• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۲۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوند: محله محوری راهی برای افزایش مشارکت مردمی/ضرورت توانمندسازی محلات کرج

Byrotitr

مارس 17, 2014

روتیتر:شهردار کرج با تاکید بر مدیریت محله محوری، تحقق این مهم را راهی برای افزایش مشارکت مردمی در امورشهری دانست.

به گزارش روتیتر،علی ترکاشوند  افزود: محله و یا ناحیه محوری، زمینه را برای ورود شهروندان به عرصه تصمیم گیری در خصوص برخی امور شهری فراهم می کند ضمن آنکه، این مهم سبب کاهش مراجعات شهروندی به شهرداری ها می شود.
وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی کرج همچنین آمار جمعیت در این کلانشهر، اظهارداشت: با توجه به آیتم های فوق می توان اذعان داشت، اجرای طرح ” ناحیه و یا محله محوری” باید اساس خدمات رسانی شود.

ترکاشوند از جمله خروجی های مثبت اجرای کامل این طرح را تسریع در انجام امور اداری شهروندان ذکر و عنوان کرد: با اجرای این طرح و تدوین سیاست های کارآمد، مشکلات شهروندان هر محله و منطقه به نحو مطلوبی رفع می شود.
وی گفت: با تحقق این طرح، برنامه ریزی و مدیریت شهری بر اساس مدل “محله محوری” راهبرد اساسی مدیریت در کلانشهر کرج می شود.
ترکاشوند، گفت: موضوع فوق از سیاست های مهمی است که مدیریت شهری کرج به منظور افزایش ظریف تعامل و وحدت رویه مردم و مسئولین آن را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

ضرورت توانمندسازی محلات کرج

شهردار کرج بر ضرورت توانمندسازی محلات کرج تاکید کرد و گفت: این امر با اجرای کامل ناحیه و محله محوری محقق می شود.

ترکاشوند، تمرکز بر رسیدگی به مشکلات شهر و شهروندان را از دیگر پیامدهای مهم اجرای طرح ناحیه محوری ذکر و بیان کرد: با تکیه و ایستادن بر پایه دستاوردهای مدیریت محله و شورای محلات، باید طراحی‌های آینده را برای رفع چالش‌ها و بهتر کردن الگوی محله محوری در کلانشهرها دنبال کرد.

شهردار کرج با تاکید بر احیای طرح محله محوری با هدف هویت بخشی به شهر و هر چه بیشتر پویا شدن مدیران شهری در خدمات رسانی به مردم گفت: اجرای محله محوری با محوریت مفهوم شهروند مداری کلید رسیدن به هویت شهری است و میتوان با قاطعیت گفت پرداختن به این مهم که جلب رضایت شهروندی را به دنبال دارد، مدیریت شهری را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح، تفویض اختیارات اجرایی به شهرداران مناطق انجام می شود و به تبع آن مناطق باید ضمن برنامه ریزی برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان نسبت به اجرای برنامه هایی چون، خدمات شهرسازی، عمرانی، ترافیکی و اجتماعی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *