• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۲۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

افزایش ۲٫۵ برابری وصول عوارض نوسازی

Byrotitr

مارس 17, 2014

روتیتر:مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج از افزایش درآمد حاصل از وصول عوارض نوسازی و خدمات به میزان ۲٫۵ برابر نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی  روتیتر،حسین عطایی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری واحد نوسازی این منطقه، عوارض نوسازی واریزی به حساب شهرداری افزایش چشمگیری داشته است.
این مسئول اضافه کرد: طبق آمار سال جاری تا تاریخ ۲۲/۱۲/۹۲ مبلغ چهار میلیارد و ۶۸۶ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۳۸۹ ریال از محل عوارض نوسازی و خدمات پسماند به حساب شهرداری منطقه ۱۱ واریز شده است.
وی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: این در حالی است که در سال ۹۱ رقم وصولی معادل یک میلیارد و ۹۱۵ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۲۲۵ ریال بوده است.
مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج افزود: برنامه ریزی دقیق و انسجام در رسیدگی به پرونده های موجود و پیگیری برخی پرونده های نوسازی که از مناطق یک، ۲ و ۱۰ در سنوات گذشته به منطقه ۱۱ منتقل نشده بود، از جمله اقدامات ویژه واحد نوسازی منطقه بود.
عطایی اظهار داشت: به منظور ترغیب و تشویق مردم برای مراجعه به شهرداری، جلسات با روحانیون و معتمدین منطقه برگزار شد و در ملاقاتهای مردمی و جلسات عمومی که در مساجد محل برقرار می شد نیز با تشریح سیستم درآمد و هزینه در شهرداریها آگاهی شهروندان نسبت به اهمیت پرداخت عوارض شهرداری بیشتر شد.
این مسئول اضافه کرد:  این مسئله باعث شد مردم برای تشکیل پرونده و شناسنامه دار شدن ملک شان در شهرداری به منطقه مراجعه کنند و میزان صدور فیشهای نوسازی افزایش قابل توجهی یافت.

عطایی تعامل با مردم و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص دلیل پرداخت عوارض نوسازی را از دیگر عوامل تأثیر گذار در افزایش ۲/۵ برابری درآمد حاصل از عوارض نوسازی و پسماند برشمرد.
مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج در خصوص عوارض خودرو نیز خاطر نشان کرد: با راه اندازی واحد وصول عوارض خودرو در این منطقه، از تیر ماه سال جاری تا کنون مبلغ ۳۱۷ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۹۹۰ ریال از مالکان خودرو وصول شده است که این موضوع نیز بعنوان یکی از آیتمهای ثابت درآمدی می تواند کمک حال منطقه برای انجام امور عمرانی و توسعه شهری باشد.

تحقق ۱۵۲ درصدی جذب درآمد توسط واحد نوسازی
عطایی در ادامه با بیان اینکه طبق بودجه پیش بینی شده، از محل عوارض نوسازی منطقه ۱۱ در سال ۹۲ رقم سه میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده بود، وصول مبلغ بالای چهار میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال را یاد آور شد و افزود: بر این اساس ۵۲ درصد بیشتر از بودجه مصوب برای عوارض نوسازی درآمد حاصل شده است.
این مسئول گفت: هرچه میزان درآمد شهرداری بالاتر باشد، اعتبارات تخصیص یافته در راستای برنامه ریزی و اجرای اقدامات عمرانی و خدمات شهری و احداث اماکن عمومی مورد نیاز منطقه برای آسایش و رفاه شهروندان نظیر بوستانها، کتابخانه ها، مراکز فرهنگی، مکانهای ورزشی و تفریحی افزایش خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *