• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۲۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سردیس شهدا و مشاهیر آذین بخش بلوار جمهوری شد/آغازی بر یک سنت حسنه

Byrotitr

مارس 17, 2014

روتیتر:۱۰ سردیس مشاهیر و شهدای نامی کرج، صبح امروز در بلوار جمهوری این کلانشهر نصب و رونمایی شد.

به گزارش روتیتر،در مراسمی که صبح امروز با حضور مسئولان واحد مدیریت شهری و استانداری برگزار شد، از ۱۰ سردیس شهید و مشاهیر فقید کرجی رونمایی به عمل آمد.

سردیس شهیدان کلهر، شرع پسند، ملک زاده، میررضی و تیمسار فلاحی از جمله سردیس های نصب شده در بلوار جمهوری بود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج گفت: نصب این سردیس ها اگرچه بر اساس وظیفه سازمانی ما انجام گرفته و به عنوان یک ماموریت سازمانی به شمار می آید اما با اعتقاد و ارادت ویژه ما به آستان شهدا و دانشمندان این سرزمین صورت گرفت.

سیدرضا فیض اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثارگری و رشادت و نیز تکریم جایگاه شهدا و نام آوران این شهر از جمله اهدافی بود که سبب شد بحث ساخت تندیس ها در جلسات متعدد کمیسیون زیباسازی طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

فیض با بیان اینکه این مرحله از طرح در قالب فاز یک انجام گرفته است، اعتبار صرف شده برای آن را بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.
آغازی بر یک سنت حسنه
وی ادامه داد: نصب سردیس ها اگرچه نمادین است اما امیدواریم آغازی بر ترویج سنت حسنه تکریم سلحشوران دفاع مقدس و نام داران و نام آوران عرصه های دینی و علمی منطقه باشد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی همچنین از مساعدت و همیاری شورای اسلامی شهر کرج به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی و شخص رئیس این کمیسیون که نقش موثری در جانمایی موثر نصب سردیس ها داشتند، تقدیر کرد.
فیض عنوان کرد: محلی که سردیس ها در آن استقرار یافته، با توجه به قرارگیری در کریدور شمالی – جنوبی شهر کرج، در مسیر تردد روزانه بسیاری از خودروها و شهروندان است و می تواند پیوسته نگاه جمع زیادی از همشهریان را به سوی خود هدایت کند.

وی این امر را سبب آشنایی بیشتر مردم این سرزمین با تاریخچه علمی و فرهنگی شهر خواند و بیان داشت: همچنین نام و آوازه شهدای این شهر از طریق این سردیس ها به گوش همگان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *