطقه ۳ کرج آغاز شد
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج از آغاز احداث ساختمان اداری جدید عمران و خدمات شهری شهرداری این منطقه خبر داد.
محمدرضا سیفی  افزود: این ساختمان اداری در زمینی به مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع در چهار طبقه در حال ساخت است.
وی گفت: برای اجرای این طرح عمرانی اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که تاکنون چهار میلیارد ریال آن هزینه شده است.
سیفی ادامه داد: بی شک با بهره برداری از ساختمان اداری جدید عمران و خدمات شهری این منطقه بستر رضایتمندی مراجعان که از مهمترین سرفصل های کاری این منطقه است، فراهم می شود.مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج در بخش دیگری گفت: با بررسی های انجام شده دیوار بتنی کانال بیدگنه به طول ۵۰۰ متر برای بازگشایی مسیر ورودی شهرک ناز احداث شد و برای احداث این دیوار بتنی شش میلیاردریال هزینه شده است.
توزیع ماهانه شش هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه ۳ شهرداری کرج
محمدرضا سیفی با اشاره به اینکه میزان آسفالت ریزی در این منطقه در یک و سال و نیم اخیر با بیش از پنج سال گذشته برابری می کند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای زیرسازی، تسطیح و بهسازی ۷۵ معبر اصلی و ۳۵ معبر فرعی این منطقه۷۰  هزار تن آسفالت صرف شده که تهیه و تامین آن در نوع خود کم نظیر و قابل توجه است.
وی گفت: چند سالی است که از اجرای طرح نهضت آسفالت در این کلانشهر سخن گفته شده، اما واقعیت این است که کارکنان زحمت کش و سخت کوش منطقه ۳ شهرداری جنبه واقعی و عملی به این طرح بخشیدند تا جایی که بهبود وضعیت آسفالت معابر اصلی و فرعی این منطقه برای همگان از جمله شهروندان مشهود است..
سیفی گفت: بازدیدهای میدانی هر هفته یک بار را بطور خاص در اولویت برنامه های این منطقه قرار داده ایم چرا که استمرار این بازدیدها و بررسی مشکلات و نارسایی ها از نزدیک می تواند به رفع اشکالها و موانع کمک موثری کند، همچنان که تاکنون نتایج رضایت بخشی به همراه داشته است.
وی با یادآوری اینکه اکنون ترافیک یکی از مشکلات عمده این منطقه پرجمعیت به شمار می رود و عبور و مرور بالای خودروهای شهرستانهای ملارد و شهریار آن را تشدید کرده است، گفت: با توجه به اختصاص اعتبار ویژه امیدواریم تقاطع غیرهمسطح شهدای ارتش تابستان سال آینده در این منطقه به بهره برداری برسد که در این صورت بار ترافیکی از هسته مرکزی فردیس به سمت شرق و جاده شهریار انتقال خواهد یافت و سبب کاهش ترافیک خواهد شد.
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج به راه اندازی خط دو متروی کرج از فردیس به ملارد به عنوان راهکاری موثر برای کاهش ترافیک در این مسیر اشاره کرد و افزود: البته یکی دیگر از راههای کاهش ترافیک در منطقه پرجمعیت فردیس، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است که این امر نیز در اولویت برنامه های شهرداری کرج قرار دارد.
سیفی گفت: در اجرای طرحهای رفع معضل ترافیک پروژه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۸۰ خودرو در فلکه سوم فردیس نیز در دست ساخت است که امیدواریم با توجه به شهرستان شدن و اختصاص اعتبارهای ملی و استانی روند اجرای طرحهای توسعه و آبادانی این منطقه از سرعت بیشتری برخوردار شود.
وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه امسال ۴۰۸ پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری را نشان می دهد، یادآور شد: در حال حاضر ساختمان اداری جدید عمران و خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع در چهار طبقه در دست ساخت است که با بهره برداری از آن شرایط بهتر و رضایتمندی بیشتری برای مراجعان فراهم خواهد شد..
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج، اخطار و جمع آوری صنوف مزاحم، دیوارکشی، تسطیح و پاکسازی زمینهای بایر به منظور زیباسازی و حفظ محیط زیست، ساماندهی بافت های فرسوده، عملیات اتلاف سگهای ولگرد، لایروبی، پاکسازی و شست و شوی جویها، بازسازی و تعمیر آبنماها،جدول گذاری، برخورد با عاملان سد معبر و جمع آوری و انتقال روزانه ۱۲۰ تن زباله را از دیگر فعالیتهای شهرداری این منطقه برشمرد.
سیفی در خصوص فضای سبز نیز گفت: با بهره برداری از سه بوستان بزرگ نسترن، شهرداری، شهرک سپاه و دیگر اقدامات از جمله احداث نوارها و لچکی سبز حاشیه ای معابر و خیابانها در مجموع ۱۰ هکتار به فضای سبز این منطقه افزوده شده است.
وی یادآور شد: نسترن یکی از بوستانهای این منطقه به وسعت بیش از شش هکتار است که با اعتبار۴۰  میلیارد ریال احداث شده و دارای امکاناتی چون زمین اسکیت، وسایل بازی کودکان همراه با کف پوش استاندارد، دریاچه مصنوعی، ساختمانهای اداری، خدماتی، نمازخانه، کتابخانه، پارکینگ و سرویس بهداشتی است.
وی افزود: بوستان شهرداری نیز به مسیر پیاده روی با کفپوش بتنی، سه آلاچیق، وسایل بازی کودکان، مسیر تندرستی و وسایل ورزشی مجهز است و همچنین بوستان محلی شهرک سپاه که با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و آماده استفاده برای شهروندان این منطقه شده است.
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج، خاطرنشان کرد: روشنایی و نورپردازی برای زیباسازی چهره شهر و تاثیر آن بر ساکنان و سایر افراد از اهمیت خاصی برخوردار است، از این رو با توجه به اینکه فردیس و برخی دیگر از نقاط شهری این منطقه از نظر نورپردازی دچار کمبود است، انتظار داریم که نهادهای مربوط از جمله اداره برق فردیس هرچه زودتر این نقص را برطرف سازند.
وی در پایان با اشاره به اینکه روند عمران و آبادانی این منطقه با جدیت بیش از گذشته ادامه خواهد یافت، گفت: با توجه به شهرستان شدن فردیس و با وجود بیش از نیمی از جمعیت نیم میلیون نفری این شهرستان در منطقه ۳، امیدواریم مسئولان شهر، شهرستان و استان نگاه ویژه ای به این منطقه پرجمعیت داشته باشند.
عملیات احداث ساختمان عمران و خدمات شهری منطقه ۳ کرج آغاز شد
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج از آغاز احداث ساختمان اداری جدید عمران و خدمات شهری شهرداری این منطقه خبر داد.
محمدرضا سیفی خاطرنشان کرد: این ساختمان اداری در زمینی به مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع در چهار طبقه در حال ساخت است.
وی گفت: برای اجرای این طرح عمرانی اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که تاکنون چهار میلیارد ریال آن هزینه شده است.سیفی ادامه داد: بی شک با بهره برداری از ساختمان اداری جدید عمران و خدمات شهری این منطقه بستر رضایتمندی مراجعان که از مهمترین سرفصل های کاری این منطقه است، فراهم می شود.مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج در بخش دیگری گفت: با بررسی های انجام شده دیوار بتنی کانال بیدگنه به طول ۵۰۰ متر برای بازگشایی مسیر ورودی شهرک ناز احداث شد و برای احداث این دیوار بتنی شش میلیاردریال هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *